probleem: zo af en toe vallen me temp. en benzine meter uit, na een mep op het dashbordt werken ze weer, oftelwel, het contact niet helemaal lekker van achter denk ik, wou de bende los halen,
stuur los, zwarten plastic rand los, (inc de licht knoppen)
kon ik links al 2 schroefjes los halen, die kant was al los, maar de 2 schroefjes rechts zitten wel goed weg geborgen, als ik dit zo zie, moet ik dan de hele midden console er uit halen om die 2 lulige schroefjes los te halen, kan vast makkelijker????
ook begint af en toe het rode lampje van de accu te branden op het dashbordt, soms heel zacht, soms heel vel... heeft dit te maken met het bovenstaande probleem, of licht het er aan dat er laatst een nieuwe accu is in gekomen, met iets meer ampere dan er eerst in zat??? of nog anders wat?
hoor het graag!
gr bart
demontage km tellers / accu lampje brand 440
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19.08.2008 - 13:39
ow, vergeten te vermelden...
gaat om een 440 ui `92 1.8I
gaat om een 440 ui `92 1.8I
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
Zitten geen schroefjes 
je moet de tellerunit links wat naar je toe trekken en dan een schuivende(naar links) trekkende beweging maken. met een beetje prutsen en duw- en trekwerk komt ie er dan wel uit.

je moet de tellerunit links wat naar je toe trekken en dan een schuivende(naar links) trekkende beweging maken. met een beetje prutsen en duw- en trekwerk komt ie er dan wel uit.
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo

- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Ik zou je* dinamo* maar eens bekijken rode lapje van de accu gaat als het goed is ook branden als je slechte laadstroom hebt.
misschien valt daarom ook je benzine en temp. meter weg.
misschien valt daarom ook je benzine en temp. meter weg.
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Klopt - het acculampje heeft nl. niets te maken met of je accu al dan niet vol is, maar of hij nog bijgeladen wordt. Een slecht bijgeladen accu kan het vaak nèt volhouden maar lijkt slecht terwijl het dan eigenlijk in de dynamo zit.
Maar het kan natuurlijk ook in principe dat het een los contact is/massaprobleem/kortsluiting bij je klokkenwinkel dat alles net wel/net niet goed zit en soms uitvalt...
Maar het kan natuurlijk ook in principe dat het een los contact is/massaprobleem/kortsluiting bij je klokkenwinkel dat alles net wel/net niet goed zit en soms uitvalt...
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19.08.2008 - 13:39
nou, inderdaad, het klokkenspel kon je er gewoon uitwrikken door hem iets naar links te trekken, netjes de contacten even schoongemaakt,
je schuift het er ook zo weer in, MAAR HOE KRIJG JE OOIT JE KM KABEL ER WEER IN?????
heb het al van onderaf geprobeerd, maar met me dikke klauwen kom ik daar nooit tussen, wat is de truc???
je schuift het er ook zo weer in, MAAR HOE KRIJG JE OOIT JE KM KABEL ER WEER IN?????
heb het al van onderaf geprobeerd, maar met me dikke klauwen kom ik daar nooit tussen, wat is de truc???
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
kan wel, ik heb ook kolenschoppen
je kunt aan de linkeronderkant van de dashboard een zwart plaatje eruit wippen waar zelfs mijn grote poot doorheen past, dan ga je in de meest genante en lastige positie hangen dat je precies de kmtellerkabel kunt beetpakken met twee vingers.
je pielt hem er zo goed en zo kwaad als dat gaat in, en je draait het borgringetje een klikje linksom.
echt een prutsklusje, maar kan haast niet anders, of je moet je stuur eraf halen en de kmtellerkabel een eind terugtrekken uit het motorcompartiment(dus loshalen uit de v-bak).

je pielt hem er zo goed en zo kwaad als dat gaat in, en je draait het borgringetje een klikje linksom.
echt een prutsklusje, maar kan haast niet anders, of je moet je stuur eraf halen en de kmtellerkabel een eind terugtrekken uit het motorcompartiment(dus loshalen uit de v-bak).
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo

-
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 19.08.2008 - 13:39
jha, is inderdaad gelukt, met heeeeel veeeeel gekut, via dat zwarte plaatje links, bedankt!, alle lampjes branden weer, wel/niet, naar behoren!