Sinds dit weekend is het abs lampje spontaan gaan branden. Eerst ging hij af en toe nog even uit, maar nu blijft hij keurig branden. Ik heb al en boel gelezen over storingen in de printplaat van de abs unit. Het lampje is wel gaan branden na een rit van 1000km achter elkaar rijden met een gem snelheid van 140 km/uur. Heb ook gelezen dat de printplaat door hitte kan overlijden. Hoe kom ik erachter of alleen de printplaat stuk is of in het slechtere geval de hele pomp?
Lars.
abs lampje brandt
-
- 1st Gear member
Vreemd, net auto gestart en lampje bleef even uit. Na aankomst auto ongeveer 45 minuten uit geweest en toen met starten weer heel even uit gebleven. Ik begin zelf ook te geloven dat het de controller is, misschien is solderen voor mij de oplossing. Even kijken wat hij morgen ochtend doet.
-
- 1st Gear member
Helaas, de kerstboom in mijn auto blijft branden. Maar hoe kom ik er achter of alleen de collector stuk is, of de hele pomp? De foutcode bij de garage was pompmotor.
Lars.
Lars.
-
- 6th Gear member
niemand die je zegt dat je het niet mag vervangen.larspuntnl schreef:De foutcode bij de garage was pompmotor.
er zit wel een verschil van zo'n 1000 euro tussen een nieuw hydraulisch aggregraat en het opnieuw doorsolderen van de controller...
-
- 1st Gear member
Dat weet ik ook wel. Maar is er een manier om te kijken of de pomp nog heel is. Kan je bijvoorbeeld een verbinding om de collector heen leggen?
Ik zoek een manier om uit te zoeken wat het is, zonder enorme kosten en heel veel werk. Als het daadwerkelijk de pomp is, dan is er niets aan te doen.
Lars.
Ik zoek een manier om uit te zoeken wat het is, zonder enorme kosten en heel veel werk. Als het daadwerkelijk de pomp is, dan is er niets aan te doen.
Lars.
-
- 1st Gear member
De collector is er vandaag afgehaald en de pomp even doorgeschakeld, gelukkig was die nog heel. Je hoorde hem draaien. Dus de collector mar eens laten onderzoeken en solderen. Hopelijk einde topic.
Lars.
Lars.
-
- 1st Gear member
Vandaag de controller terug gekregen en weer terug laten plaatsen, maar helaas lampje bleef aan, en snelheidsmeter werkte ook nog niet. Moet de computer gereset worden om het lampje uit te krijgen? Toevalig was bij de garage de computer niet in orde???
Wel vreemd dat nu nog steeds de snelheidsmeter het niet doet.
Lars.
Wel vreemd dat nu nog steeds de snelheidsmeter het niet doet.
Lars.