Spanning gezocht

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
bart71298
2nd Gear member

:-)

Technisch dan. Voor het inbouwen van een tv-tuner en bijbehorende interface in mijn S40 (net nieuw) heb ik zowel ergens achter het dashboardkastje als in de kofferbak een continue 12v en een geschakelde 12v nodig. Heeft iemand een idee waar dat te halen valt?
FaGo
2nd Gear member

Rechts in de kofferbak zit in de kabelboom standaardt een 12 volt aansluiting. Deze is echter niet via het contact geschakeld.
Zie http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... a052a1993e

De 12 volt aansluitingen in de middenconsole zijn wel geschakeld. Hier wordt namelijk ook de optionele Garmin navigatie op aangesloten.
bart71298
2nd Gear member

Thanks, daar kan ik mee verder! Ik had ook nog dit gevonden op volvotech.nl (jammer dat ik die site pas leerde kennen toen ik de hardware elders al gekocht had): http://www.volvotech.nl/support/install ... e-v1.0.pdf
BG_V50
2nd Gear member

Bart,

ik heb zelf een Garmin houder gezet, de 12V afgetakt vanuit de sigaretten-plug in de middenconsole.

Die kan je makkellijk lospeuteren door het geheel gewoon naar boven te lichten.(denk juist dat ik een MY06 heb, en ik dacht dat dat ondertussen gewijzigd is??? )

Achter de middenconsole zit (aan motorzijde, niet aan de zwevende zijde) een paneeltje dat je ook loskrijgt als je eerst het handschoenvakje opent.

Je kabel kan je makkellijk langs rechts naast de versnellingspook naar voor geleiden. Ik heb effe een lange ijzer draad (bekaert tuindraad) erlangs gevoerd als een soort trekveer, werkte eigenlijk verbazend vlot toen.

Foto,s worden natuurlijk verwacht als je een TV tuner inbouwt..
bart71298
2nd Gear member

Thanks! Is inderdaad iets anders, is nu één geheel. Maar goed, ook dat is los te krijgen. En foto's volgen. eerst de tijd stoppen in het werkend krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”