Onze V70 met 344.000 km op de teller walmt zwarte rook als de motor meer vermogen moet geven dan normaal (vol beladen of plank gas). Het is geen olieverbruik denk ik, want het peil is gedurende de afgelopen 8.000 niet gedaald.
De auto hebben we nog niet zo ontzettend lang, de vorige eigenaar heeft het onderhoud bij een gespecialiceerde garage uitgevoerd (geen Volvo) in de buurt van Apeldoorn. We zijn de derde eigenaar. Alle beurten zijn wel met originele Volvo onderdelen uitgevoerd.
Ik heb de slang van de luchtinlaat grondig gereinigd omdat deze na inspectie een "extra coating" aan de binnenzijde had van ongeveer 0,5 cm. Het T stuk heb ik ook gereinigd. Hiervan gaat de ene kant naar de luchtmassa meter en de andere kant naar "?".
Heb wel Vadis en inmiddels ook 3 dvd's met Vida, die laatste werkt alleen nog niet helemaal

Hebben jullie een tip? Ook eventueel een deskundige garage in de buurt van Haarlem/Zaandam/Amsterdam en omgeving?
De auto rijdt verder goed, geen schokken, trillen of wat dan ook. Rijdt als nieuw. Alvast heel bedankt voor de tips!
Gr,
Martijn