Rene68 schreef:
@Paul: ik ken welgeteld 1 nieuwe V70 rijder die geen last heeft van de krakende achterklep!
Vooralsnog geen krakende achterklep. V70 MY2009.
Ook met andere rammels valt het reuze mee maar de eerste indruk van kwaliteit valt na 3500 km wel een beetje door de mand. Het is zeker niet de kwaliteit van materiaal keuze zoals in de P2 modellen. Vooral het dash voelde vele malen degelijker aan bij die auto's.
En dan nog punt twee.. Ik begrijp niet waarom de 5 cylinder turbo niet met iets meer pep in de markt gezet kan worden. De 3.2 6 cylinder is niet met een handbak te krijgen dus waarom niet de 2.5T met de 230 PK zoals in de C30/S40/V50 en iets meer koppel leveren. De motor is zeker niet slecht met 200 PK maar wel heel karig gezien de prijs en na 4000 toeren is er helemaal niets meer thuis. De topsnelheid van 230 km/h is ronduit twijfelachtig te noemen trouwens.
Met tuning komen we wel verder en dan is het een hele lekkere auto maar voor die mensen die wel 2.5T kiezen en ook de prestaties van voorgaande modellen 2.5T verwachten is deze 200PK motor een tegenvaller.
De 6 cylinder is leuk maar ik denk dat er naast mij meer mensen zijn gevallen voor de charmes van de 5 cylinder turbo en het gevoel bekruipt je een beetje dat deze groep nu te kakken is gezet. Ook niet iedereen wil diesel en automaat rijden trouwens... Volvo ziet de verkopen dalen maar ik denk dat een deel het resultaat is van dergelijke slechte marketing keuzes. De techniek hebben ze en kan relatief goedkoop worden toegepast.