Het deze turbo te koop zien staan, maar weet dus niet of dit gaat passen.
Te koop Garret T25 watergekoelde turbo.
Zit een flens bij voor het aansluiten op elk T3/T4 spruitstuk
Iemand die weet of die flensen gaan passen of wat ik zowiezo moet gaan aanpassen?
t25 turbo, nokkenassen, koppeling?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
ja gaat wel passen, ik heb er een t25/28 opzitten gaat hier prima..
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Oke, had ook een beetje op http://volvo480.dragons.org.uk/ gekeken voor informatie.
Las ergens dat het niet noodzakelijk was om de injectoren, brandstofpomp en de chip aan te passen. Dan heb je rond de 200 pk en als je dit alles wel aanpast heb je rond de 250 pk. Klopt dit verhaal?
Ik vind 200 pk wel genoeg, omdat ik me auto wel heel wil houden en in ze eerste versnellingen ga ik ook proberen rustiger te doen
Las ergens dat het niet noodzakelijk was om de injectoren, brandstofpomp en de chip aan te passen. Dan heb je rond de 200 pk en als je dit alles wel aanpast heb je rond de 250 pk. Klopt dit verhaal?
Ik vind 200 pk wel genoeg, omdat ik me auto wel heel wil houden en in ze eerste versnellingen ga ik ook proberen rustiger te doen

Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
GT25 gaat passen ja maar je moet letten op de aansluitingen enzo omdat hier 1000 verschillende van zijn ofzo
en 200 pk is een start ja
maar met de gewone turbo is denk ik bijna 200 pk ook wel mogelijk
GT25 moet je toch al iets verder gaan denken om hem lekker te laten draaien
en je moet koppeling gaan versterken enz let daar wel op
en 200 pk is een start ja
maar met de gewone turbo is denk ik bijna 200 pk ook wel mogelijk
GT25 moet je toch al iets verder gaan denken om hem lekker te laten draaien
en je moet koppeling gaan versterken enz let daar wel op
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
je hoeft idd geen injectoren en dergelijke te veranderen , met de orginele setup kun je tot zo'n 180 pk gaan, met de t25 moet je wel tot 200 kunnen komen. ik moest voor mijn t25/28 turbo een olieslang laten maken ( 20 euro ofzo ) en de retour moest iets aangepast worden. verder moet je er voor zorgen dat de olie toevoer van boven naar beneden loopt en het water komt dan uiterraad van de zijkant er in en er uit. is dus heel goed te doen. zal zaterdag wel wat foto's maken (blokje ligt er nu toch even naast)
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
zal fijn zijn als je wat foto's hebt ja.
Turbo T25/T28
Supersolide Drag-spec turbo
Relatief laag opspoeltoerental
http://www.rjproducts.nl/images/rjp/RJP ... 1aaca84d54
Past deze turbo ook, heb ik dan geen flensen meer nodig.
Turbo die ik op het oog had is gereserveerd tot volgende week helaas. Had hem morgen willen halen.
Turbo T25/T28
Supersolide Drag-spec turbo
Relatief laag opspoeltoerental
http://www.rjproducts.nl/images/rjp/RJP ... 1aaca84d54
Past deze turbo ook, heb ik dan geen flensen meer nodig.
Turbo die ik op het oog had is gereserveerd tot volgende week helaas. Had hem morgen willen halen.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
ja deze past , heb voor de mijne alleen de bevestiging van de actuator moeten vervangen , uiterraad moet je ook je downpipe aanpassen. maar dat moet ook geen probleem zijn,''
foto's houd je mog even toegoed.
toestel was leeg//
foto's houd je mog even toegoed.

vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Weet je hoeveel pk jij hebt dan met jouw setup?
Ook nog orginele versnellingsbak zonder aanpassingen?
Koppeling versterkt?
Wat is je topspeed en tijd van 0-100.
Ook nog orginele versnellingsbak zonder aanpassingen?
Koppeling versterkt?
Wat is je topspeed en tijd van 0-100.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
ik zit zo rond de 180 pk , (volgend jaar maar eens op de bank) en rijdt met een versnellingsbak van een renault 5 GTT , heb een versterkte koppeling van QMP. zit ook geen catalysator op (auto heeft deze orgineel ook niet). 0-100 nog niet getest , topspeed 200 + op gps , durfde ff niet sneller..
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Past die versterkte koppeling ook op mijn auto of is dat ook een koppeling van een reanult 5 gtt voor die versnellingsbak.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
alles wat qua versnellingen op een 5 gtt cq 19 of clio 16 V of clio williams past past ook op een volvo 4*0!
kijk maar eens op
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=42
kijk maar eens op
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=42
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Staat een hoop op die site bedankt, alleen jammer dat het duits is.
Wat heb je nodig voor die sportkoppelling dan.
Die schijf 234,- euro + drukplaat 146,- euro.
Wat is die middelste schijf dan is die beter of ipv die eerste?
Alvast bedankt.
Wat heb je nodig voor die sportkoppelling dan.
Die schijf 234,- euro + drukplaat 146,- euro.
Wat is die middelste schijf dan is die beter of ipv die eerste?
Alvast bedankt.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
moet je hem even bellen, erg behulpzame man (is gewoon nederlands). ik weet niet meer wat ik toen precies besteld heb..
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Complete koppeling met drukgroep en lager kost 420 euro.
Stukje prijziger als ik had gedacht. Zit nu te twijfelen.
Racekoppeling en vliegwiel afdraaien.
Alleen vliegwiel is denk ik zonde om dan de koppeling niet direct te doen.
Andere nokkenassen.
Die van een 2.0 l zou beter zijn, maar is deze evensterk als die van een turbo of maakt dit niet uit.
Catcams in belgie levert scherpere en heb geinformeerd wat ze kosten.
Stukje prijziger als ik had gedacht. Zit nu te twijfelen.
Racekoppeling en vliegwiel afdraaien.
Alleen vliegwiel is denk ik zonde om dan de koppeling niet direct te doen.
Andere nokkenassen.
Die van een 2.0 l zou beter zijn, maar is deze evensterk als die van een turbo of maakt dit niet uit.
Catcams in belgie levert scherpere en heb geinformeerd wat ze kosten.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Nokkenassen kosten 280 euro bij Beek auto racing in Den Haag.
Monteren kost 360 euro voor 4 uur arbeid is dat :oops:
Dan is het nog de vraag of de ecu niet aangepast moet worden en misschien spanrollen en riemen.
Ga toch voor de koppeling en vliegwiel verlichten, omdat koppeling zowiezo een keer aan de beurt komt.
In ze 1e en 2e versnelling lijkt of de koppeling ook al slipt, misschien te veel vermogen al.
Nu nog een goed bedrijf vinden voor een redelijke prijs dit wil gaan doen.
Monteren kost 360 euro voor 4 uur arbeid is dat :oops:
Dan is het nog de vraag of de ecu niet aangepast moet worden en misschien spanrollen en riemen.
Ga toch voor de koppeling en vliegwiel verlichten, omdat koppeling zowiezo een keer aan de beurt komt.
In ze 1e en 2e versnelling lijkt of de koppeling ook al slipt, misschien te veel vermogen al.
Nu nog een goed bedrijf vinden voor een redelijke prijs dit wil gaan doen.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik zou zeker niet je vliegwiel gaan afdraaien, je wint er eigenlijk maar weinig mee vind ik. Daarbij komt ook dat het stationair er niet beter op word, hetzelfde geld bij een scherpere nokkenas. Colega van me heeft het vorige week nog gedaan bij zijn corrado G60, en was eigenlijk best wel teleurgesteld (kost toch weer 80 euries incl balanceren)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Dat wist ik ook al dat je stationair er slechter van word. Als je sneller wilt worden en meer vermogen wilt moet je toch alles gaan aanpassen. Mechanische belasting word ook minder met een lichter vliegwiel.
Maar gaat die stationair schommelen of hoger lopen?
Maar gaat die stationair schommelen of hoger lopen?
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Bij die G60 loopt ie idd onrustig stationair, niet echt schommelen.
Hij valt ook heel snel terug in toeren.
Hij valt ook heel snel terug in toeren.