Zoals te lezen in mijn dramaverhaal over het vervangen van mijn koppeling, heb ik nu wat verse probleempjes opgelopen. Mijn ernstigste zorg is de volgende:
Als ik optrek is er nisk aan de hand, als ik constant gas geef heb ik onregelmatig (ca elke seconde of minder) een 'schokje' in mijn bak/motor.
Als ik het gas loslaat(vooral met hoge toeren) dan begint mijn mtor/bak toch best wel te schudden/bibberen, duidelijk hoor- en voelbaar.
Mijn verdenking gaat uit naar mijn linker drijfas, de koppeling in de differentieel mist op 1 van de drie lagers een paar naaldjes. Kan iemand mijn verdenking bevestigen, en weet iemand waar ik eventueel zo'n ' kruisje'(driehoek eigenlijk) kan krijgen, en wat dat kost?
Ik wil jullie alvast hartelijk danken voor je antwoord!!!!
de bibbers bij gas loslaten
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
heb zelf ook de bibbers bij gas los (miet heel vervelend maar toch...) en ook tussen de 1800/2300 toeren kleine schokjes.
mar goed bedoel je met de driehoekjes de tripode koppeling? en hoe heb je dat precies los gehaald?
mar goed bedoel je met de driehoekjes de tripode koppeling? en hoe heb je dat precies los gehaald?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
linkerzijde loshalen volgens het boekje:
wielfusee loshalen van veerpoot.
drie boutjes uit borgplaat op bak(bij de ashoes) losdraaien.
wielfusee met as en al uit de bak trekken.
wel eerst je bakolie aftappen
.
ik prefereer het om de hele veerpoot eruit te halen, omdat de bouten van veerpoot aan fusee nogal vastgeklonken zijn en ik geen luchtsleutel heb.
rechterzijde zit niet aan de bak vast, maar gewoon de ashoes losknippen(tieraps o.i.d. doorknippen), en dan trek je de as met fusee samen uit de koppeling. hiervoor hoef je de bakolie niet af te tappen.
Ik weet overigens nog altijd niet zeker of het hieraan ligt, maar denk dat ik van de sloop een complete aandrijfas haal, zal stuk goedkoper zijn dan een tripode(mooi word
) bij de dealer voor 120 euro...
wielfusee loshalen van veerpoot.
drie boutjes uit borgplaat op bak(bij de ashoes) losdraaien.
wielfusee met as en al uit de bak trekken.
wel eerst je bakolie aftappen

ik prefereer het om de hele veerpoot eruit te halen, omdat de bouten van veerpoot aan fusee nogal vastgeklonken zijn en ik geen luchtsleutel heb.
rechterzijde zit niet aan de bak vast, maar gewoon de ashoes losknippen(tieraps o.i.d. doorknippen), en dan trek je de as met fusee samen uit de koppeling. hiervoor hoef je de bakolie niet af te tappen.
Ik weet overigens nog altijd niet zeker of het hieraan ligt, maar denk dat ik van de sloop een complete aandrijfas haal, zal stuk goedkoper zijn dan een tripode(mooi word

1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 21:25
Het schokken heef de mijne ook. Ik denk alleen dat het wijnig te maken heeft met je aandrijfas. Volgens mij is dat ook een meer voorkomend probleempje in de 4 serie. Maarja dat missen van die rollagertjes zal ook wel niet zo horen.
Ik had laatst mn as er ook uit liggen (voor het vervangen van de binnenste ashoes). Ik kan je wel zeggen dat het deel waar de 3 cilindrische lagers opzitten gigantisch vastzat. Ik heb me toch een potje staan martelen om die er af te krijgen. Niet normaal.
En die trilling. Ja ik durf er zo weinig over te zeggen. Ik vind het altijd moeilijk oordelen als je het zelf niet hebt meegemaakt. Maarja dat kan vanalles zijn. Ik heb wel een gehoord dat een slechte verbinding tussen de stekker van de injector en de injector dit zou kunnen veroorzaken. Misschien slechte ontsteking? Ik heb het met die van mij ook. Ik dacht dat ik eerst onbalans in mn velgen had. Dus ik ze balanceren, maar het werd er niet beter van. Ik ga binnenkort eens de boel loshalen en controleren en hopen dat ik het dan vind, want ik erger me er toch wel redelijk aan.
Succes verder.
Ik had laatst mn as er ook uit liggen (voor het vervangen van de binnenste ashoes). Ik kan je wel zeggen dat het deel waar de 3 cilindrische lagers opzitten gigantisch vastzat. Ik heb me toch een potje staan martelen om die er af te krijgen. Niet normaal.
En die trilling. Ja ik durf er zo weinig over te zeggen. Ik vind het altijd moeilijk oordelen als je het zelf niet hebt meegemaakt. Maarja dat kan vanalles zijn. Ik heb wel een gehoord dat een slechte verbinding tussen de stekker van de injector en de injector dit zou kunnen veroorzaken. Misschien slechte ontsteking? Ik heb het met die van mij ook. Ik dacht dat ik eerst onbalans in mn velgen had. Dus ik ze balanceren, maar het werd er niet beter van. Ik ga binnenkort eens de boel loshalen en controleren en hopen dat ik het dan vind, want ik erger me er toch wel redelijk aan.
Succes verder.
Rijd nu: 740 sedan b204ft 1990
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
s80 2.9 automaat 1999
Ex Volvo's : 460 turbo 1995
360 2.0 gl 1986
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
Ik durf te zeggen dat het bij mij wel iets in de aandrijving moet zijn, vanwege de kracht van de trilling.
en de injector zal het niet zijn aangezien ik een multipoint heb, en ook nog eens op lpg rijdt
Maar er zijn als het goed is een paar aandrijfassen onderweg naar mijn ouders(daar sleutel ik), dus met een beetje mazzel kom ik er vrijdag/zaterdag aan toe om de linker te wisselen, dan heb ik tenminste uitsluitsel!
en de injector zal het niet zijn aangezien ik een multipoint heb, en ook nog eens op lpg rijdt

Maar er zijn als het goed is een paar aandrijfassen onderweg naar mijn ouders(daar sleutel ik), dus met een beetje mazzel kom ik er vrijdag/zaterdag aan toe om de linker te wisselen, dan heb ik tenminste uitsluitsel!
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo

-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
mijn trilt ook af en toe bij gas loslaten, mijn vorige had hetzelfde probleem. kan het niet die schokdemper zijn die aan het blok vast zit. dat die vastgekoekt is.
Ach ja ik laat het lekker zo, als die eenmaal warm is heeft die er geen last meer van.
Ach ja ik laat het lekker zo, als die eenmaal warm is heeft die er geen last meer van.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)