Hi ff vraagje aan de s40 lpg3 rijders gemiddelde verbuik wat vermeld staat op de autotrack is 14,9 snelweg 11 gemiddeld en stad 7,6
Ik rijd op de snelweg met een volle gastank (45 liter) maximaal 350 km ?
DUS EIGENLIJK ONGEVEER 1 OP 8 BIJNA
Hebben jullie hier ervaring mee volgens mij is dit wel erg laag en het gekke is dat het een g3 systeem betreft dus zelflerend en niet afgesteld kan worden ?
Wie helpt ?
Groetjes
Verbruik 2.0 i lpg3 s40
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Ik rij een Bi-Fuel 1.8 sinds 3/4 jaar. Normaal rijd ik ongeveer 1:10 met veel snelweg km's (+/- 140 km/h) en ECC(airco) ingeschakeld.
Als ik wat rustiger rijdt, zonder airco dan is 1:11 tot 1:12 mogelijk.
Jij rijdt een 2.0 dus daarvan zal het verbruik iets hoger liggen (vermoed ik).
Als ik wat rustiger rijdt, zonder airco dan is 1:11 tot 1:12 mogelijk.
Jij rijdt een 2.0 dus daarvan zal het verbruik iets hoger liggen (vermoed ik).
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 07.02.2006 - 15:14
Bedankt allemaal
Het is dus een beetje gemiddeld bij een 2 liter 1 op 8 / 9
Nou om de zuinigheid hoeven we het dus niet te doen maar wel lekker rijden vooral in duitsland zonder flitspalen
Nogmaals bedankt en happy volvo uren
Groetjes
VOLVOCAN
Het is dus een beetje gemiddeld bij een 2 liter 1 op 8 / 9
Nou om de zuinigheid hoeven we het dus niet te doen maar wel lekker rijden vooral in duitsland zonder flitspalen
Nogmaals bedankt en happy volvo uren
Groetjes
VOLVOCAN
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 07.02.2006 - 15:14
Hoi ff nog een mededeling de airco maakt wel wat uit zeg dankje marissen ik heb nu 390 km gehaald met 45 liter gas
Wat ik alleen niet begrijp een vriend van mij rijd ook op gas we hebben even grote gastank erin zitten alleen bij hem kan er 49 liter gas in en bij mij 45 liter ????
Zit er mischien lucht in mijn gastank ?
Zo ja hoop ik wel dat deze verholpen kan worden de slimme zelflerende gassysteem.
En heel af en toe pakt hij hem niet op gas ff terug schakelen naar benzine en daarna rijd hij weer op gas bekend probleem bij iemand ?
Alvast bedankt voor de reacties/ tips
Greetss
Wat ik alleen niet begrijp een vriend van mij rijd ook op gas we hebben even grote gastank erin zitten alleen bij hem kan er 49 liter gas in en bij mij 45 liter ????
Zit er mischien lucht in mijn gastank ?
Zo ja hoop ik wel dat deze verholpen kan worden de slimme zelflerende gassysteem.
En heel af en toe pakt hij hem niet op gas ff terug schakelen naar benzine en daarna rijd hij weer op gas bekend probleem bij iemand ?
Alvast bedankt voor de reacties/ tips
Greetss
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Er zit geen lucht in je tank, maar er zit een begrenzer op die er voor zorgt dat je tank maximaal 80% gevuld kan worden (i.v.m. expansie van het gas door bijvoorbeeld een warme auto op een zonnige zomerdag)
De meeste ringtanks die in de Volvo's zitten hebben een max. capaciteit van +/- 55 - 60 liter. 80% daarvan is dus 45 liter.
De meeste ringtanks die in de Volvo's zitten hebben een max. capaciteit van +/- 55 - 60 liter. 80% daarvan is dus 45 liter.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- Admire
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 23.05.2005 - 15:49
- Locatie: Zwolle
Mijn benzine meterstand loopt ook best vlot terug. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat het momenteel kouder is en de motor er langer over doet om op temperatuur komen. Daardoor duurt het na het starten ook langer voordat hij overschakelt van Benzine op LPG. Tijdens het rijden van afstanden op LPG verbruikt hij toch geen Benzine??
Volvo S40 1.8 Europa Fase II (11-2000) LPi / Zwart metallic
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Op benzine rij je natuurlijk ook de meest onzuinige kilometers, te weten de eerste kilometers telkens als je start.
Mijn LPG verbruik ligt tussen de 1op9 en 1op10.
Joost.
Mijn LPG verbruik ligt tussen de 1op9 en 1op10.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ja, bij Vialle LPi is dat afhankelijk van omgevingstemperatuur van de LPE computer en het afgegeven signaal van de lambdasonde als de motor langer dan 3 uur heeft stilgestaan.Admire schreef:Mijn benzine meterstand loopt ook best vlot terug. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat het momenteel kouder is en de motor er langer over doet om op temperatuur komen.
normale instellingen zijn ±240 seconden bij -20°, ±120 seconden bij 0° en ±60 seconden bij 20°Celsius.
bij de ene auto gaat het al wat sneller dan de andere.
het kan dus sneller want alles is programmeerbaar.
maar ik zou er zeker niet van wakker liggen, de benzine mag gerust regelmatig ook eens ververst worden.
dat merk je vanzelf wel, koude start gaat dan moeilijk en tijdens het rijden gaat de motor hikken.Admire schreef:Tijdens het rijden van afstanden op LPG verbruikt hij toch geen Benzine??
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 02.12.2004 - 20:13
- Locatie: Lelystad
Ik ben niet ontevreden over het gebruik van mijn 2.0 liter uit 97 met 310d km op de teller. Ik haal gemiddeld 1 op 10 op gas maar ik ben dan ook niet zo harde rijder en rij veel lange stukken. Ik heb ongeveer 20% stad 25% snelweg en de rest zijn 80 km wegen.
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
In principe rijdt de mijne 1:10. paar weken geleden op de wintersport 4 personen, skibox en volle bepakking bij 150 km/h cruise-cotrol lag het verbruik op 1:8,2 Overigens heb ik het idee dat mijn LPI overschakelt wanneer het koelwater de 42*C bereikt heeft, kan dat? Tenminste dat is het moment waarop ik het voel (misschien toeval) tevens begint net daarvoor de ECC te blazen (deze zal wel wachten totdat er warmte beschikbaar is???)
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
V40 2.0 uit 1996: Vialle LPi installatie.
Al 330.000 km achter de rug, en bijna altijd 1 op 9 á 1 op 10.
Wel probeer ik een beetje "Het Nieuwe Rijden" te volgen: met name bij 2500 toeren opschakelen, en hij rijdt prima 50 in z'n 5........
Ik heb een 70 liter tank (eigenlijk twee kleintjes, gekoppeld in het reservewielvak) en kan zo'n 55 liter LPG tanken.
Al 330.000 km achter de rug, en bijna altijd 1 op 9 á 1 op 10.
Wel probeer ik een beetje "Het Nieuwe Rijden" te volgen: met name bij 2500 toeren opschakelen, en hij rijdt prima 50 in z'n 5........
Ik heb een 70 liter tank (eigenlijk twee kleintjes, gekoppeld in het reservewielvak) en kan zo'n 55 liter LPG tanken.
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Heb je daar een foto van?Ik heb een 70 liter tank (eigenlijk twee kleintjes, gekoppeld in het reservewielvak) en kan zo'n 55 liter LPG tanken.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000