Hallo,
Even een vraag of discussiepunt over de beurten.
Als je bv 40000 km per jaar rijdt, moet je dan perse om de 20000 km een grote beurt laten geven, of zou je ook voldoende hebben aan om en om een grote en een kleine beurt. Dus grote beurt, dan na 20000 kleine beurt, dan weer grote beurt enz.
vriendelijke groet, koster
grote of kleine beurt?
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Lijkt/klinkt logies, maar om aanspraak te kunnen/mogen maken op garantie claims moet je de onderhoudbeurten volgens schema laten uitvoeren, in iedergeval de eerst twee jaar in de fabrieksgarantie.
Later zou ik het in iedergeval wel doen, en duidelijke afspraken met je dealer wat men wel en niet moet doen en controleren.
Later zou ik het in iedergeval wel doen, en duidelijke afspraken met je dealer wat men wel en niet moet doen en controleren.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50
En wat is dan eigenlijk het verschil tussen die twee beurten?
Het lijkt mij dat alle twee de beurten even nuttig zijn. Zou het verschil er in zitten dat je eventuele problemen eerder zal ontdekken tijdens een grote beurt? En dan heb ik het ook over de levensduur van de motor.
Het lijkt mij dat alle twee de beurten even nuttig zijn. Zou het verschil er in zitten dat je eventuele problemen eerder zal ontdekken tijdens een grote beurt? En dan heb ik het ook over de levensduur van de motor.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 30.05.2007 - 22:45
Twee grote beurten per jaar lijkt mij wat overdreven(na de garantieperiode).
Als er binnen die kilometerstand een distributieriem moet worden vervangen is dit misschien wel aan te bevelen.Als je 40.000km per jaar rijd mag ik aannemen dat er veel lange afstanden worden gereden dus relatief weinig slijtage.Ik had vorig jaar een grote beurt(distributie etc) laten uitvoeren.De garage die hem in onderhoud heeft, stelde zelf voor om alleen een kleine beurt uit te voeren dit jaar , omdat ik dit jaar 18000km had gereden(een kleinigheid voor volvo).
Als er binnen die kilometerstand een distributieriem moet worden vervangen is dit misschien wel aan te bevelen.Als je 40.000km per jaar rijd mag ik aannemen dat er veel lange afstanden worden gereden dus relatief weinig slijtage.Ik had vorig jaar een grote beurt(distributie etc) laten uitvoeren.De garage die hem in onderhoud heeft, stelde zelf voor om alleen een kleine beurt uit te voeren dit jaar , omdat ik dit jaar 18000km had gereden(een kleinigheid voor volvo).
V70 2.5T MOMENTUM 2008
xc70 2.5T comfortline 2004
V70 2.4T comfortline 2001
v70 classic 2.4 1998
xc70 2.5T comfortline 2004
V70 2.4T comfortline 2001
v70 classic 2.4 1998
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Bij mijn dealer kijken ze gewoon in een schema wat er moet gebeuren, ze hebben het niet over een grote of kleine beurt.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
De mijne krijgt op dit moment een kleine beurt. (Olie + nwe filters). Kost me 250 euro. Daarbij laat ik additioneel de bougies vervangen en blijkt mijn voorste wiellager kapot waardoor hij APK niet zou worden goedgekeurd.
Totale schadepost 480 euro. Zonder de bougies en wiellager zou ik 275 euro kwijt zijn aan de kleine beurt + APK. Ik rij ongeveer 18000km p/j en laat elk jaar 1x een beurt uitvoeren groot en klein om en om.
Totale schadepost 480 euro. Zonder de bougies en wiellager zou ik 275 euro kwijt zijn aan de kleine beurt + APK. Ik rij ongeveer 18000km p/j en laat elk jaar 1x een beurt uitvoeren groot en klein om en om.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50
Dat is ook een idee, tijdens apk komen de belangrijke dingen ook aan de orde, blijft over olie en filters(kleine beurt?) En dan ook regelmatig de 5 pitten natuurlijk(om de 20000?) Ik liet de auto voorheen 2 maal(lees: om de 20000) per jaar een grote beurt geven.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27414
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ben er zelf ook nog niet helemaal over uit, met een interval van 20.000 km sta ik ook minimaal2 keer per jaar bij de dealer voor een beurt.
Denk er zelf aan om de kilometerstand tussen de beurten ook iets uit te rekken, behalve bij de belangrijke dingen
Denk er zelf aan om de kilometerstand tussen de beurten ook iets uit te rekken, behalve bij de belangrijke dingen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 333
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 13:50
Ja, mijn idee, de dealer of garage zullen dat natuurlijk afraden.
Ik denk er eigenlijk over om een beurt per 40000, maar dan wel een grote. Als je echt hoofdzakelijk snelweg km maakt zal het allemaal wel meevallen. Denk dat de grote beurt er ook voor is om mankementen in een heel vroeg stadium te herkennen. Ga het er toch eens met de garage over hebben, niet de dealer want die vind altijd wel iets lijkt het.
Ik denk er eigenlijk over om een beurt per 40000, maar dan wel een grote. Als je echt hoofdzakelijk snelweg km maakt zal het allemaal wel meevallen. Denk dat de grote beurt er ook voor is om mankementen in een heel vroeg stadium te herkennen. Ga het er toch eens met de garage over hebben, niet de dealer want die vind altijd wel iets lijkt het.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27414
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Benieuwd wat zij er op zullen zeggen.
"Mijn" dealer is er gelukkig eentje die eerlijk is, dus als er niets mankeert dan verzinnen ze ook niets om geld aan te verdienen.
Kan anders altijd nog nee zeggen als ik het er niet mee eens ben (heb ooit een keer mijn S60 met banden gebracht waar nog een minimum aan profiel op zat en kreeg uiteraard het advies de banden gelijk te laten vervangen, toen ik nee zei zijn ze er verder niet op ingegaan (ben 2 dagen na die beurt andere velgen+banden wezen halen en zal nooit banden via de dealer bestellen))
"Mijn" dealer is er gelukkig eentje die eerlijk is, dus als er niets mankeert dan verzinnen ze ook niets om geld aan te verdienen.
Kan anders altijd nog nee zeggen als ik het er niet mee eens ben (heb ooit een keer mijn S60 met banden gebracht waar nog een minimum aan profiel op zat en kreeg uiteraard het advies de banden gelijk te laten vervangen, toen ik nee zei zijn ze er verder niet op ingegaan (ben 2 dagen na die beurt andere velgen+banden wezen halen en zal nooit banden via de dealer bestellen))
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27414
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Alvast bedankt 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Verkerk?"Mijn" dealer
Eerlijk???
Dan weet ik nog wel een ander praatje...
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27414
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Verkerk Bilthoven heb ik niets anders dan goede ervaring mee.
Maar vertel, een andere kant die iemand anders kent is ook nooit verkeerd om te weten
Maar vertel, een andere kant die iemand anders kent is ook nooit verkeerd om te weten
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Ik kwam voor een reset van de servicemelding van mijn V40.
"Nee mijnheer Oude Groen het kan echt niet anders dan met de computer, écht niet"
Kwam ook nog een factuurtje van (15 min arbeidsloon, 1 minuutje werk).
Wat voelde ik me bedrogen toe ik later hoorde (en zelf leerde) dat het gewoon kon met een combinatie van het contactslot en de dagteller-reseter!
O.k het is alweer een flinke tijd geleden, maar zoiets vergeet je niet meer...
Anyway, ik hoop voor jou dat het bij goede ervaringen blijft natuurlijk!
"Nee mijnheer Oude Groen het kan echt niet anders dan met de computer, écht niet"
Kwam ook nog een factuurtje van (15 min arbeidsloon, 1 minuutje werk).
Wat voelde ik me bedrogen toe ik later hoorde (en zelf leerde) dat het gewoon kon met een combinatie van het contactslot en de dagteller-reseter!
O.k het is alweer een flinke tijd geleden, maar zoiets vergeet je niet meer...
Anyway, ik hoop voor jou dat het bij goede ervaringen blijft natuurlijk!
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27414
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat is inderdaad wel een lullig iets ja.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- vincent65
- 3rd Gear member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:28
Valt wel mee hoor want dat kan dus niet met alle modellen van de V40.
Heb er zelf ook één gehad en die moest ook "aan" de computer om te resetten, waar ik overigens nooit voor hoefde te betalen (net als lampjes als ze stuk zijn)Dit was bij Buitenweg in Naarden.
Het komt er op neer dat vanaf bouwjaar 2000 met de dagteller kunnen worden gereset en eerdere bouwjaren moeten aan de comp.
Heb er zelf ook één gehad en die moest ook "aan" de computer om te resetten, waar ik overigens nooit voor hoefde te betalen (net als lampjes als ze stuk zijn)Dit was bij Buitenweg in Naarden.
Het komt er op neer dat vanaf bouwjaar 2000 met de dagteller kunnen worden gereset en eerdere bouwjaren moeten aan de comp.
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.