De electrische achterklep
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
That's it? toch zuur. Helaas kan Volvo er zelf ook niet veel aan doen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
En wat mag dan wel de Financiele vergoeding zijn?
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- Edwin V.
- 2nd Gear member
:multi: De financiele vergoeding zou +/- € 300.00 zijn =D> Ach, er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken. Dan maar zonder.
Edwin V.
XC60 D5 Black Sapphire Hartog Tuning
C70 2.4 Black Sapphire Rica Tuning
V50 2.0 Black Sapphire
V50 2.0 Black Sapphire
-
- 4th Gear member
Neem je hem toch zonder elektrische klep? Ik heb er een op mijn V70.... Nou ja, het is leuk en soms best handig maar het duurt wel drie keer zolang voordat de klep helemaal open is.
Mocht je hem krijgen, tip van flip: doe hem niet vanuit de auto open. Waarom, als er iemand net achter je auto langsloopt dan krijgt die geen de schrik van zijn/haar leven maar kijk er zelf ook voor uit. Volvo staal is hard, weet ik inmiddels uit ervaring........
In Zweden bij de winkel deed mijn zoon hem open en ik stapte uit lipe om de auto en knalde echt loeihard tegen de punt van de klep op....au....
Mocht je hem krijgen, tip van flip: doe hem niet vanuit de auto open. Waarom, als er iemand net achter je auto langsloopt dan krijgt die geen de schrik van zijn/haar leven maar kijk er zelf ook voor uit. Volvo staal is hard, weet ik inmiddels uit ervaring........

Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- Autogek
- 5th Gear member
- Contacteer:
Weet iemand of er inmiddels al iets meer bekend is over de electrische achterklep d.w.z. vanaf waneer deze wel ok is?
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Het is nu pas week 40, dus veel nieuws zal er niet zijn.Ben schreef:Officieel bericht van Volvo
Alle XC60, die besteld zijn met elektrisch bedienbare bagageklep worden gebouwd zonder deze optie (in ieder geval tot en met week 47)
De productie van de electrisch bedienbare klep zal naar verwachting vanaf week 48 worden gestart.
De prijs van de Momentum en de Summum en de T6 wordt (tijdelijk) met € 340,00 verlaagd
Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn zal dat hier worden gemeld.
Medio week 42 zijn we op bezoek in gent. Misschien is er dan iemand die iets meer kan vertellen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- redikim
- 2nd Gear member
Er is echter nog meer minder goed nieuws.
Alle XC60 modellen die gebouwd zijn tot en met week 42 in de Summum uitvoering zullen ook niet voorzien zijn van aluminium roofrails vanwege een kwaliteitsprobleem.
Standaard worden ze geleverd met zwarte. Indien de klant achteraf toch de aluminium uitvoering wil kan dat zodra de kwaliteit en de kwantiteit het toelaat wel aangepast worden maar er zal door Volvo niets geclaimd worden, aldus een mededeling van Volvo Nederland deze ochtend.
(wat uiteindelijk weer eens betekend dat zowel de Dealer als de klant de Dupe is van een probleem dat al eerder in de V50 serie voor heftige discussie's heeft geleid.)
Alle XC60 modellen die gebouwd zijn tot en met week 42 in de Summum uitvoering zullen ook niet voorzien zijn van aluminium roofrails vanwege een kwaliteitsprobleem.
Standaard worden ze geleverd met zwarte. Indien de klant achteraf toch de aluminium uitvoering wil kan dat zodra de kwaliteit en de kwantiteit het toelaat wel aangepast worden maar er zal door Volvo niets geclaimd worden, aldus een mededeling van Volvo Nederland deze ochtend.
(wat uiteindelijk weer eens betekend dat zowel de Dealer als de klant de Dupe is van een probleem dat al eerder in de V50 serie voor heftige discussie's heeft geleid.)
Volvo V60 2.0T, POLESTAR ENGINEERED, , 6Speed Manual, Momentum, Business Pack Pro, Driver Support Line, Flamingo Red.
S70-2.4i-140pk-20v Mrt-2000 met Perfo/Aluminium inleg, Heldere koplampen en aftermarked Xenon, RICA TUNED 170PK
Nissan Primera 2.0
Nissan Almera 1.4
Mazda 323 Sedan 1.6 LPG
Mazda 323 1.3 Red Ltd Edition LPG
Mazda 323 GLX 1.7Diesel
Renault 11 TD Diesel
Fiat 127 1050
DAF 11OO Marathon Coupé
Life is better lived together
S70-2.4i-140pk-20v Mrt-2000 met Perfo/Aluminium inleg, Heldere koplampen en aftermarked Xenon, RICA TUNED 170PK
Nissan Primera 2.0
Nissan Almera 1.4
Mazda 323 Sedan 1.6 LPG
Mazda 323 1.3 Red Ltd Edition LPG
Mazda 323 GLX 1.7Diesel
Renault 11 TD Diesel
Fiat 127 1050
DAF 11OO Marathon Coupé
Life is better lived together
- Thuurc
- 4th Gear member
Dit zijn beide heel vervelende voorvallen, je koopt een Volvo in een uitvoering en hoopt op je handige klep, je gadget klep, je fijne optie. Net welk gevoel je erbij hebt, helaas kan niemand er iets aan doen en is het (wederom?) aan de dealer/importeur om dit op te lossen. Wel netjes dat achteraf inbouw van de roofrails nog kan, dat is waarschijnlijk het enige dat de dealer kan bieden.
Hopelijk houdt het voor de XC60 qua leverproblemen/productieproblemen op. Dat zou de auto ten goede komen. Zouden er eventueel ordercancels zijn naar aanleiding van deze voorvallen? Ik zou het zelf niet doen, maar goed... ik kan me voorstellen dat mensen hier niet van gediend zijn.
Hopelijk houdt het voor de XC60 qua leverproblemen/productieproblemen op. Dat zou de auto ten goede komen. Zouden er eventueel ordercancels zijn naar aanleiding van deze voorvallen? Ik zou het zelf niet doen, maar goed... ik kan me voorstellen dat mensen hier niet van gediend zijn.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- Autogek
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ik hoop inderdaad wel dat ze het e.e.a. onder controle krijgen want als ik straks een auto krijg zonder electrische achtreklep, zonder zilverkleurige dakrails en ik heb al meer geld uit moeten geven doordat het trekgewicht van de 2.4D 1600 kg was i.p.v. 1800 dat mogen ze de auto wat mij betreft straks houden en dan kijk ik over een jaar nog wel eens weer!
Edwin.
- Paul
- Geartronic member
Nou die achterklep, had vorige week een collega met een vauxhall kadett met zo'n systeem (leen auto omdat zijn v50 1 meter korter was gemaakt).
Duurt echt eeuwen voordat zo'n ding dicht zit! En je kan hem niet met de hand dicht doen!!! Is dat ook zo goed bij Volvo?!?
Duurt echt eeuwen voordat zo'n ding dicht zit! En je kan hem niet met de hand dicht doen!!! Is dat ook zo goed bij Volvo?!?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Fulaks
- 6th Gear member
De snelheid van openen en sluiten van de klep op een V70 vind ik meer dan behoorlijk, het gaat zeker niet trager dan met de hand. Trouwens, als je op het knopje 'sluiten' drukt en je stapt naar het bestuurdersportier, dan is de klep al lang en breed dicht voor je neerzit hoor.
Je kan met de hand openen, maar het motortje werkt mee. Je kan met de hand sluiten ook (dacht ik toch) zonder motorondersteuning. De vraag is natuurlijk waarom je dat zou willen als je toch een elektrisch bediende klep hebt. Enkel als het motortje stuk is...
Je kan met de hand openen, maar het motortje werkt mee. Je kan met de hand sluiten ook (dacht ik toch) zonder motorondersteuning. De vraag is natuurlijk waarom je dat zou willen als je toch een elektrisch bediende klep hebt. Enkel als het motortje stuk is...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Edwin V.
- 2nd Gear member
Bedankt Redikim! Ik ben gelijk even naar de dealer geweest met dit verhaal. Zij ruilen het gelukkig om zodra ze leverbaar zijn. Zwarte Roofrails op een zwarte auto vind ik niet mooi en heb al in moeten leveren op de elektrische achterklep. Hopen maar dat er geen verdere nare berichten volgen......redikim schreef:Er is echter nog meer minder goed nieuws.
Edwin V.
V50 2.0 Black Sapphire
V50 2.0 Black Sapphire
- Paul
- Geartronic member
Lopen die dingen niet zo danig door dat je dat helemaal niet kan veranderen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Roofrails lijken inderdaad één geheel met het dak te vormen.
Ik heb daar toen niet heel bewust op gelet. Het zal wel te vervangen zijn als je kunt kiezen tussen zwart en aluminium.
Ik heb daar toen niet heel bewust op gelet. Het zal wel te vervangen zijn als je kunt kiezen tussen zwart en aluminium.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 2nd Gear member
De roofrails zijn idd te vervangen alleen worden die erop gezet en vastgezet vooraleer de dakbekleding erin gaat.hans anesthesie schreef:Roofrails lijken inderdaad één geheel met het dak te vormen.
Dus als je die wilt laten vervangen moet alles los(A,B en C stijl +dakbekleding netjes laten zakken zonder te kreuken) met waarschijnlijk veel ergernis als gevolg.
Verwacht 5-2018 XC 40 D4 AWD aut launch edition
- RDtrans
- 2nd Gear member
ik heb juist nieuws binnen voor de elekrtiche achterklep,deze zal niet meer beschikbaarzijn voor het modeljaar 2009,zal ten vroegste terug kunnen worden besteld vanaf Mei 2009,voor levering bouwjaar 2010,wel te verstaan als het probleem zou opgelost zijn
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Nieuwsbericht van Volvo Nederland
Zoals al geschreven zijn er technische problemen met de elektrisch bedienbare bagageklep op de XC60. Men ging er van uit deze optie te kunnen leveren vanaf week 48, maar intussen moeten wij u helaas melden dat dit item tot nader bericht NIET beschikbaar zal zijn (dus ook niet vanaf W48), noch in een uitrustingsniveau, noch als losse optie.
Dat heeft de volgende consequenties:
- de inhoud van Momentum en Summum wordt definitief gewijzigd: de elektrisch bedienbare bagageklep maakt niet langer deel uit van de pakketinhoud. Dat geldt voor ALLE MY09-orders, dus ook uw orders die op uw verzoek naar W48 en volgende zijn verplaatst.
- de prijs van de Momentum en Summum wordt definitief verlaagd met € 340,- De losse optie 115 is niet langer beschikbaar.
- de prijslijst wordt aangepast bij de eerstvolgende herdruk, voorzien voor 01 januari. NCSD en de Buying Service op internet worden aangepast, dit zal in de loop van volgende week hebben plaatsgevonden.
- helaas heeft dit nieuws ons pas bereikt nadat de brochures in herdruk gegaan zijn. In de versie die u eind november zult ontvangen, werd dit dus niet gecorrigeerd, waarvoor onze excuses.
Wij zullen u informeren wanneer we nieuws krijgen i.v.m. de mogelijke herintroductie van de elektrisch bedienbare bagageklep, de verwachting is dat dit modeljaar de bagageklep niet leverbaar zal zijn. Er is momenteel ook geen mogelijkheid om de elektrisch bedienbare bagageklep achteraf op te bouwen.
Wij realiseren dat dit tot lastige discussies kan leiden, aan de andere kant hebben we nu duidelijkheid voor een ieder. Nogmaals, elk nieuwtje met betrekking tot de elektrisch bedienbare bagageklep zal direct worden gecommuniceerd.
Met vriendelijke groet,
VOLVO CARS NEDERLAND B.V.
Zoals al geschreven zijn er technische problemen met de elektrisch bedienbare bagageklep op de XC60. Men ging er van uit deze optie te kunnen leveren vanaf week 48, maar intussen moeten wij u helaas melden dat dit item tot nader bericht NIET beschikbaar zal zijn (dus ook niet vanaf W48), noch in een uitrustingsniveau, noch als losse optie.
Dat heeft de volgende consequenties:
- de inhoud van Momentum en Summum wordt definitief gewijzigd: de elektrisch bedienbare bagageklep maakt niet langer deel uit van de pakketinhoud. Dat geldt voor ALLE MY09-orders, dus ook uw orders die op uw verzoek naar W48 en volgende zijn verplaatst.
- de prijs van de Momentum en Summum wordt definitief verlaagd met € 340,- De losse optie 115 is niet langer beschikbaar.
- de prijslijst wordt aangepast bij de eerstvolgende herdruk, voorzien voor 01 januari. NCSD en de Buying Service op internet worden aangepast, dit zal in de loop van volgende week hebben plaatsgevonden.
- helaas heeft dit nieuws ons pas bereikt nadat de brochures in herdruk gegaan zijn. In de versie die u eind november zult ontvangen, werd dit dus niet gecorrigeerd, waarvoor onze excuses.
Wij zullen u informeren wanneer we nieuws krijgen i.v.m. de mogelijke herintroductie van de elektrisch bedienbare bagageklep, de verwachting is dat dit modeljaar de bagageklep niet leverbaar zal zijn. Er is momenteel ook geen mogelijkheid om de elektrisch bedienbare bagageklep achteraf op te bouwen.
Wij realiseren dat dit tot lastige discussies kan leiden, aan de andere kant hebben we nu duidelijkheid voor een ieder. Nogmaals, elk nieuwtje met betrekking tot de elektrisch bedienbare bagageklep zal direct worden gecommuniceerd.
Met vriendelijke groet,
VOLVO CARS NEDERLAND B.V.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 1st Gear member
We hebben vandaag de volvodealer (België) een bezoekje gebracht om de volvo xc60 te bezichtigen (en achteraf te proefrijden).
De verkoper bevestigt ons ook dat de elektrisch bediende achterklap niet meer leverbaar zal zijn. Op zich is dit niet verwonderlijk, gezien het gewicht en het volume van de achterklep. De achterklep is zo (kwalitatief) zwaar, dat ze zelfs manueel moeilijk dicht te klappen is.
De motor voor de elektrisch bediende achterklep zou toch op lange termijn doorbranden.
De korting voor het ontbreken van deze klep bedraagt zowel op het Momentum als Summum pakket 260 Euro bij deze dealer.
De verkoper bevestigt ons ook dat de elektrisch bediende achterklap niet meer leverbaar zal zijn. Op zich is dit niet verwonderlijk, gezien het gewicht en het volume van de achterklep. De achterklep is zo (kwalitatief) zwaar, dat ze zelfs manueel moeilijk dicht te klappen is.

De motor voor de elektrisch bediende achterklep zou toch op lange termijn doorbranden.
De korting voor het ontbreken van deze klep bedraagt zowel op het Momentum als Summum pakket 260 Euro bij deze dealer.