APK

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
hesened
2nd Gear member

Ja hoor, Die van mij is ook aan de beurt. APK. Voor mij de eerste x met een oldtimer dus vraagtekens....
:?: :?: :?: :?: :?:
Zijn de regels voor een oldtimer anders dan voor een moderne wagen?
Worden er nog op speciale dingen gekeurd?

En heel belangrijk... Zijn er aparte keurings station voor oldies? Wie heeft er goede ervaringen met een keuring (niet zo moeilijk, begrip en respect voor leeftijd)..

Ik hoor het graag van jullie.

Oja, ik woon in het midden des lands en heb niet zo veel zin om naar zuid limburg of oost groningen te rijden voor een APKtje :lol: :lol:
Van 142 naar V40.. Eens een Volvo, altijd een Volvo..
jos244245
2nd Gear member

hesened schreef:Ja hoor, Die van mij is ook aan de beurt. APK. Voor mij de eerste x met een oldtimer dus vraagtekens....
:?: :?: :?: :?: :?:
Zijn de regels voor een oldtimer anders dan voor een moderne wagen?
Worden er nog op speciale dingen gekeurd?

Nee

En heel belangrijk... Zijn er aparte keurings station voor oldies? Wie heeft er goede ervaringen met een keuring (niet zo moeilijk, begrip en respect voor leeftijd)..

Ik ken er geen maar ze zullen er misschien wel zijn.

Ik hoor het graag van jullie.

Oja, ik woon in het midden des lands en heb niet zo veel zin om naar zuid limburg of oost groningen te rijden voor een APKtje :lol: :lol:
Is ook niet nodig. In elk dorp zit al minimaal een garage die APK keuringen doet.In de steden heb je keus uit vele autobedrijven.

Nog een tip: vraag altijd vooraf wat de TOTALE prijs (dus inclusief eventuele herkeuring) voor de APK is.

Sommige bedrijven bedienen zich nl. van loktarieven van 25 euro en zeggen er niet bij dat afmeldkosten,administratiekosten,herkeuringskosten,btw en ... verzin maar wat, daar bovenop in rekening wordt gebracht.

Ik betaal zelf 35 euro inclusief evt. meerdere herkeuringen.
dave145
2nd Gear member

Hoi,,

De mijne is ook pas gekeurd en dat heb ik in denhaag laten doen bij boy's cars garage die zit op de goudriaankade en dat is vlak bij industrie wijk/straat de binkhorst (de vlak bij de A12)..

daar kost de apk 50€ en daar kijken ze niet neer op een oude wagen en zijn niet zo moelijk,,,, bv: ik had wat stuurspeling en daar zei hij op van als ik een steekproef zou krijgen van het rdw spuiten we hem ff vol met kit en zie je er niks meer van net zo als de remleidingen zat wat corrosie op moest ik ff een beetje op schuren en in de tektiel zetten...

wat de eissen betreft hoeven ze niet zo streng tezijn als de huidige wagen als het maar veilig is en wat er op zit moet het doen hihihi

succes
imker
2nd Gear member

Lijkt mij toch allemaal niet zo eerlijk die APK toestanden in Nederland. Tenminste als ik dit allemaal lees.
240 DL 170000km LPG
Jordos
3rd Gear member

Ik vind dat je niet alleen je APK moet halen, maar dat ook je wagen veilig is. Bij pietluttige dingen zoals mistlampen die het niet doen, dan is het mooi als de controleur daar een oogje voor dicht knijpt, maar remmen en stuur zou ik gewoon in orde willen hebben.

Eigenlijk zijn er wel aparte regels voor de APK van oldtimers; namelijk de regels die golden in het bouwjaar van jou wagen. Uitstoot van gassen wordt niet (of heel soepel?) gemeten, minder remkracht, geen verplichte gordels, etc.

Mijn ervaring is dat garagehouders vrij snel zien dat er aan jou (de handige sleutelaar) niet veel te verdienen valt, en dus proberen ze je minder aan te smeren, dmv 'aandachtspunten'.
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
hesened
2nd Gear member

Veilig is ze wel. De remmelarij is afgelopen jaar compleet vernieuwd en bij mij weten is het sturen ook geen probleem. Ik weet nu al dat mijn voorbanden een puntje worden dus daar moet ik nog een setje nieuwe (of goed gebruikt) scoren.
Verder zou ik niet weten waar ze moeilijk over kunnen doen. Maar... je weet maar nooit he.
Blijft toch altijd spannend. Voor het zelfde geld kost het je weer een klap euries.
Jordos
3rd Gear member

Jep, het blijft een spannend klusje. Laat ons weten wanneer je geweest bent!
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
biadman
4th Gear member

en je bent dan weer klaar voor de komende 2 jaar :)
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Iroll
6th Gear member

Ik raad je de doe het zelf garage aan op de De La Reylaan in Zeist van Frits. Hij heeft verstand van Volvo's, ik kom al 25 jaar bij hem. Is absoluut betrouwbaar. (Tel:030-6920656) Nwe of 2e hands banden kan je daar ook kopen.
hesened
2nd Gear member

Ik heb je pb gelezen. dank je Iroll
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Mijn gevoel zegt dat je een keuringsstation of garage moet kiezen die wat heeft met oudere auto's. Doorgaans zitten daar ook liefhebbers en die keuren meestal niet zo statisch.
Ze kunnen aan jou ook wel zien of je een liefhebber bent of iemand die voor weinig een auto rijdt.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
hesened
2nd Gear member

Nou,

as dinsdag is het dan zover. Hij gaat voor de APK naar Zeist.

Vorige week ales nagelopen en op versleten ruitenwisserbladen na moet hij goed zijn.
Ik ben benieuwd. Dinsdag horen jullie meer. :roll:
hesened
2nd Gear member

:wav: :wav: :wav:

Goedgekeurd!!! 2 jaar lekker genieten.

Heeft me wel effe 300 euries gekost ( waarvan de helft twijfelachtig maar goed daar open ik een nieuwe topic voor een dezer dagen)
C 30 T5
4th Gear member

Msuidgeest schreef:Mijn gevoel zegt dat je een keuringsstation of garage moet kiezen die wat heeft met oudere auto's. Doorgaans zitten daar ook liefhebbers en die keuren meestal niet zo statisch.
Ze kunnen aan jou ook wel zien of je een liefhebber bent of iemand die voor weinig een auto rijdt.
Ik ben ook keurmeester en keur ook auto's van de liefhebber maar je hebt nu eenmaal de eisen van de RDW daar kun je niets aan veranderen.
Deze eisen klopte niet helemaal meer met oudere auto's en daarom heeft men besloten dat alles van voor 1960 geen apk meer hoeft te hebben.
biadman
4th Gear member

hesened schreef::wav: :wav: :wav:

Goedgekeurd!!! 2 jaar lekker genieten.

Heeft me wel effe 300 euries gekost ( waarvan de helft twijfelachtig maar goed daar open ik een nieuwe topic voor een dezer dagen)
congrats!!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”