G3 Vialle ingebouwd Volvo S80 ( Wat is jullie mening graag )

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Mijn volvo s80
2nd Gear member

Daar ben ik weer.Na paar manden twijfelen was het zover ik wilde gas inbouwen.Ik twijfelde tussen Necam en Vialle( ik wilde Necam maar werd overgehald voor Vialle) Nu heb ik spijt.Ik zal fotos platsen en dan graag jullie menning over ingebouwde installatie.Ik zelf vind alsof een en andere prutser dit gedaan heeft. Ik heb deze installatie in Eindhoven ingebouwd.Doe zelf gok waar.Nadat ik jullie menning zie zal ik vertelen waar dit zooi is ingebouwd.Waarom heb ik spijt van vialle.

* Bij opstarten schakelt vialle zelf van benzine naar gas maar andersom niet ( wat voor poesje systeem is dit). Dit is echt niet normaal voor G3.
*Computer moest buiten geplaatst worden en plaats in motorkap is niet echt super en ook niet handig (zie foto).

Er is nog meer maar voor vandaag is genoeg.vorlopig ziet ik met deze installatie dus zal ik miijn best doen en gewoon genieten tijdens rijden.
Willen jullie nog meer fotos vraag maar en ik zal paar maken.Dit slaat nergens op. O ja leidingen naar tank hebben ze onder auto vast gescroefd met zelftapers en deden ze moeite niet eens om die te beschermen tegen corosie.Ik stop hier en ga koffie drinken ik word niet goed.trouwens ik heb in juli deze zooi ingebouwd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo S80 2.4 Automaat Benzine Bj 2000 sinds juli 2008 Vialle G3
Ludo
6th Gear member

ik heb inderdaad al een mooiere opbouw gezien.
Mijn volvo s80 schreef: * Bij opstarten schakelt vialle zelf van benzine naar gas maar andersom niet ( wat voor @#$% systeem is dit). Dit is echt niet normaal voor G3.
waarom zou het systeem automatisch van lpg naar benzine moeten schakelen?.

met de computer is niks mis, buiten de auto monteren is ook geen zicht... :wink:
VolvoKramer
3rd Gear member

Volgens mij zijn er ook van Vialle systemen die automatisch terugschakelen. Die zijn duurder en schakelen bij de laatste 10% tot 20% terug naar benzine. Wil je dat dan? Ik niet in ieder geval en wil als het nodig is de gastank helemaal leegrijden.

De gaskabels naar de injectoren hadden netter teruggewerkt kunnen worden zo te zien.

Ik heb de computer ook in het motorcompartiment zitten en zie het probleem er niet van. Wat is er mis met een dergelijke waterdichte behuizing? Waar had de computer volgens jou moeten zitten?

Ik zal zometeen mijn Vialle LPi G3 inbouw via Mesman laten zien met een fotootje.

P.S: ik snap het niet helemaal: de foto's die je laat zien zijn bijna 5 maanden oud. Heb je vandaag iets laten inbouwen of heb je dit 5 maanden geleden laten inbouwen? Heb je nog duidelijkere en meer foto's?
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa

V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Mijn volvo s80
2nd Gear member

Nou wat betreft dat terugschakelen naar benzine zit bij Necam standard in.Dus met andere worden is gas op terug naar benzine.Hier doe jij als besturder niets.wat jij vermeld hierboven is volgenede: vialle heeft ter berscherming van hun zo goed werkende pomp(meeste kennen die) software ontwikeld die bij laatste 20% terugschakeld naar benzine zodat pomp niet naar kloote gaat want zo goed is hun pomp.
Wat betreft computer daar heb ik niks tegen dat die in motercompartiment geplaatst wordt( indien niet anders kan) alleen die plaats je toch niet zo vlak achetr je koplamp dat je daarna indein je lampje kapot is eerst computer weg moet hallen en dan pas lampje vervangen( ik moet deze volgorde volgen) Dit is toch absuurd of niet. Hier dan ook bij Necam zit computer binnen in auto zo was tenminste bij mij vorige auto. Ik heb mijn instalatie 5 maanden geleden laten inbouwen en het was niet bij Mesmam naar mijn spijt want die doet tenminste zoals het hoort ( gewoon netjes).Hoe zou jij reageren als ik bij jou CV ketel zou plaatsen en daarbij leidingen midden op je deur monteren en dan tegen jou zeggen het is niet er je moet alleen BUKKEN als je kamer in wil lopen.Nou zo voel ik me nu met die poesje computer plus leidingen plus slordige afwerking.Ik zal je nog meer fotos posten.O ja en ze hebben bij monteren van leidingen onder de auto bescherkapje van benzineleiding kapotgetrokken( ze hebben niets van gezegd natuurlijk) zodat ik op snelweg gealarmeerd was door andere bestuurders.Leuk toch.
VolvoKramer
3rd Gear member

Dat klinkt inderdaad allemaal wel erg belabberd!
Nu zie ik idd de computer achter de koplamp zitten. Dat is idd niet erg handig.

Kortom: Mesman moet je hebben!

Wie heeft dit bij jou ingebouwd? Kunnen we hier dan van leren en niet met deze firma in zee gaan.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa

V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
joost_sipkes
2nd Gear member

Ik moet idd zeggen dat dit er niet zo uit ziet als bij mij.....

Redelijk kansloze hook-up, ik zou hier niet meer mee in zee gaan.
Ik heb mijn Vialle in laten bouwen via Henk Scholten (bij aankoop), weet dus niet procies waar. Ik weet wel dat het veeeeeel beter eruit ziet.
460 2.0l
S70 2.5 europa 1998
S80 2.4 170PK 2002 Automaat G3
Mijn volvo s80
2nd Gear member

Daarom heb ik nog 2 nieuwe topics aangemaakt zodat mensen hun ervaring erop kunnen zetten.want toen ik zocht naar ervaringen met somige gerages kon ik niets vinden alleen goede werden genoemd maar slechte nergens.
hollander
3rd Gear member

Zelf heb ik een vialle in Tilburg bij 2M Alternative Fuel Systems laten inbouwen en ik moet zeggen dat dat wel netjes gedaan is.
Verder ben ik wel tevreden over de installatie en rijd ik al 80000 km probleemloos.
Grt Peter
mso
Starter

Ook bij mij is het Vialle systeem netjes ingebouwd door Jos van Ommeren te Haarlem.
Ze hebben zelfs de lpg vulaansluiting in de kleur van de auto laten spuiten. En tevens een tweede vuldop in kleur meegeven.

Super service !
aatsvolvo
2nd Gear member

Mijn Vialle installatie is ingebouwd door Car-Care Wallinga. Als ik de foto's vergelijk met hoe mijn installatie gemonteerd is denk ik dat jou installatie daar ook is ingebouwd. Volgens hun is dit volgens de installatie handleiding van Vialle. De afwerking is bij mij iets netter maar de plaats van de componenten is redelijk gelijk. Bij mijn vorige auto was de installatie wat netter ingebouwd dan deze keer, ligt waarschijnlijk aan welke monteur er aan je auto werkt. Beide Vialle installaties die ik heb laten inbouwen schakelen trouwens wel terug van gas op benzine bij een bijna lege tank.
S80 2.4 Elite 2003, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
BM
2nd Gear member
Contacteer:

Bij mij S80 inderdaad veel beter ( Mesman ).

Als het gas op is, dan geeft de indicator/schakelaar ( blauw ) een lichtsignaal en een geluidssignaal. Ik moet dan op de schakelaar drukken om over te schakelen. Op zich niets mis mee.

Ik zal binnenkort een foto posten van de plaats van de computer.
V 70 2.4T 200 pk, RTI, Sportleder, 18 inch R velgen, HU803, K&N luchtfilter
S 60 T5 250 pk Geartronic, 18 inch R velgen, DVD RTi, Leer, HU 803, Imiv, BSR Optiflow, Ipd TCVVerkocht
hollander
3rd Gear member

Zoals bovenstaande foto is ook bij mij zo netjes ingebouwd.
Een heel stuk mooier dan de allereerste foto's van mijn Volvo.
Zal wel een prutser geweest zijn daar en is niet echt reclame voor het bedrijf.
Peter
BM
2nd Gear member
Contacteer:

Hierbij nog wat detailfoto's zoals beloofd. Ik zou teruggaan, desnoods met foto's van anderen hoe het wel moet. Het is ook geen zak aardappelen waar we over praten. Je mag best een goede afwerking eisen. Er is gewoon slecht werk geleverd!
S 60 T5 250 pk Geartronic, 18 inch R velgen, DVD RTi, Leer, HU 803, Imiv, BSR Optiflow, Ipd TCVVerkocht
BM
2nd Gear member
Contacteer:

Nog een paar foto's
Ludo
6th Gear member

BM schreef:Bij mij S80 inderdaad veel beter ( Mesman ).

Als het gas op is, dan geeft de indicator/schakelaar ( blauw ) een lichtsignaal en een geluidssignaal. Ik moet dan op de schakelaar drukken om over te schakelen. Op zich niets mis mee.
ik zie dat je LPE7 hebt.
je kan het overschakelen bij lege tank ook laten instellen dat ie dat volledig automatisch doet.
na het geluidsignaal gaat dan het linkse ledje knipperen, het blauwe logo gaat uit, en het oranje 'tankje' gaat banden.
als je dan vervolgens lpg gaat tanken, schakelt het systeem ook weer automatisch naar lpg.
BM
2nd Gear member
Contacteer:

Misschien dat het ook wel automatisch gaat, maar zodra ik het piepje hoor, druk ik gelijk op het knopje. Ik vind het wel best zo.
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”