Hallo leden,
Eindelijk is het zover....... morgen staat onze Volvo V70 klaar bij de dealer.
Alhoewel we al enige tijd via het internet op zoek waren naar een auto was het er al die tijd niet van gekomen eens een proefrit te maken met geschikte kandidaten. Wel hadden we inmiddels besloten om bij een merkdealer te gaan kopen (tsja.. Brave Hendrik.....) Heel toevallig kwamen we twee weken geleden terecht bij de dealer in Arnhem. Behendig werden we door een – overigens zeer correcte - verkoper naar een occasion gedirigeerd die zou moeten voldoen aan onze zoekcriteria, en daar stonden we daar dan..... oog in oog met een V70.......
Daar hadden we nog geen rekening mee gehouden. Een mooie wagen uit 2001 met 180.000 km op de teller. Huh? Allemamaggies, bijna 2 ton?? Automaat?? Vooroordelen eerst maar eens even uit de weg geruimd. Daarna liet ons impulsieve karakter al vrij snel van zich spreken. Na een 'time-out' weer terug naar de dealer. Na veel steggelen heeft een proefrit ook onze ratio op de proef gesteld. Wat een genot!
Verkocht!!
Helemaal in onze nopjes thuisgekomen bleef die kilometerstand maar door mijn hoofd malen....
Op zoek naar argumenten om onze aankoop te kunnen rechtvaardigen ben ik maar achter het internet gekropen. Gelukkig vond ik hier het Volvo forum. En jongens...... wat hebben jullie me geholpen zeg!! ! Jullie aanstekelijke enthousiasme voor de V70 is groot en jullie gebundelde (technische)kennis zeer bruikbaar. Direct heb ik me voorgenomen om na aanschaf ook mijn steentje bij te gaan dragen aan het forum. De door jullie beschreven informatie heb ik inmiddels gebruikt richting de dealer, om nu alvast bekende storingen te kunnen ondervangen. Ik ben benieuwd!
Morgen gaat na 10 jaar trouwe dienst de Alfa de deur uit en we verheugen ons op veel (zorgeloze) kilometers en plezier van onze Volvo.
Zo snel mogelijk zal ik een paar kiekjes plaatsen en verslag doen van de eerste ervaringen.
Met vriendelijke groet,
Mr. Ed
Hoera! Alfa eruit, Volvo V70 erin
- Mr. Ed
- 4th Gear member
- Paul
- Geartronic member
Wat leuk zeg! Gefeliciteerd met je auto en leuk te horen allemaal!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Foto's Mr.Ed Foto's.....
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Frederick
- 4th Gear member
Welkom hier!
Rij dan wel geen V70, maar de overstap van een Italiaan naar Volvo is echt wel de moeite hoor.. Succes!
Rij dan wel geen V70, maar de overstap van een Italiaan naar Volvo is echt wel de moeite hoor.. Succes!
Volvo V70 2.4D MY08 GT Summum met extra's en BSR
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
Volvo S60 D2 MY15 Momentum
Volvo V50 1.6D MY12 Summum
Volvo V50 1.6D MY08 Momentum
Volvo S60 D5 MY02 Summum, BSR
Too busy for bullshit
- Mr. Ed
- 4th Gear member
De Alfa hadden we gekocht als prive-auto met 16.000 op de teller. Toen we 'm binnen een jaar in wilden ruilen voor een pittige Alfa 147 bleek dat we al ruim EUR 4000,- hadden afgeschreven :angry4: Omdat hij fijn rijdt hebben we besloten hem af te rijden. Inmiddels hebben we de ruimte nodig in verband met kinderen dus gaat 'ie alsnog de deur uit. De overgang is best wel groot, we gaan er in alle opzichten op vooruit. Volgens mij zelfs voor wat betreft onderhoudskosten, want daarin blinkt Alfa zeker niet uit. Heb het niet exact nagekeken maar in al die jaren heeft 'ie z'n dealerbeurten gehad en wij zijn eigenlijk nooit minder kwijt dan EUR 700,-. Gem. verbruik van 1:10 liegt er ook niet om. De V70 kan dus misschien wel uit ::lol: We hebben er echt zin in!!
- Carfreak
- 7th Gear member
Gefeliciteerd met de aankoop. Idd, wat voor uitvoering heb je eigenlijk gekocht?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
- Bart
- 8th Gear member
Gefeliciteerd, welkom op dit geweldige forum!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
Barry (Grillmeister)
- 5th Gear member
Volvo for life, ze zeggen het niet voor niets..
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- Hendrik-Jan
- 1st Gear member
Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik heb die van mij nu een maand of 4 en ben ca 9.000km verder. Na vele Audi's ben ik nu Volvo-minded geworden. In augustus ga ik weer leasen en dan komt er een zeer complete (en dan bedoel ik ook een hele luxe) V50 of een iets minder luxe V70.
Het enige nadeel van de V70 vind ik dat ik nu gewend ben aan de grote kofferbak!
Ik heb die van mij nu een maand of 4 en ben ca 9.000km verder. Na vele Audi's ben ik nu Volvo-minded geworden. In augustus ga ik weer leasen en dan komt er een zeer complete (en dan bedoel ik ook een hele luxe) V50 of een iets minder luxe V70.
Het enige nadeel van de V70 vind ik dat ik nu gewend ben aan de grote kofferbak!
2001 Volvo V70 2.4 140pk Te koop: HIER
2000 Lotus Elise S1 111S
2000 Lotus Elise S1 111S
- Mr. Ed
- 4th Gear member
Auto vanmorgen opgehaald. Zag er tiptop uit
. Heb een goed gevoel bij deze dealer, prettig geholpen. Al mijn aandachtspunten zijn door hen meegenomen en alles is tot in de puntjes verzorgd. Zelfs alle banden zijn vervangen, APK (met steekproef), etc. =D> Ook even ETM kwestie aangehaald (hoort in ander topic thuis), netjes afgetankt en hoppakee.......
Vandaag lekker de hort op geweest met de auto. Perfekt!!
Eerste bevindingen:
+ prettige zit (Italy here we come!)
+ voldoende vermogen (maar goed dat ik nu geen proefrit in een T heb gereden!)
+ alles loopt lekker soepel
+ wegligging, bochtenwerk prima
+ je hebt niet het idee dat er nog een trein achter je zit
+ heel goed in de lak
+ geen kraakjes of rammeltjes
En ohhhhhoo...... heb je wel eens rustig in je spiegels gekeken? Die mooie schouderpartij loopt prachtig door van voor naar achter!! :thumbright:
- kleurstelling interieur (komt op foto overigens niet goed uit -> in werkelijkheid lichter, beter)
- contactslot is een beetje 'gammel'
- kind in zitje plaatsen stuk lastiger dan gedacht (misschien teveel ruimte t.g.v. kofferruimte?)
Kortom, dik tevreden.........:smilecolros:
In de komende tijd kan ik er wat meer tijd aan besteden en ben ik misschien iets minder 'blind' :glasses7: zodat ik wellicht een minder gekleurde recensie kan geven.
Als ik kijk naar de paketten en opties die destijds leverbaar waren, hebben we toch een aardig basic wagen, voorzover je hierover bij de V70 kan spreken vind ik. Volgens mij is het de Estate-line + Family line, maar oordeel zelf maar even a.d.h.v. enkele van de huidige opties:
* automaat
* half leder en lederen stuurwiel
* ECC
* CC
* roofrails
* alarm klasse III
* LM 15” (ja Multipla, ook ik heb stepwieltjes)
* metallic
* mistlampen voor
* BC
* STC
* aut. dimmende binnenspiegel
* nivomat (zelf nog niet gecontroleerd, 't is nu al donker weet je :sign7:)
* audio/nav. Philips CarIn (oertype), waar is origineel Volvo gebleven?
* CD-wisselaar
* gelaagde zijruiten (was dit niet standaard?)
* kindersloten
* verstelbare lendensteun (ook bij pass. Stoel)
* hoogte en axiaal verstelbaar stuur
* woodline trim
* bagagerolhoes
* etc....
Ik weet het, een duur gekocht paard mag je niet in de bek kijken, maar heb toch alvast een shortlist voor mijn verjaardag:
* andere (17”)spaakies met iets frisser voorkomen
* achterklepspoiler (volg lopende topic met belangstelling)
* bijpassende zonweringen passagierszijkant
Onderweg even wat plaatjes gemaakt. Als jullie hier nu even op 'schieten', dan ga ik even kijken of mijn vrouw en kinderen er nog zijn ....... :?:
Groet,
Mr. Ed
PS bedankt voor jullie reacties.
Vandaag lekker de hort op geweest met de auto. Perfekt!!
Eerste bevindingen:
+ prettige zit (Italy here we come!)
+ voldoende vermogen (maar goed dat ik nu geen proefrit in een T heb gereden!)
+ alles loopt lekker soepel
+ wegligging, bochtenwerk prima
+ je hebt niet het idee dat er nog een trein achter je zit
+ heel goed in de lak
+ geen kraakjes of rammeltjes
En ohhhhhoo...... heb je wel eens rustig in je spiegels gekeken? Die mooie schouderpartij loopt prachtig door van voor naar achter!! :thumbright:
- kleurstelling interieur (komt op foto overigens niet goed uit -> in werkelijkheid lichter, beter)
- contactslot is een beetje 'gammel'
- kind in zitje plaatsen stuk lastiger dan gedacht (misschien teveel ruimte t.g.v. kofferruimte?)
Kortom, dik tevreden.........:smilecolros:
In de komende tijd kan ik er wat meer tijd aan besteden en ben ik misschien iets minder 'blind' :glasses7: zodat ik wellicht een minder gekleurde recensie kan geven.
Als ik kijk naar de paketten en opties die destijds leverbaar waren, hebben we toch een aardig basic wagen, voorzover je hierover bij de V70 kan spreken vind ik. Volgens mij is het de Estate-line + Family line, maar oordeel zelf maar even a.d.h.v. enkele van de huidige opties:
* automaat
* half leder en lederen stuurwiel
* ECC
* CC
* roofrails
* alarm klasse III
* LM 15” (ja Multipla, ook ik heb stepwieltjes)
* metallic
* mistlampen voor
* BC
* STC
* aut. dimmende binnenspiegel
* nivomat (zelf nog niet gecontroleerd, 't is nu al donker weet je :sign7:)
* audio/nav. Philips CarIn (oertype), waar is origineel Volvo gebleven?
* CD-wisselaar
* gelaagde zijruiten (was dit niet standaard?)
* kindersloten
* verstelbare lendensteun (ook bij pass. Stoel)
* hoogte en axiaal verstelbaar stuur
* woodline trim
* bagagerolhoes
* etc....
Ik weet het, een duur gekocht paard mag je niet in de bek kijken, maar heb toch alvast een shortlist voor mijn verjaardag:
* andere (17”)spaakies met iets frisser voorkomen
* achterklepspoiler (volg lopende topic met belangstelling)
* bijpassende zonweringen passagierszijkant
Onderweg even wat plaatjes gemaakt. Als jullie hier nu even op 'schieten', dan ga ik even kijken of mijn vrouw en kinderen er nog zijn ....... :?:
Groet,
Mr. Ed
PS bedankt voor jullie reacties.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Gast
Geen sleurhut trekker, dus je automaat kan niet echt op zijn donder hebben gehad.
Ziet er verder goed uit, veel plezier ermee
Ziet er verder goed uit, veel plezier ermee
-
bartv70
- 5th Gear member
Ziet er netjes uit en Henk Scholten heeft een goede naam hoog te houden, dus dat komt wel goed
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Mr. Ed
- 4th Gear member
@T5je Je bedoelt....... of ik niet liever jouw 250 pk had willen hebben?
Nee, absoluut niet, ahummm :^o
Er is altijd meer en beter te wensen, maar tegen beter weten in denk dan maar weer - als je binnen zit zie je je velgen niet, - als je buiten staat zie je die spuuglelijke vloermatten niet :laughing8:
Fryslan Boppe!!!
Nee, absoluut niet, ahummm :^o
Er is altijd meer en beter te wensen, maar tegen beter weten in denk dan maar weer - als je binnen zit zie je je velgen niet, - als je buiten staat zie je die spuuglelijke vloermatten niet :laughing8:
Fryslan Boppe!!!