Aankooptips S60 en even voorstellen

De grotere Volvo's
Plaats reactie
Krommeister
Starter

Hallo Volvo fanaten,

Bij deze wil ik me even voortsellen. Ik ben Jeroen, 30 jaar jong, woonachtig in Zwijndrecht en bezig om een S60 aan te schaffen.

Vandaar dan ook dit topic. Waar moet ik op letten bij de aanschaf. Het wordt in ieder geval een benzine uitvoering. Diesel rijden is nl totaal niet interessant voor mij. Ik overweeg er een uit 2003 aan te schaffen.

Alvast bedankt!!

Groetjes Jeroen
plim
4th Gear member

Serieus ? een S60.....hmmmmm

goede keuze :-)

Welkom op dit forum.

Ga je zelf schakelen, of ga je een automaat rijden ? Wil je een snelle S60 of een heeeeeele snelle ? M.a.w. een atmosferische of een turbo motor ?

Afgezien van de standaard zaken die je zeker moet bekijken wanneer je een gebruikte auto koopt, zoals: schade, echte km's e.d.

Heb je kids ??
Ik heb de ervaring dat de ingebouwde kinderstoeltjes van Volvo behoorlijk veel ruimte besparen op de achterbank. Het alternatief, het ingebouwde kinderstoeltje in de armleuning is ook geweldig!

De premium high performance audio installatie is ook geweldig. En in een S60 zijn achteruitrijsensoren geen overbodige luxe !
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Krommeister
Starter

Ik moet eerlijk zeggen dat dat me niet zo veel uitmaakt. Wel het liefst een turbo uitvoering, maar dat moet wel in het budget passen :wink:

Eén en ander gaat pas spelen in december rond de kerst, maar dan wil ik er wel zsm een. Dus als jullie er één weten te staan..... Ik hou me aanbevolen.

Of mogelijk dat er iemand van dit forum er één te koop aanbied rond die tijd. Altijd prettig om een auto van een liefhebber over te nemen.........

Gr Jeroen
velwim
4th Gear member

Ik zag zaterdag j.l. bij de Volvo dealer in Vlaardingen een paar mooie exemplaren in de showroom staan, waaronder een 2.0T black saphire. Buiten stonden er ook een paar, maar misschien waren dat ook wel reparatie auto's.

Niet zo'n eind van Zwijndrecht toch om even een kijkje te gaan nemen.
S60 2.5T Drivers Edition +++, Electric Silver(MY2008)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
Krommeister
Starter

Das idd niet ver en iets voor het weekend.

Heeft iemand hier op het forum trouwens ervaringen met Milano in Dordrecht? Ik lees namelijk hele uiteenlopende reviews bij autoweek van dit bedrijf.
Ik heb er namelijk een hele mooie zien staan. Zie link: [link=S60]http://www.milano.nl/html/occasions_det ... 7999E623FB}[/link]

Gr Jeroen
Krommeister
Starter

Ik zie net dat de link niet werkt :(
Nu ben ik niet zo een held met computers, dus dan maar zo 8)

De site is www.milano.nl en het is de enige S60 2.0 turbo.
Fuseekogel
1st Gear member

Bij Milano is het verstandig zelf verstand van auto's te hebben als je daar gaat kijken. Zijn "handel"komt uit de lease, doet er zelf niets aan en probeert het zo door te schuiven, soms met garantie maar dat is een wassen neus bij hem. Als je echt wat heb, helpt hij nog niet, gewoon een echte dozen schuiver dus. Vaak hebben de lease auto's de laatste onderhoudsbeurt niet gehad, of gebreken zijn tijdens de laatste beurt niet hersteld (mits niet ernstig).

Ik neem aan dat we over de 47-NT-SP spreken?

Wat ik zo op de foto zie is dat er een HU1205 inzit die is grijs, het dashboard is zwart of althans donkerder. Ook zit hier een groot gat in geboord, tevens lijkt het of het kapje op de middenconsole niet goed sluit.

Uiterlijk is niet veel over te zeggen, de auto is nat.
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”