hallo,
Binnenkort ga ik ivm hoge diesel prijsen en de wegenbelasting wisselen van een s80 2,5d aut. naar een s60 2.4 aut 170 pk.
ook omdat ikminder ga rijden ivm andere baan, van 45000km naar 10000km per jaar.
ik hoop dat ik daar geen spijt van ga krijgen want de s80 rijd op zich super en de s60 is weer nieuw voor mij zoenzo een stuk kleiner denk ik maar dat weten we binnen kort.
ik ga alvast ff lekker zitten lezen wat de s60 allemaal voor aandachtspuntjes heeft.
mods-edit: titel aangepast
S80 wordt S60
- RPS
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 02.04.2007 - 22:22
- Locatie: Hengelo
Welkom !
In ieder geval lijkt het me wel makkelijker fileparkeren.
In ieder geval lijkt het me wel makkelijker fileparkeren.
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
- coolyo0o
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 00:48
ik denk dat de kofferbak van een s60 ook onzichtbaar is net als bij de s80
ze lopen taps toe
ze lopen taps toe
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
De S60 heeft hier inderdaad ook last van ja
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Robert Haven
- 4th Gear member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 21.10.2006 - 19:21
- Locatie: Het Oosten
Hoezo? Jij hebt toch een V70 met een behoorlijk rechte achterkant.....toppertjefileparkeren is sowieso een ramp met een volvo!
dan is fileparkeren toch niet echt een probleem :roll:
Wij kunnen onze achterkant gewoon zien, da's wat anders bij een s40-60-80 lijkt mij...
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDI '12 Brun Guaranja (lease)
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
Volvo V70 T5 '02 Black Stone
Volvo 244 GL D6 automaat '83 Bordeauxrood
Volvo V70 2.5 10v '99 Nautic Blue Pearl
Volvo V40 1.8i Europa Sports Ed. '00 Silvergrey
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Vind inparkeren een met de V50 indd makkelijker dan toen ik de S60 nog had
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- coolyo0o
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 00:48
krijg ik eindelijk ook een mooie 5 cylinder roffel, die hoor je bij een dieseltoch weer wat minder.
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
- coolyo0o
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 04.02.2007 - 00:48
ja dat weet ik die heb ik ook gehad V70 classic, mooi geluid. jammer dat de s60 dat niet heeft.
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.
VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
idd is de achterkant wel recht bij een V70,alleen zit hij zover wegRobert Haven schreef:Hoezo? Jij hebt toch een V70 met een behoorlijk rechte achterkant.....toppertjefileparkeren is sowieso een ramp met een volvo!
dan is fileparkeren toch niet echt een probleem :roll:
Wij kunnen onze achterkant gewoon zien, da's wat anders bij een s40-60-80 lijkt mij...
en de voorkant is nou ook niet bepaald overzichtelijk te noemen(net als bij de S 60/80)
geen glans zonder wrijving
- Frederick
- 4th Gear member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 07.03.2008 - 10:25
OK de roffel vd 850 GLT van mijn pa was mooier, maar de roffel van mijn 5-cylinder D5 bezorgt me nog dagelijks kippevel hoor...coolyo0o schreef: mooi geluid. jammer dat de s60 dat niet heeft.
Vooral in de morgend, een beetje mist en dan rustig vertrekken met het raampje half open... Grrrrrr :razz:
Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
- velwim
- 4th Gear member
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 14:40
- Locatie: Zwolle
Mijn S60 2.5T heeft dan misschien niet de echte oudewetse roffel, maar als je het gas intrapt toch een lekkere sound.
S60 2.5T Drivers Edition +++, Electric Silver(MY2008)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Zijn allemaal erg makkelijk in te parkeren hoor! Maar bij een S60 heb je wel echt parkeersensoren nodig wil je hem strak ergens tussen zetten.
Lees Amsterdammertjes hier
Lees Amsterdammertjes hier

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Toen ik laatst een S80 van de garage had gekregen als leen auto, viel me op dat de auto veel comfortabeler afgeveerd is, maar ook een stuk minder strak stuurt.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- runnuh
- 3rd Gear member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 10.08.2008 - 23:59
- Locatie: Alblasserdam
was mij ook al opgevallen toen ik pas een rondje mocht rijden in een s60 van een kennis
maar ja een s60 is toch meer een rijdersauto????
maar ja een s60 is toch meer een rijdersauto????
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Dat stug verende van de S60 is ook wat de meeste passagiers opvalt. Maar je kunt 'm wel lekker een bocht ik gooien daardoorplim schreef:Toen ik laatst een S80 van de garage had gekregen als leen auto, viel me op dat de auto veel comfortabeler afgeveerd is, maar ook een stuk minder strak stuurt.

Het viel me tijdens de testrit in de S40 op dat die met een verlaagd chassis en 18" velgen toch nog minder hobbelig was dan mijn S60...
Hoe dan ook, welkom bij de S60 club

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
arnoud. schreef:Dat stug verende van de S60 is ook wat de meeste passagiers opvalt. Maar je kunt 'm wel lekker een bocht ik gooien daardoorplim schreef:Toen ik laatst een S80 van de garage had gekregen als leen auto, viel me op dat de auto veel comfortabeler afgeveerd is, maar ook een stuk minder strak stuurt.
Het viel me tijdens de testrit in de S40 op dat die met een verlaagd chassis en 18" velgen toch nog minder hobbelig was dan mijn S60...
Hoe dan ook, welkom bij de S60 club
Als ik trouwens nog een vergelijking maak tussen mijn "oude" S60 en mijn "minder oude" S60, dan zie ik ook nog een enorm verschil tussen 16" en de 17" velgen/banden combinatie.
De 16" is weer meer comfort dan de 17". Nu is de laatste ook weer ietsje breder (225 ipv 205) en heeft in totaal veel meer grip.
Echter het comfort met de 17" is nog altijd 100x meer dan in de cart van mijn vrouw (Peug 206GTI).
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8