Ah oke, dan begrijp ik het!
txs
Ga toch nog eens op zoek naar een beschrijving van mijn bifuel uitvoering. Hoe dat gas werkt, is me nog een beetje een raadsel. (De grote lijnen niet hoor.)
S60 op lpg-G3? waarop te letten?
Hoeveelheid gas bij bepaalde toerentallen en gevraagd vermogen.Ludo schreef:Alex, wat moet er dan ingeregeld worden?.AlexV70 schreef:Vialle is slecht(er) in te regelen.
Misschien ben je het niet mij eens, maar de deskundigen zijn van mening dat dit bij BRC aanmerkelijk beter en makkelijker af te stellen is.
Ik had Necam op mijn BiFuel (af fabriek) en ik heb ook gereden met een S60 met Vialle en vervolgens met BRC.
Tja, BRC rijdt gewoon veel soepeler. En dan hebben we het nog niet eens over een Turbo uitvoering.
Het niet voor niets dat BRC veelal op Amerikaanse auto's wordt gemonteerd, o.a. veel op ambulances.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
- Locatie: NH
Ik begrijp dat de motoren er geschikt voor zijn.
Turbo's en gas is minder. Volvo heeft zelf de Bifuel ook uitgebracht op de 2.4 motor
De vaille installatie is veelgehoord hier.
Goeie berichten zijn schaars op het forum. Probeer daar door heen te kijken.
Turbo's en gas is minder. Volvo heeft zelf de Bifuel ook uitgebracht op de 2.4 motor
De vaille installatie is veelgehoord hier.
Goeie berichten zijn schaars op het forum. Probeer daar door heen te kijken.
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
Dat is iets te kort door de bocht.Dries77 schreef:Ik begrijp dat de motoren er geschikt voor zijn.
Met het juiste onderhoud wel.
Ik begrijp dat jij een ex lease hebt.
Ik hoop voor je dat ze bij jouw het extra onderhoud (wat Volvo niet voorschrijft) wel hebben gedaan.
Er is een speciaal Topic voor BiFuel, als je dat helemaal hebt door gespit, moet je volledig op de hoogte zijn.

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
- Locatie: NH
@Alexv70
Ik denk dat het juiste onderhoud altijd belangrijk is.
Heb het nu alleen over de motor. De motor zelf is geschikt om op gas te lopen.
Met slecht onderhoud kan je de beste motor verzieken.
Ik denk dat het juiste onderhoud altijd belangrijk is.
Heb het nu alleen over de motor. De motor zelf is geschikt om op gas te lopen.
Met slecht onderhoud kan je de beste motor verzieken.
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
- Locatie: NH
Heb trouwens zwaar mijn twijfels of er uberhaupt een dealer is die op de hoogte is van de bifuel onderhouds perikelen. Gezien de reacties op dit forum. Goeie specialisten daargelaten.
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27.11.2006 - 16:06
Die van mij kwam uit de lease en had 124K. Momenteel staat de klok op 250K en nimmer enig probleem met de Vialle LPG3 meegemaakt.
De trekkracht e.d blijven uitstekend, ik rij echter relatief rustig omdat de verbrandingstemperatuur van LPG hoog is en schade kan berokkenen (bij vorige auto ,Camry, klep verbrand door lange ritten op hoge snelheid/toeren).
De 2.4/140pk gedraagt zich keurig en enig onderscheid met rijden op benzine merk ik niet.....
De trekkracht e.d blijven uitstekend, ik rij echter relatief rustig omdat de verbrandingstemperatuur van LPG hoog is en schade kan berokkenen (bij vorige auto ,Camry, klep verbrand door lange ritten op hoge snelheid/toeren).
De 2.4/140pk gedraagt zich keurig en enig onderscheid met rijden op benzine merk ik niet.....
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
als een deskundige je dit verteld, heb ik toch vraagtekens bij die titel.AlexV70 schreef:Hoeveelheid gas bij bepaalde toerentallen en gevraagd vermogen.Ludo schreef:Alex, wat moet er dan ingeregeld worden?.AlexV70 schreef:Vialle is slecht(er) in te regelen.
Misschien ben je het niet mij eens, maar de deskundigen zijn van mening dat dit bij BRC aanmerkelijk beter en makkelijker af te stellen is.
er moet namelijk niets afgesteld of ingeregeld worden.
het systeem doet niets anders dan de gegevens van de benzinecomputer overnemen, en telt voor de inspuiting 'x factor percentage' hoeveelheid erbij.
dat is alles, zo simpel is een Vialle LPi installatie...
Nou, @Ludo, dan zijn we nu het een keer niet eens.
Uiteraard zijn ook LPG installatie's in te regelen. Gegevens rechtstreeks overnemen van benzine is natuurlijk nooit goed.
Ook bij Vialle gaat het wel eens fout en dan kan alleen de "fabriek" het inregelen.
Bij BRC, kan een inbouwer dat zelf doen, proefrit (vermogensbank) aan de laptop.

Uiteraard zijn ook LPG installatie's in te regelen. Gegevens rechtstreeks overnemen van benzine is natuurlijk nooit goed.
Ook bij Vialle gaat het wel eens fout en dan kan alleen de "fabriek" het inregelen.
Bij BRC, kan een inbouwer dat zelf doen, proefrit (vermogensbank) aan de laptop.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
het gebeurt wel vaker, dat iemand het niet met me eens is.
natuurlijk zijn lpg installaties in te regelen.
maar bij een Vialle LPi is het een zeldzaamheid dat er fouten in de computer zitten, of dat er nog moet bijgeregeld worden.
een inbouwer die anders verteld, liegt. (echt waar)
de gegevens rechtstreeks overnemen van de benzine computer, is trouwens de hele opzet van het G3 gebeuren.
een goed systeem hoeft dus niet bijgeregeld te worden.

natuurlijk zijn lpg installaties in te regelen.
maar bij een Vialle LPi is het een zeldzaamheid dat er fouten in de computer zitten, of dat er nog moet bijgeregeld worden.
een inbouwer die anders verteld, liegt. (echt waar)
de gegevens rechtstreeks overnemen van de benzine computer, is trouwens de hele opzet van het G3 gebeuren.
een goed systeem hoeft dus niet bijgeregeld te worden.
- Henkvdz
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:33
- Locatie: N-H
[/quote]Met het juiste onderhoud wel.
Ik hoop voor je dat ze bij jouw het extra onderhoud (wat Volvo niet voorschrijft) wel hebben gedaan.[/quote]
Ik lees nu regelmatig dat er de juiste en zelfs extra onderhoud moet worden gepleegd.
Kan iemand mij a.u.b. uitleggen welk extra en wat is het juiste onderhoud.
Vast bedankt.
Groet Henk
Ik hoop voor je dat ze bij jouw het extra onderhoud (wat Volvo niet voorschrijft) wel hebben gedaan.[/quote]
Ik lees nu regelmatig dat er de juiste en zelfs extra onderhoud moet worden gepleegd.
Kan iemand mij a.u.b. uitleggen welk extra en wat is het juiste onderhoud.
Vast bedankt.
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05.12.2008 - 11:05
hallo
s60 op g3 kopen bij volvo hoef je zowieso op bijna niets te letten denk ik
ik heb mijn 6e volvo nu een s60 2001 op g3 met een km stand van 295.000km en geen centje pijn loopt als nieuw
vorige volvo v40 van 1998 had 365.000 km gereden liep als nieuw maar ik wilde graag een s60 vandaar de switch naar s60
succes met de zoektocht
s60 op g3 kopen bij volvo hoef je zowieso op bijna niets te letten denk ik
ik heb mijn 6e volvo nu een s60 2001 op g3 met een km stand van 295.000km en geen centje pijn loopt als nieuw
vorige volvo v40 van 1998 had 365.000 km gereden liep als nieuw maar ik wilde graag een s60 vandaar de switch naar s60
succes met de zoektocht
- Henkvdz
- 3rd Gear member
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 12:33
- Locatie: N-H
Met het juiste onderhoud wel.Henkvdz schreef:
Ik hoop voor je dat ze bij jouw het extra onderhoud (wat Volvo niet voorschrijft) wel hebben gedaan.[/quote]
Ik lees nu regelmatig dat er de juiste en zelfs extra onderhoud moet worden gepleegd.
Kan iemand mij a.u.b. uitleggen welk extra en wat is het juiste onderhoud.
Vast bedankt.
Groet Henk[/quote]
Heeft niemand iets op mijn vraag toe te voegen/melden?
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,