klokje Volvo 1800E(S)

Alles over de klassieke sportswagons van Volvo
Plaats reactie
Wimpy
2nd Gear member

Hallo,
Ik heb een klokje van een 1800ES dat helaas niet meer werkt.
Bij het open doen heb ik vastgesteld dat het weerstandje, parallel op het spoeltje doorgebrand is.
Ik kan geen code meer aflezen.
Weet er iemand toevallig welke waarde dit weerstandje zou hebben?
Een detailfoto is eventueel ook goed.
Ter verduidelijkheid een foto:
Afbeelding

Alvast bedankt voor de hulp!!
Wimpy
2nd Gear member

Ondertussen is mijn klokje totaal naar de eeuwige jachtvelden.
Ik ben dus op zoek naar een ander klokje.
Op de beurs in Utrecht heb ik iemand ontmoet die het binnenwerk heeft vervangen door een nieuw digitaal systeem. Uiterlijk geen verschil!
Moest ik nu eens weten welk nieuw binnenwerk er aanpasbaar is, om in de oude klok in de bouwen....
Wie kan me helpen of wie heeft er een klokje te veel liggen?
Boele
4th Gear member

ik heb geen idee, maar mocht je er uit komen, dan wel graag je verhaal. Ben namelijk benieuwd!
Iroll
6th Gear member

Een origineel werkend klokje zal niet te vinden zijn, die zijn erg zeldzaam. Je kan hem wel laten restaureren bij CASU in Utrecht. Zal niet echt goedkoop zijn, maar dan ben je wel gegarandeerd van een perfect werkend klokje.
http://www.casuutrecht.nl/home.htm
Wimpy
2nd Gear member

Heb ondertussen iemand gevonden in België die het ziet zitten om mijn klokje te herstellen of een nieuw binnenwerk te steken.

@ Iroll: Toch zal ik eens een prijsofferte vragen bij die firma CASU in Utrecht, aan de hand van enkele foto's.

Wordt vervolgd.
oudevolvo
3rd Gear member

Interessant, stilstaande klokjes is een bekend probleem.
Welke ordegrootte ben je kwijt bij diegene in Belgie?
(en is dat bedrijfsmatig of meer een vriendendienst)
6th Gear member

Hier heb ik nog wel een site gevonden waarin de reparatie van een VDO klokje van de '73ES wordt beschreven. Heb daarmee mijn klokje kunnen repareren. Het klokje loopt weer perfect, maar helaas zit het uren wijzertje nu los op het asje. En daar kan ik niet bijkomen omdat ik geen manier kan vinden om het glas onbeschadigd te verwijderen.
Deze site komt misschien ook nog eens van pas.
Wimpy
2nd Gear member

Bij de firma Casu wil men geen prijsofferte maken aan de hand van een beschrijving met foto's.
Eerst dient men het kloje op te sturen.
Bij het niet kunnen herstelen rekent men toch 20 Euro aan en willen ze het klokje terugsturen.
Ik wacht nog even af en hou ebay in het oog.
Met die gast uit België heb ik momenteel geen contact meer, ik ken hem via een advertentie op het internet, maar had m'n klokje nog niet opgestuurd.
Momenteel is mijn 1800ES bij een koetswerkhersteller om helemaal te herspuiten. Er is dus nog geen haast bij.
Plaats reactie

Terug naar “1800 serie”