Overweeg een 2.5T te nemen maar vind nergens een (goede) test van de 2.5T. Wel iets over de vorige 2.4T en dan veelal met automaat.
Merkwaardig ...... of veelzeggend? Zelfs op dit forum met als zoekterm 2.5T vind je niets (bijzonders).
Bijv. die 7.0 sec accelaratie dat kan in de praktij never nooit gehaald worden maar wat zijn de reële prestatie cijfers en brandstrof verbruik?
Help: geen test te vinden van S60 2.5T handbak
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
mischien hier?http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=1358
al is dit mischien niet wat je zoekt(xc 2.5T gt)
al is dit mischien niet wat je zoekt(xc 2.5T gt)
geen glans zonder wrijving
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
En hier nog 3 andere, had ze binnen 5 minuten gevonden:
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?id=19080
Engelstalig:
http://www.thetruthaboutcars.com/2008-v ... 5t-review/
http://car-reviews.automobile.com/Volvo ... -awd/1784/
De bovenste is een myreview op autoweek van iemand die een S60 2.5T rijd
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?id=19080
Engelstalig:
http://www.thetruthaboutcars.com/2008-v ... 5t-review/
http://car-reviews.automobile.com/Volvo ... -awd/1784/
De bovenste is een myreview op autoweek van iemand die een S60 2.5T rijd
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Dit zijn dus niet de serieuze testen waar ik naar op zoek ben.
Ik had dit uiteraard zelf ook al gevonden. Ik zoek dus testen met koele cijfers en niet het gezwets van een of andere amerikaan.
Geloof me ik heb uren gegoogled en ze zijn er dus niet.
Alle bekende autobladen in bijv. NL, BE en DE hebben nog nooit een 2.5T handbak gestest.
Ik had dit uiteraard zelf ook al gevonden. Ik zoek dus testen met koele cijfers en niet het gezwets van een of andere amerikaan.
Geloof me ik heb uren gegoogled en ze zijn er dus niet.
Alle bekende autobladen in bijv. NL, BE en DE hebben nog nooit een 2.5T handbak gestest.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Je gelooft het niet maar de auto in die uitvoering is ook niet eens beschikbaar (ook al geprobeerd).
Je begrijpt dat na al die ervaringen de nieuwsgierigheid erg groot geworden is. Ben ik op zoek naar een onmogelijke configuratie, een die absoluut een verkeerde keuze is omdat er betere alternatieven zijn???
Je begrijpt dat na al die ervaringen de nieuwsgierigheid erg groot geworden is. Ben ik op zoek naar een onmogelijke configuratie, een die absoluut een verkeerde keuze is omdat er betere alternatieven zijn???
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nee hoor, een 2.5T handbak is alleen weinig verkocht omdat vrijwel iedereen een automaat nam.
(er staan er op ww.gaspedaal.nl overigens 12 te koop aangeboden)
(er staan er op ww.gaspedaal.nl overigens 12 te koop aangeboden)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17.12.2007 - 18:36
Wij hebben er één. Gewoon een heerlijke auto. Voor het eerst dat op de Autobahn, nadat je voorganger (eindelijk) naar rechts is gegaan, je de Duitse auto's kleiner ziet worden i.p.v. dat ze met hun lichten gaan knipperen van en nou jij ook naar rechts.
Verbruik vanaf 0 km: 8,8 / 100 km. Is toch zeer redelijk. En dan trappen we ook nog wel eens door hoor.
We hadden hiervoor een 2.4 140 pk. Dit is echt van een andere orde. Gewoon kopen dus zou ik zeggen.
Verbruik vanaf 0 km: 8,8 / 100 km. Is toch zeer redelijk. En dan trappen we ook nog wel eens door hoor.
We hadden hiervoor een 2.4 140 pk. Dit is echt van een andere orde. Gewoon kopen dus zou ik zeggen.
Volvo XC60 T5 2014
Volvo S60 2.5t Drivers Edition 2008
Volvo S60 2.4 Business Edition Polarctic Pearl 2002
Volvo S60 2.5t Drivers Edition 2008
Volvo S60 2.4 Business Edition Polarctic Pearl 2002
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Frank,
8.8l/100km is idd een zeer mooie waarde.
Ik heb nu een D5 (163pk) zodat ik ook nieuwsgierig ben of de 2.5T ook zo soepel is, bijv krappe bochten 40..50 km/u in zijn 3de versnelling en dan weer soepel en vlot oppakken.
Wat is overigens een reële 0-100 km/u spurt want die 7 sec. geloof ik niet echt. Ik gok ~8 sec.?
8.8l/100km is idd een zeer mooie waarde.
Ik heb nu een D5 (163pk) zodat ik ook nieuwsgierig ben of de 2.5T ook zo soepel is, bijv krappe bochten 40..50 km/u in zijn 3de versnelling en dan weer soepel en vlot oppakken.
Wat is overigens een reële 0-100 km/u spurt want die 7 sec. geloof ik niet echt. Ik gok ~8 sec.?
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27374
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Seconde of 7,5 moet volgens mij wel aardig in de goede richting komen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Ik heb een 2.4T automaat, niet wat jij precies vraagt, maar het verbruik daarvan komt gemiddeld tot nu toe 1:8,9 (ik rij bijna altijd in de stad of in de file). Op de snelweg met een gangetje van 120km zie ik op de BC 6.6 -7.0 als verbruik staan. Een handbak is natuurlijk iets zuiniger.
De auto is echt snel ! Niet zo snel als een T5 of een R, maar 0-100 gaat echt onder de 8 seconden (automaat). Er zijn mensen die beweren dat zelf schakelen nog sneller is (The Stig en zo)
De 2.5T heeft 10pk meer maar ook ongeveer 35Nm meer koppel (320Nm). En dat is meer koppel dan je huidige D5 heeft. Dus die moet 2.5T nog soepeler rijden !
De auto is echt snel ! Niet zo snel als een T5 of een R, maar 0-100 gaat echt onder de 8 seconden (automaat). Er zijn mensen die beweren dat zelf schakelen nog sneller is (The Stig en zo)
De 2.5T heeft 10pk meer maar ook ongeveer 35Nm meer koppel (320Nm). En dat is meer koppel dan je huidige D5 heeft. Dus die moet 2.5T nog soepeler rijden !
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17.12.2007 - 18:36
De tijden van 0 - 100 km/h liggen tussen de 7,5 en de 8 seconden. Ik denk dat je diesel in z'n drie vanaf 40 a 50 km/h tot 60 soepeler optrekt, maar dat vanaf 60 km/h de 2.5t lekkerder doortrekt. In z'n drie is 130 km/h zo bereikt. de motor draait dan zo'n 5000+ rpm
Volvo XC60 T5 2014
Volvo S60 2.5t Drivers Edition 2008
Volvo S60 2.4 Business Edition Polarctic Pearl 2002
Volvo S60 2.5t Drivers Edition 2008
Volvo S60 2.4 Business Edition Polarctic Pearl 2002
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Wat is de reden dat je zoekt naar een 2.5T met handbak ? Deze low pressure turbo is uitermate geschikt voor schakellui rijden. Een automaat past daar volgens mij ook erg goed bij.
Is een T5 of R niet een betere keus voor een handbak (ook qua restwaarde)?
Is een T5 of R niet een betere keus voor een handbak (ook qua restwaarde)?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
De D5 met 163PK heeft een koppel van 340NM.plim schreef: De 2.5T heeft 10pk meer maar ook ongeveer 35Nm meer koppel (320Nm). En dat is meer koppel dan je huidige D5 heeft. Dus die moet 2.5T nog soepeler rijden !
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Keesjan36, je hebt gelijk. Ik zit er naast een D5 heeft standaard meer koppel dan een 2.5T.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
@Plim
Het gaat om een nieuwe auto en ik rijd minder dan 15.000 km/jaar, vandaar de keuze voor benzine. De T5 wordt niet meer geleverd (helaas).
Het gaat om een nieuwe auto en ik rijd minder dan 15.000 km/jaar, vandaar de keuze voor benzine. De T5 wordt niet meer geleverd (helaas).
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- velwim
- 4th Gear member
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 14:40
- Locatie: Zwolle
Ik had ook liever een T5 gehad, maar heb absoluut geen spijt van mijn S60 2.5T met handbak. Heerlijke auto en zo lekker stil. Rijdt als een D5 (163 pk). Gewoon in III de bocht om. Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom er geen 6-bak inzit.
Of die 7,1 seconden realistisch zijn weet ik niet. Ik heb er geen enkele behoefte aan dit uit te proberen, maar de 206 GTI van mijn vrouw trek ik er makkelijk uit. Je kunt denk ik net de 100 halen in II. Als de toetenteller boven de 1500 toeren komt trekt de motor aan een stuk door. In de buurt van de de 3000 toeren komt hij helemaal los en krijg je die mooie sound in de uitlaat.
Ik rijd tussen de 15.000 en 20.000 per jaar en heb de auto nieuw gekocht met de bedoeling er zeker de komende 10 jaar in te blijven rijden.
Gemiddeld verbruik tussen 1:10 en 1:12. Strek afhankelijk van veel stadsverkeer of flink doortrappen op de snelweg.
Als je een keer in de buurt bent kunnen we altijd een stukkie sturen.
Of die 7,1 seconden realistisch zijn weet ik niet. Ik heb er geen enkele behoefte aan dit uit te proberen, maar de 206 GTI van mijn vrouw trek ik er makkelijk uit. Je kunt denk ik net de 100 halen in II. Als de toetenteller boven de 1500 toeren komt trekt de motor aan een stuk door. In de buurt van de de 3000 toeren komt hij helemaal los en krijg je die mooie sound in de uitlaat.
Ik rijd tussen de 15.000 en 20.000 per jaar en heb de auto nieuw gekocht met de bedoeling er zeker de komende 10 jaar in te blijven rijden.
Gemiddeld verbruik tussen 1:10 en 1:12. Strek afhankelijk van veel stadsverkeer of flink doortrappen op de snelweg.
Als je een keer in de buurt bent kunnen we altijd een stukkie sturen.
S60 2.5T Drivers Edition +++, Electric Silver(MY2008)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Wim,
Dit geeft de doorslag.
Bedankt voor het aanbod om te rijden maar dat zal niet nodig zijn want ik heb hem besteld - drivers edition + topline + premium sound en ga het dus over een paar maanden zelf ervaren.
Dank voor alle reacties!
Dit geeft de doorslag.
Bedankt voor het aanbod om te rijden maar dat zal niet nodig zijn want ik heb hem besteld - drivers edition + topline + premium sound en ga het dus over een paar maanden zelf ervaren.
Dank voor alle reacties!
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
gefeliciteerd!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- velwim
- 4th Gear member
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 14:40
- Locatie: Zwolle
Verstandige keus veel plezier met de auto. Welke kleur. Ook silver electric neem ik aan gezien de drivers edition.Dit geeft de doorslag.
Bedankt voor het aanbod om te rijden maar dat zal niet nodig zijn want ik heb hem besteld - drivers edition + topline + premium sound en ga het dus over een paar maanden zelf ervaren.
Als je een i-pod wilt aansluiten is de iMIV ook een aanrader.
S60 2.5T Drivers Edition +++, Electric Silver(MY2008)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)