Ja, ik gooi de stok in het hoenderhok. :evil: Ik weet het, maar ik kon het niet laten. Waarom bovenstaande boude uitspraak? Wel, omdat ik vind dat die 780 enorm veel van de Lancia Series 2 Coupe heeft. Let maar ns op de neus, de wat bolle zijkanten en de schuine achterruit in zowel de 780 als de Lancia. Ik vind net die rechtopstaande achterruit in de 740s, 760s heel erg klassiek Volvo. Ben ik dan de enige die dit opmerkt?
Laat mij ook duidelijk stellen dat ik met dit niet gezegd heb dat de 780 geen mooie auto zou zijn, maar als Volvoliefhebber verkies ik dan toch de 740/760 boven de 780...behalve misschien de velgen :D
Bij deze een foto van zo'n Lancia-vehikel.
780 ziet er niet uit als een echte Volvo
- Jaap
- 4th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
- Locatie: Friesland
Mwoah, de vergelijking met de Lancia weet ik eigenlijk niet,...maar ook ik vind de 780 niet echt jevanhet. Vind hem gewoon niet zo mooi, italo invloed enzo hoeft voor mij niet echt.
Ik kan de liefhebbers overigens wel begrijpen hoor....... uniek enzo
Ik vind een nette en strakke 740/760 ook veel mooier.
Ik kan de liefhebbers overigens wel begrijpen hoor....... uniek enzo

Ik vind een nette en strakke 740/760 ook veel mooier.
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86
Jenever can tell ©

- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ieder zijn smaak.
Blijkbaar vinden jullie die Lancia Gamma Coupé niet mooi,. ik vind die wagen fantastisch van vorm.
En hoewel enige gelijkenis inderdaad aanwezig is, de VOLVO 780 is toch een heel andere auto. En ook héél erg mooi.
En inderdaad allebei door Bertone ontworpen. Waarbij ik weet dat de 780 daar ook gebouwd is.
Blijkbaar vinden jullie die Lancia Gamma Coupé niet mooi,. ik vind die wagen fantastisch van vorm.
En hoewel enige gelijkenis inderdaad aanwezig is, de VOLVO 780 is toch een heel andere auto. En ook héél erg mooi.
En inderdaad allebei door Bertone ontworpen. Waarbij ik weet dat de 780 daar ook gebouwd is.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Volvist
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 24.05.2005 - 13:58
- Locatie: Almere
Zet de twee auto's voor de grap eens naast elkaar en je zult zien, dat er weinig tot geen overeenkomsten tussen de twee auto's zijn. Ja, natuurljk staan ze allebei op 4 wielen en zijn het allebei coupé's, maar daarmee houdt het eigenlijk wel op. Daarnaast is de Gamma niet ontworpen door Bertone maar door Pininfarina: zijn handtekening staat dus ook op het voorscherm.
Als je de vormentaal van een 780 dan tóch ergens mee moet vergelijken, kijk dan eens naar een oude BMW 6- serie coupé: dan zie je wellicht meer overeenkomsten: lage neus, lage taille en verhoudingsgewijs veel glas.
Beiden zijn meer echte 4-zitter, waar de Lancia eerder een 2+2 is, beiden uitgerust met een 6-cylinder motor, waar de Lancia een 4-cylinder boxer heeft etc...
Hierbij even een plaatje om je geheugen op te frissen

Als je de vormentaal van een 780 dan tóch ergens mee moet vergelijken, kijk dan eens naar een oude BMW 6- serie coupé: dan zie je wellicht meer overeenkomsten: lage neus, lage taille en verhoudingsgewijs veel glas.
Beiden zijn meer echte 4-zitter, waar de Lancia eerder een 2+2 is, beiden uitgerust met een 6-cylinder motor, waar de Lancia een 4-cylinder boxer heeft etc...
Hierbij even een plaatje om je geheugen op te frissen

Als je dan tóch allemaal even hard rijd, kun je net zo goed in iets moois rondrijden.
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
De 780 is natuurlijk wel apart, maar ook ik heb hem nooit mooi gevonden. Sterker, ik vind het zelfs geen coupé!
Het is gewoon een 2-deurs. Kenmerk van een coupé is een lange schuin aflopende daklijn, die heeft de 780 niet. Voor een echte (mooie) coupé moet je kijken naar een C70, of bijvoorbeeld de Peugeot 406.
Het is gewoon een 2-deurs. Kenmerk van een coupé is een lange schuin aflopende daklijn, die heeft de 780 niet. Voor een echte (mooie) coupé moet je kijken naar een C70, of bijvoorbeeld de Peugeot 406.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
een 406? is mooi van de buitenkant , ferrari klasse zelfs ,maar heb je het interieur wel eens gezien?
om te huilen. Niet zo gek ook, want het moet uit de lengte of uit de breedte komen met zo'n prijs.
De 780 is dan weer wel helemaal goed van binnen. En ach mooi of niet mooi, hij is lelijker dan een P1800 en mooier dan een 262C, want veel lelijker is er niet gemaakt dan een Volvo 262C
Coggiola heeft ook wel eens een poging gedaan om een 760 coupé te ontwerpen.
om te huilen. Niet zo gek ook, want het moet uit de lengte of uit de breedte komen met zo'n prijs.
De 780 is dan weer wel helemaal goed van binnen. En ach mooi of niet mooi, hij is lelijker dan een P1800 en mooier dan een 262C, want veel lelijker is er niet gemaakt dan een Volvo 262C
Coggiola heeft ook wel eens een poging gedaan om een 760 coupé te ontwerpen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
:shock: dat is daarna een Chevrolet Beretta geworden?
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Weet je hoe groot zo'n ding is! (en lelijk)
Die mag in europa niet op de weg
maar, wat hij zag in een 760..
Die mag in europa niet op de weg
maar, wat hij zag in een 760..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ook al wat gedronken door de warmte? :shock: ik doe dit linkje erbij voor je: http://coggiola-t-rex.edit.fr/ en dan NU WEL goed kijken!menjo schreef:Lijkt wel een XC90
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
overigens, vind ik een 780 wel veel mooier dan een 740/760 sedan, zeker de 740's zijn echt vaak kaal en "onaf'
de maten van de T-rex
Curb weight: 3,200 Kg
Payload: 1600 Kg
Turbo diesel: 10.300/10.800 lb GVWR
Length: 5,354 mm
Maximum heigth: 2,218 mm
Width (whitout mirror): 2,275 mm
Wheelbase: 3,302 mm
maar ook:
Maximum speed: 83 m/h (134 Km/h)
de maten van de T-rex
Curb weight: 3,200 Kg
Payload: 1600 Kg
Turbo diesel: 10.300/10.800 lb GVWR
Length: 5,354 mm
Maximum heigth: 2,218 mm
Width (whitout mirror): 2,275 mm
Wheelbase: 3,302 mm
maar ook:
Maximum speed: 83 m/h (134 Km/h)
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
pfffffffffffffff. ik dacht dat je nu al lam wasmenjo schreef:Ik vergat de smilie

- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat is toch snel zat? je mag nergens harder dan 120km/uur+++t blijft behelpen+++ schreef: de maten van de T-rex
Curb weight: 3,200 Kg
Payload: 1600 Kg
Turbo diesel: 10.300/10.800 lb GVWR
Length: 5,354 mm
Maximum heigth: 2,218 mm
Width (whitout mirror): 2,275 mm (te breed voor Zwitserland!)
Wheelbase: 3,302 mm
maar ook:
Maximum speed: 83 m/h (134 Km/h)