bart71298 schreef:Weet niet hoe nieuw je C30 is maar mijn dealer zei: reparatiesetje gebruiken, daarna zodra het kan langs de dealer en je krijgt een nieuwe band.
4 dagen
maar is de band nog schoon te maken ??
of moet er een nieuwe om ??
Meeste setjes waar ik van gehoord heb is het einde oefening voor de band....
Maar ook heb ik weleens wat horen waaien over setjes die de band niet aantasten.
Reservewiel monteren is toch ook een optie?!
Fat Rat schreef:Meeste setjes waar ik van gehoord heb is het einde oefening voor de band....
Maar ook heb ik weleens wat horen waaien over setjes die de band niet aantasten.
Reservewiel monteren is toch ook een optie?!
haha ja dat is mogelijk maar dan moet hij er wel bij zitten
morgen spuit ik dat ding gewoon vol ik zie wel wat er gebeurt
De vraag is natuurlijk uberhaupt de vraag of die spuitbus het gaat doen, want niet elke schade laat zich daarmee tijdelijk repareren. (ik verafschuw die spuitbussen trouwens, en heb dus gewoon een reservewiel bij me, maar dat terzijde), dus misschien kun je je band zo wie zo wel vergeten.
Vorig jaar kreeg ik een stompe plug (soort grote baljonetschroef van bijv. je afdek plaat onder je motor) in het loopvlak van mijn voorwiel (17" 50 serie Michelin Pilot, nog niet half versleten).
Kan ik dit laten plakken Euromaster?? ja hoor...zo gedaan. Na thuiskomst: .. half uur later weer leeg... opnieuw terug, oh ok, misschien fout gegaan, even opnieuw plakken ..weer monteren...... nog lek (ik had inmiddels al een slecht gevoel vanwege het opnieuw opruwen van de binnenkant waarbij de koordlagen al bijna zichtbaar waren) dus voor de 3e weer terug en demonteren.
Na zeer goed kijken bleek dat de koordlagen door het stompe ding ook van elkaar waren gedrukt, waardoor de band dus total loss was. Achteraf erg gelukkig met deze constatering, want met zulke banden wens ik geen snelweg meer te berijden. Euromaster heeft me vanwege die 2 keer terug laten komen netjes gematst. Nieuwe band voor halve prijs. Direkt de andere voorband ook laten vervangen en deze staat nu op reserve, voor het geval dat.
Resume: Niet alles kan gerepareerd worden. Een gat van een scherp voorwerp kan misschien wel goed geplakt worden, maar blijft een band na reparatie bijv. wat lucht verliezen., of houd je onbalans.. neem geen risico, ook al kost het je een nieuwe band!