Hoera! Alfa eruit, Volvo V70 erin

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Bart
8th Gear member

bartv70 schreef:...en Henk Scholten heeft een goede naam hoog te houden, dus dat komt wel goed
Klopt helemaal ;-) Ziet er goed uit zeg!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Mr. Ed
4th Gear member

Koots schreef:
bartv70 schreef:...en Henk Scholten heeft een goede naam hoog te houden, dus dat komt wel goed
Allereerst even vooropgesteld dat ik erg tevreden ben over HS B.V.

Waar komt die goede naam dan precies vandaan? Bij het eerste bezoek aan de showroom werd ik wel direct geattendeerd op de klanttevredenheidsprijs die ze daar hebben staan. Maar goed, ik heb op het forum ook moeten constateren dat er een aantal hardnekkige 'verbeterpunten' zijn voor de V70 en dan met name ook voor het bouwjaar van de mijne.

Heb de nodige punten bij elkaar geharkt en onder de aandacht van de verkoper gebracht. Per slot van rekening gaat het hier om een 2001 editie dus zag al kapotte ETM's, portiersloten, elanden e.d. op de weg. Nee, werd me verteld, ik moest ervan uitgaan dat dit prima geregeld zou worden, ze hadden niet voor niets die prijs gekregen. Al die puntjes wegwerken drukt m.i. aardig op de marge.

Kan HS B.V. i.v.t. andere dealers dan zoveel toegeven zodat ik met mijn occasion happy de deur uitga? Of is dit lange termijn gedachte.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen bij hen, want als er goede argumenten zijn, dan ben ik wellicht ook geneigd om de beurten hier te laten doen, ondanks dat dit qua afstand iets meer omslachtig is dan de plaatselijke dealer bij mij om de hoek.

Alvast bedankt!
'Laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen......'

Volvo V70 2.4 170PK Aut5, 2001
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Mooie V70 !!
Wat zou je denken van een mooie officiele bigfront Volvo radio? Ziet er stukken beter uit.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Mr. Ed
4th Gear member

hans anesthesie schreef:Mooie V70 !!
Wat zou je denken van een mooie officiele bigfront Volvo radio? Ziet er stukken beter uit.
Dank.

Zal :king: om een HU vragen en anders in de rebound bij :santa:

Gast

Mr. Ed schreef:
Dank.

kijk even bij www.volvos.nl.
Mr. Ed
4th Gear member

AlexV70 schreef:
Mr. Ed schreef:
Dank.

kijk even bij www.volvos.nl.
Dank je wel !

Bart
8th Gear member

Mr. Ed schreef:
Koots schreef:
Allereerst even vooropgesteld dat ik erg tevreden ben over HS B.V.

Waar komt die goede naam dan precies vandaan? Bij het eerste bezoek aan de showroom werd ik wel direct geattendeerd op de klanttevredenheidsprijs die ze daar hebben staan. Maar goed, ik heb op het forum ook moeten constateren dat er een aantal hardnekkige 'verbeterpunten' zijn voor de V70 en dan met name ook voor het bouwjaar van de mijne.

Heb de nodige punten bij elkaar geharkt en onder de aandacht van de verkoper gebracht. Per slot van rekening gaat het hier om een 2001 editie dus zag al kapotte ETM's, portiersloten, elanden e.d. op de weg. Nee, werd me verteld, ik moest ervan uitgaan dat dit prima geregeld zou worden, ze hadden niet voor niets die prijs gekregen. Al die puntjes wegwerken drukt m.i. aardig op de marge.

Kan HS B.V. i.v.t. andere dealers dan zoveel toegeven zodat ik met mijn occasion happy de deur uitga? Of is dit lange termijn gedachte.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen bij hen, want als er goede argumenten zijn, dan ben ik wellicht ook geneigd om de beurten hier te laten doen, ondanks dat dit qua afstand iets meer omslachtig is dan de plaatselijke dealer bij mij om de hoek.

Alvast bedankt!
Ik kan sinds 2 jaar uit eigen ervaring spreken over deze dealer. Ben er zelf met mijn 2 lease-auto's perfect geholpen, mijn vader heeft zijn 2e-hands V70 op mijn aanraden gekocht (en daar na een ongelukje ook laten repareren). Foutjes worden er ook zeker gemaakt, maar altijd zeer correct en snel opgelost.

En die prijs krijg je volgens mij niet voor niets...
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Mr. Ed
4th Gear member

Dank je wel voor deze feedback Bart. We zullen het zeker ervaren, de eerste indruk is in ieder geval goed. Hopelijk zijn de prijzen en 'vervangbeleid' ook reeel. Ben gewend aan ander type dealerorganisatie(s) moet je weten, heb regelmatig het idee gehad dat ik (grof) heb moeten betalen voor zaken die ik niet nodig heb gehad. Mijn vorige auto heb ik zo wel 3x betaald, maar dat is een andere kwestie. Overigens heb ik van HS B.V. gegrepen dat een kleine beurt EUR 350 kost en grote 450/500 incl. APK. Op zich kan ik daarmee leven.

Belangrijkste is dat je goed geholpen wordt en weer goed op weg wordt geholpen en dat kunnen ze daar wel! Die prijs is een bonus en bevestiging ervan.

maarten s60
5th Gear member

Gefeliciteerd, met de nieuwe aanwinst. Leuk verhaal, ik weet precies wat je voelde toen je overstapte op Volvo. Ik had het genot daarna nogmaals om vanuit de S60 naar de V70 over te stappen. Ik dacht dat niet zo veel verschil zou uitmaken, maar dus toch. Ik moet nog steeds eea aanpassen op het forum, maar gun me geen tijd. Zit wel steeds met een giga smile achter het stuur. Bij jullie zeker herkenbaar....
Volvo isn`t just a Car.......

S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
Mr. Ed
4th Gear member

maarten s60 schreef:Gefeliciteerd, met de nieuwe aanwinst. Leuk verhaal, ik weet precies wat je voelde toen je overstapte op Volvo. Ik had het genot daarna nogmaals om vanuit de S60 naar de V70 over te stappen. Ik dacht dat niet zo veel verschil zou uitmaken, maar dus toch. Ik moet nog steeds eea aanpassen op het forum, maar gun me geen tijd. Zit wel steeds met een giga smile achter het stuur. Bij jullie zeker herkenbaar....
Dank je wel, inderdaad een prima ervaring zo'n overstap, zij het wel ineens een grote hoor! Ook vandaag weer wezen rijden, glimlach van oor tot oor. ::D ::D Zoeffff!! Als een blok op de weg, automaat begint ook al te wennen. Rest van de dag alleen maar op forum gelezen/geschreven uit enthousiasme. Nu komen de verleidingen om de auto mooier te maken, hahaha :D en wel een aantal vragen die naar boven komen borrelen maar gelukkig kan ik veel antwoorden terugvinden op het forum.

Wat reed je trouwens voor de overstap naar Volvo :?:

T5je
3rd Gear member

Mr. Ed schreef:@T5je Je bedoelt....... of ik niet liever jouw 250 pk had willen hebben?

Nee, absoluut niet, ahummm :^o

Er is altijd meer en beter te wensen, maar tegen beter weten in denk dan maar weer - als je binnen zit zie je je velgen niet, - als je buiten staat zie je die spuuglelijke vloermatten niet :laughing8:

Fryslan Boppe!!!
@ Mr. Ed (dat rijmt)
Mijn T5? Dat lukt niet. Is niet te koop. Hahahaha
En die 250 pk is ook maar tijdelijk. Maar ook dat went zullen we maar zeggen.

Mijn velgen wil je niet zien. Veel stoeprandschade. Komt door die wangen. Je denkt dat hij smaller is maar is dat niet. Ga het zelf opknappen want heb bericht van Armin gehad hoe je dat het beste kunt doen. Leve het forum.

En vloermatten? Zitten bij mij hele mooie in. Met rubber onderlaag. Ben er blij mee.

Uiterlijk komt er nog wel een blokkengril op. Als ik een redelijk betaalbare kan vinden. Zoek al op marktplaats en op het forum.

Fryslan Boppe ja en Holland inne Groppe toch?
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Hapee
2nd Gear member

Hi Mr. Ed,
Strakke bak! Lijkt idd wel op de mijne. Als ik het goed zie heb jij een beige binnenkant. Ben ik wel een beetje jaloers op (zo zie je maar, de ene heeft een spoiler en wielen aan de buitenkant, de andere een mooie binnenkant :D ). Zwart met zwart met zwart ertussen is zo saai! Veel plezier en veilige kilometers met je car.
V70 2.4D BJ. 07-2002 een hele andere auto
maarten s60
5th Gear member

Mr. Ed schreef:
maarten s60 schreef:Gefeliciteerd, met de nieuwe aanwinst. Leuk verhaal, ik weet precies wat je voelde toen je overstapte op Volvo. Ik had het genot daarna nogmaals om vanuit de S60 naar de V70 over te stappen. Ik dacht dat niet zo veel verschil zou uitmaken, maar dus toch. Ik moet nog steeds eea aanpassen op het forum, maar gun me geen tijd. Zit wel steeds met een giga smile achter het stuur. Bij jullie zeker herkenbaar....
Dank je wel, inderdaad een prima ervaring zo'n overstap, zij het wel ineens een grote hoor! Ook vandaag weer wezen rijden, glimlach van oor tot oor. ::D ::D Zoeffff!! Als een blok op de weg, automaat begint ook al te wennen. Rest van de dag alleen maar op forum gelezen/geschreven uit enthousiasme. Nu komen de verleidingen om de auto mooier te maken, hahaha :D en wel een aantal vragen die naar boven komen borrelen maar gelukkig kan ik veel antwoorden terugvinden op het forum.

Hiervoor heb ik redelijk veel Opel gereden, van Kadett naar de Vectra (3x) gevolgd door Omega. Tussendoor 2x Mitsubishi Galant Td. Zeker de Omega was een heerlijk reiswagen alleen bij de zoektocht naar een Omega Station 2.4 bleek dat Opel garage niet mee te willen werken. Daarna op zoek naar toch een grote ruime auto wat dan de S60 werd. Daarna, na bijna twee jaar de S60 voor een V70. Totaal geen spijt.
[/quote]
Volvo isn`t just a Car.......

S60 2.4 (2001) intro edition 110.00 km[/s])
V70 2.4 comfort-line 2002, 180.000 km,barentz blue,
Mr. Ed
4th Gear member

maarten s60 schreef:
Mr. Ed schreef:

Hiervoor heb ik redelijk veel Opel gereden, van Kadett naar de Vectra (3x) gevolgd door Omega. Tussendoor 2x Mitsubishi Galant Td. Zeker de Omega was een heerlijk reiswagen alleen bij de zoektocht naar een Omega Station 2.4 bleek dat Opel garage niet mee te willen werken. Daarna op zoek naar toch een grote ruime auto wat dan de S60 werd. Daarna, na bijna twee jaar de S60 voor een V70. Totaal geen spijt.
[/quote]Omega is ook heel even een overweging voor mij geweest, dan overigens alleen voor de ruimte....... Omega bleek alleen minder (..) rap vooruit te komen :twisted: . Qua looks ook minder en V70 is natuurlijk tijdloos. :D Dus voor jou ook Volvo for life..... BTW : je avatar nog even snel updaten, daar moet nu wel natuurlijk de V70 komen te staan o.i.d.

nikske
3rd Gear member

heerlijk mooie kleurencombo vind ik!
En ja, die bigfront zou hem helemaal af maken. Bij mij was dat deel van de onderhandelingen. (is een hele zoektocht anders om eentje voordelig te vinden, + wagen moet toch naar dealer voor programmatie).
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
bartv70
5th Gear member

Kijk eens op marktplaats en type "volvo hu", staan er aardig wat
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
venician_smoker
1st Gear member

Ik weet het, een duur gekocht paard mag je niet in de bek kijken, maar heb toch alvast een shortlist voor mijn verjaardag:

* andere (17”)spaakies met iets frisser voorkomen
Mooie wagen en ik herken de velgen (Argus); volgens mij de standaard LM voor 2000-2001. Ik heb ze ook. Als je tevreden bent over je huidige wegligging en comfort zou ik geen 17" overwegen. Het oogt misschien beter maar op het forum zijn vrij veel opmerkingen te lezen over minder comfort, zoekerig weggedrag....en je draaicirkel wordt (nog) groter (wieluitslag begrenzers moeten ook verplaatst worden om aanlopen in de wielkasten te voorkomen).

Ten aanzien van de audio, zitten er al speakers in de achterdeuren en in de D-stijlen ? Dat was ook niet standaard voor die editie. De speakers voorin zijn niet slecht (aparte tweeters) maar met de achterdeuren en de D-stijlen erbij klinkt het veel voller.
www.volvos.nl van harte aanbevolen !
v70 2.5D (MY2001 - 251K)
Mr. Ed
4th Gear member

@ nikske: bedankt! kleurencombinatie blijft wennen. Vind het op zich prettig om een licht interieur te hebben, maar het weerspiegelt wel erg in de voorruit bij tegenlicht. Bigfront was ook de bedoeling, maar er bleek nog een goede CDwisselaar/navigatie in te zitten dus die wilde ik ook niet meteen weggooien. Wel grote beurt (incl. D-riem etc.) en inruil in de deal. Wat moet de dealer trouwens programmeren aan de bigfront? Is toch een kwestie van inbouwen en klaar? Of is dat iets te simpel gedacht?

@ bartv70:zal ik doen, ook even op orienteren omdat ik nog niet weet welke het meest compleet is en of deze wel op mijn MY2001 kan. Daarnaast ook nog mijn algemene overweging, zie onderstaand.

@ venician_smoker: Goede tip(s)!! 17" smoelt idd lekker, maar je hebt wel een punt. Wel is mijn ervaring dat dit in de zomer erg prettig is en je aan het wegdek 'plakt'. Spreek jij uit ervaring mbt 17"?

Draaicircel vind ik trouwens meevallen, mijn Alfa 145 had 10,5 mtr draaicircel. Speakers zitten in achterdeuren en D-stijlen. Misschien neemt kwaliteit verder toe met een HU. Heb jij ook al aandelen in volvos.nl? :P

:?: :?: Misschien een te algemene vraag: wat is er zo bijzonder aan een HU? Puur omdat deze het beste bij het interieur past of kwalitatief het summum? Nu heb ik een Philips Carin CD/NAV. Toegegeven, niet het meest intuitieve systeem, maar om hem direct weg te knallen..... dan heb ik toch een paar argumenten nodig. Temeer omdat ik ook (zo te zien) extra versterkers e.d. nodig heb, totaal kostenplaatje??

nikske
3rd Gear member

Het nadeel aan een donker interieur: het toont wat kleiner, wat minder optimistisch.

Die HU moet van hetzelfde jaartal of type zijn als waarvoor de wagen ontworpen is of iets in die aard. Neem je een HU van 2004 in een 2001, mag je hem zeker aan de pc laten hangen.
Bij mijn wagen zat er ook een aftermarket in, en die wou ik er uit. Part of the deal, occasie HU erin. Bij aflevering vertelden ze mij dat het geen sinecure was om hem aan de praat te krijgen, maar dat was hun zorg besloten ze. Dus meer weet ik niet en heb ik ook niet gevraagd.

Wat is er bijzonder aan de HU?
- Voor mij dat er geen lelijke gaten in het dashboard zitten
- dat de interieurverlichting heerlijk homogeen is
- een console die zo mooi naar de bestuurder gedraaid is, en nogal druk toont met al die knopjes (i like it!) toont zo leeg en zo saai, zo simpel met een aftermarket.
- kwaliteit? Ik kan niet vergelijken, ik heb de sony die er in zat nooit gehoord. Maar ik ben best wel tevreden, redelijke bas en redelijke zuivere hoge tonen (ook dankzij de tweeters in de d-stijl eigenlijk)
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”