Volvo 440 1.7 turbo in onderdelen weg!!!

Restaurantieprojecten en verfraaingen van de 440 / 460
Plaats reactie
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Erg fijne filters. Alleen wat prijzig
Wat is dan precies het voordeel van zulke filters tov van K&N ofzo?
Kzou zeggen, als je er meer voor moet betalen moet het toegevoegde waarde hebben voor je 440.
BMC filter zit erin en auto is zeker wat feller geworden.
Is er ook verandering qua geluid van de auto?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

Shockwave schreef:
Erg fijne filters. Alleen wat prijzig
Wat is dan precies het voordeel van zulke filters tov van K&N ofzo?
Kzou zeggen, als je er meer voor moet betalen moet het toegevoegde waarde hebben voor je 440.
BMC filter zit erin en auto is zeker wat feller geworden.
Is er ook verandering qua geluid van de auto?

het is gewoon een vervanger voor de orginele airbox
alleen laat die veel meer lucht door dan elke airbox zelfs al ligt er een K&N vervang filter in


andere voordelen tegen over sportfilters
pakken schone lucht op de plaats van orginele aanzuig
is kouder dan van onder de motorkap enz
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

BMC filter is ook van carbon en laat minder snel warmte door.
Filter heeft een speciale vorm van binnen waardoor de lucht sneller naar binnen gaat.
Van K&N heb je geen cold air intake en dat is toch het beste wat je kan nemen.

Dit is de turbodrukmeter. Wel opvallend maar vind ik wel sportief staan en ze waren in de aanbieding. Alleen nog een plekje verzinnen.
Afbeelding

Foto van het filter komt nog, is elke keer zo snel donker dus kan dan geen goede foto nemen.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

ik heb de meter in een behuizing gemonteerd in de buurt van mijn linker knie. ondersteboven aan het dashboard. zit ie niet echt in de weg maar ook niet vervelend in het gezichtsveld naar buiten.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
460_turbo
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25

Ik ben benieuwd hoe je hem dan hebt gemonteerd :-k .
Bij mij was het ook behoorlijk proppen, maar hij zit er goed in na een aantal aanpassingen.

Je hoort de turbo ook een stuk beter aanzuigen vergeleken met de standaard luchtbox.

Ik zit trouwens ook te kijken naar een oliedruk en olietemperatuurmeter.
Ik zat aan die van vdo te denken. Gewoon simpel zwart met witte cijfers.
Alleen 1 nadeel aan die meters is dat de drukgevers behoorlijk duur zijn.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999

Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Heb alleen 1 steun van de orginele luchtbox weg moeten halen.
Hier de foto van het filter:

Afbeelding

Sensor in de slang voor het gasklephuis is een temperatuursensor. Zie hiermee dus hoe warm mijn luchtinlaat is. Wil misschien nog een fan bouwen voor de intercooler en kan zo zien of het helpt.

Hier een foto van het display ingebouwd:

Afbeelding
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
P.K.
3rd Gear member
Berichten: 271
Lid geworden op: 17.07.2008 - 21:15
Locatie: --Grunn--

Heel mooi! :thumbup:
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Lekker bezig gareth. Filter zit er heel netjes in ! Wat kostte het filter? En waarneer begin je aan de intercooler?
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Pff.. m'n handen gaan jeuken!!

Mooi spul kerel!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

dat zit er netjes in,
zie een nieuw topic ontstaan, waar he je je middenconsole voor misbruikt :D
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Filter kost 245,- euro en ga morgen verder kijken wat ik ga doen. Eerst me drukmeter in bouwen.

Kan die aan de slang bij de ecu?
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

welk type filter is dat de 250?

ik heb een 200 in me 480 en veeeeeeel minder ruimte volgens mij
dat scheelt echt een hoop is een 440 nu zoveel ruimer als een 480
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Gebruikersavatar
wepster850
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28.01.2006 - 19:18
Locatie: limboland

DeNNiS_ schreef:welk type filter is dat de 250?

ik heb een 200 in me 480 en veeeeeeel minder ruimte volgens mij
dat scheelt echt een hoop is een 440 nu zoveel ruimer als een 480
440 en 480 zijn het zelfde onder de kap dus die zal ook bij jou moeten passen de verschillen van lengte zit hem in de achterkant bij het koffer ( is te zien aan de kokerbalken direkt achter de bumper
maar voor zijn ze kwa motor ruim het zelfde zit echt geen verschil in
(alleen bij de 480 in hoogte daar de neus afloopt )
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Dit is het type: CDA 70-150

Hij is 200 mm lang en 150 mm doorsnee. Buis die ernaar toe gaat is van me oude filter, was makkelijker te buigen en langer.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

hierbij de foto van hoe ik de turbometer heb zitten. hij zit niet in de weg voor mijn knie en met uitstappen ook nergens last van.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Ziet er netjes uit.

Waarop heb je de slang aangesloten van de turbodrukmeter?

Bij de ecu of ergens anders beter?
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

ik zal kijken om een foto te maken. ik denk dat het bij een diesel wat makkelijker is. ik heb de slang tussen inlaatspruit en actuator doorgeknipt en daar het t-stukje in gezet. vrij simpel dacht ik. maar bij een 1.7 turbo wordt de druk gemeten en bij mij niet. daarom zal het bij mij iets makkelijker zijn.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
460_turbo
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25

Ik heb tussen de slang naar de ecu een t-stukje gezet.
Werkt prima.

Netjes gemonteerd trouwens.
Hoe warm is de lucht nou nog voor je spruitstuk?
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999

Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Nu het kouder rond de 15 graden, hoe langer je rijd hoe warmer het word onder de motorkap en warmte gaat dan toch in de slangen zitten.

Morgen proberen met turbodrukmeter in te gaan bouwen na me werk en na het sporten. (als ik nog zin heb dan ::? )
Komt in het vak boven de andere meter en gebruikt ongeveer de helft van dit vak. Wil wel altijd me portemonnee en me telefoon kunnen neerleggen als ik ga rijden.

Foto's volgens uiteraard.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Hier het houten frontje wat ik gemaakt heb voor de meter. Had alleen een 60mm gatenboor dus heb achter het frontje het piepschuim van de verpakking geplakt. Hier viel die wel strak in en het randje om de meter dicht de kieren netjes af.

Afbeelding

Midden van het vak een aluminium plaatje gemaakt en zwart gespoten.

Afbeelding

Electrisch nog niet aangesloten.

Turbodruk gaat tot 0,85 bar en het blok kan maximaal 1.1 bar aan. Nu mijn vraag kan ik de turbodruk opschroeven met een boost controller zonder verder iets aan te passen?

Bij Rica zeiden ze ook elke auto is anders, de een red 160 pk en de ander maar 140 of 150. Als ik hem nu op 1,0 bar zet past de ecu de rest dan aan?
Ik snap dat me auto sneller kapot kan gaan en dat je verder tot het uiterste gaat.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 projekten”