spookmeldingen???

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
margaret
2nd Gear member

Wij hebben een S60 D5 van 2002.
Sinds een paar weken krijgen wij meldingen op de boardcomputer, 1 daarvan is: dringend motorservice.
De auto is bij een originele Volvo Dealer uitgelezen en er komt niets naar boven. Ook blijft er geen driehoekje branden in het dashboard.
Wil je de meldingen uitlezen geeft hij 0 meldingen.
De auto krijgt trouw zijn onderhoudsbeurten en met rijden merk je niets aan de auto. Wat zou dit kunnen zijn?

Ook wil de laatste tijd de auto niet meer op slot met de ab. Dan springt steeds het slot in het portier van de bijrijderskant open. Met de sleutel dicht draaien gaat ook niet. Pak je de andere ab gaat hij wel dicht.
Ligt dit aan het slot van het portier of aan de ab (batterijen slecht??)?

De garage kan dus niets vinden....
S60 D5 bouwjaar 2002, wat een heerlijke auto!
Nu een XC70 D5 AWD uit 2006
Johan
5th Gear member

Ga eens naar een andere dealer want dat lijkt mij sterk dat ze niets kunnen vinden.

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

24AB2
3rd Gear member
Contacteer:

sleutel zend alleen een signaal uit
als het de knoopcel zou wezen zouden alle functies dus niet werken
meest voor de hand liggend zou dus het slot zelf wezen

storingen : zie deze topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
velen schijnen zeer lovend over deze persoon te wezen
RPS
2nd Gear member

Ik heb een soortgelijke vage storing gehad met mijn cruise control.
Een harde reset van de computer heeft geholpen.
Het +/- 10 minuten losnemen van de accu-pool heeft uiteindelijk mijn storing opgelost.

En het contactslot (soms wel, soms niet) zal vermoedelijk vervangen moeten worden.
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
margaret
2nd Gear member

Het rare is dat als het slot in de bijrijders deur niet op slot wil en ik pak de andere ab hij wel dicht gaat, vandaar dat ik dacht aan de batterij in de ab.
Vervelende is alleen dat dit natuurlijk altijd gebeurt als je ergens anders bent en je die 2e ab niet bij je hebt. Thuis gebeurt het zelden....

De computer hebben ze gereset en dat heeft tot nu toe niet geholpen. De melding motorstoring blijft zo nu en dan terug komen, een paar keer per week. Deze melding komt alleen naar voren als je ´s morgens start...daarna niet meer ook niet bij later op de dag nog een x starten
24AB2
3rd Gear member
Contacteer:

eenvoudige test : even de batterijtjes omwisselen

is resetten door garage gedaan zoals "RPS" het aangaf ?
indien niet : gewoon proberen
margaret
2nd Gear member

Heb dus de batterijen van beide vervangen en het probleem bleef. Inmiddels maar een ander slot besteld zodat het probleem hopelijk is opgelost.

Ja het resetten is volgens de garage zo gedaan.

Heb inmiddels al contact gehad met iemand hier van het forum.
Nu zijn we een tip van hem aan het opvolgen en dit werkt. Zoals het er nu naar uitziet zijn het zeer waarschijnlijk de gloeibougies. Die gaan ze doormeten als we de auto brengen voor het slot vervangen.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”