Ik heb de harde cover gehad en dat viel erg tegen. De opening is zeer klein. Daarenboven zitten er aan de onderkant verstevigingsribbels die de kofferruimte nog kleiner maken. Ook de cover eruithalen is een moeizame bedoening. Door de rare vorm van de kofferruimte is het ook zeer moeilijk om valiezen te vinden die erin passen en die ook door de klep geraken.
Mijn tweede C30 is nu besteld met de zachte cover. Die ziet er pathetisch uit, maar je kunt hem wel makkelijk uitnemen en is dus (hopelijk) praktischer.
Loadcover hard
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Grappig dat Nederlanders voor een hardcover die daar wat goedkoper is naar België rijden maar dat je maar weinig Belgen in Nederland treft om een nieuwe C30 te kopen die daar voor belastingen toch echt veel goedkoper isRuud1974 schreef:Sam, 110 euro in België? Bij mijn dealer 210 euro! Is dat bij de dealer? Dan rij ik van de week eens langs...
- Ruud1974
- 2nd Gear member
Ik vind 100 euro toch wel erg veel goedkoper... ach, ik blijf een Hollander he (of ja, een Limburger dan). 
Groeten Ruud

Groeten Ruud
Volvo C30 1.6D Sport - MY09 - Business Line I - Chameleon Blue - 17"; Spartacus velgen - Off black leder - USB/Ipod - R-Design combi instrument
-
- 5th Gear member
als je alle kosten dan optelt kom je uiteindelijk geen cent goedkoper uit voor de extra moeite.bart simpson schreef:Grappig dat Nederlanders voor een hardcover die daar wat goedkoper is naar België rijden maar dat je maar weinig Belgen in Nederland treft om een nieuwe C30 te kopen die daar voor belastingen toch echt veel goedkoper isRuud1974 schreef:Sam, 110 euro in België? Bij mijn dealer 210 euro! Is dat bij de dealer? Dan rij ik van de week eens langs...
bekijk mijn C30 project HIER!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Je hebt overduidelijk dat sommetje nog nooit gemaakt, een C30 1.6D Sport is excl belastingen zo'n € 1.500,-- goedkoper in Nederland (en ook nog eens completer met std een High Performance audio en een geintegreerde Blue Tooth carkit)Sam schreef:Als je alle kosten dan optelt kom je uiteindelijk geen cent goedkoper uit voor de extra moeite.bart simpson schreef:Grappig dat Nederlanders voor een hardcover die daar wat goedkoper is naar België rijden maar dat je maar weinig Belgen in Nederland treft om een nieuwe C30 te kopen die daar voor belastingen toch echt veel goedkoper is
- Ruud1974
- 2nd Gear member
Zojuist naar de Volvo dealer in Dilsen gebeld, loadcover kost daar 142 euro incl. belastingen. Scheelt nog altijd behoorlijk veel met de dealerprijs in NL: 210 euro.
Groeten Ruud
Groeten Ruud
Volvo C30 1.6D Sport - MY09 - Business Line I - Chameleon Blue - 17"; Spartacus velgen - Off black leder - USB/Ipod - R-Design combi instrument
-
- 2nd Gear member
Correctie: geen auto, maar vervoemiddel om va A naar B te komen (geintjeKoots schreef:Nooit lid van geweest, Ford was echt alleen een auto om van A naar B te komen...

MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
-
- 5th Gear member
inclusief invoertaks?bart simpson schreef:Je hebt overduidelijk dat sommetje nog nooit gemaakt, een C30 1.6D Sport is excl belastingen zo'n € 1.500,-- goedkoper in Nederland (en ook nog eens completer met std een High Performance audio en een geintegreerde Blue Tooth carkit)Sam schreef:Als je alle kosten dan optelt kom je uiteindelijk geen cent goedkoper uit voor de extra moeite.bart simpson schreef:Grappig dat Nederlanders voor een hardcover die daar wat goedkoper is naar België rijden maar dat je maar weinig Belgen in Nederland treft om een nieuwe C30 te kopen die daar voor belastingen toch echt veel goedkoper is
Te betalen belastingen
- de BTW, die wordt berekend tegen het tarief van 21 % op de aankoopwaarde van de auto, in voorkomend geval vermeerderd met bepaalde kosten.
bekijk mijn C30 project HIER!
- Graph-x
- 4th Gear member
Hi Tim,
Je geluid kun je heel makkelijk opwaarderen door de tweeters in de deur bij de spiegels te plaatsen.De bekabeling ligt er al.Voor een parrot aansluiten moet het alupaneel er uit, dit lijkt ook moeilijker dan het is, je pakt een kustof lepeltje en wipt het plastic om de diplay er uit. Dan 2 schroefjes er uit, dan kun je hem er zo uitpakken 4torxschroefjes zie je dan die los draaien en je kunt een iso to car kabel aansluiten.succes
Je geluid kun je heel makkelijk opwaarderen door de tweeters in de deur bij de spiegels te plaatsen.De bekabeling ligt er al.Voor een parrot aansluiten moet het alupaneel er uit, dit lijkt ook moeilijker dan het is, je pakt een kustof lepeltje en wipt het plastic om de diplay er uit. Dan 2 schroefjes er uit, dan kun je hem er zo uitpakken 4torxschroefjes zie je dan die los draaien en je kunt een iso to car kabel aansluiten.succes
-
- 2nd Gear member
ik heb er ook een inzitten
gekocht nadien
indien er iemand interesse heeft moet je maar effe pben
dan doe ik de zachte er gewoon weer in
is erg mooi maar als je vaak dingen achterin moet is het onhandig
gekocht nadien
indien er iemand interesse heeft moet je maar effe pben
dan doe ik de zachte er gewoon weer in

is erg mooi maar als je vaak dingen achterin moet is het onhandig
V50 1,6 DRIVe electric silver limited edition
Sport interieur , sport exterieur 17"; spider
Aan het kijken voor D2 uitlaat
http://www.volvo-forum.nl/download.php?id=35885
Sport interieur , sport exterieur 17"; spider
Aan het kijken voor D2 uitlaat
http://www.volvo-forum.nl/download.php?id=35885
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
in België kent men geen invoerbelastingen, 21% over iets dat € 1500,-- minder kost is volgens mij nog steeds goedkoperSam schreef:inclusief invoertaks?bart simpson schreef:Je hebt overduidelijk dat sommetje nog nooit gemaakt, een C30 1.6D Sport is excl belastingen zo'n € 1.500,-- goedkoper in Nederland (en ook nog eens completer met std een High Performance audio en een geintegreerde Blue Tooth carkit)
Te betalen belastingen
- de BTW, die wordt berekend tegen het tarief van 21 % op de aankoopwaarde van de auto, in voorkomend geval vermeerderd met bepaalde kosten.
- joopcady
- 1st Gear member
Het sowieso de moeite waard voor Volvo-accesoires in het buitenland te shoppen. Dakdrager voor een C30 kosten in Duitsland € 125 i.p.v. € 185 hier. Als je in de grensstreek woont, kassa!
C30 T5 Momentum Geartr.
Lotus Elan Sprint DHC '73
Mercedes-Benz C180 Estate Avantgarde CGI
Mercedes-Benz 450 SL 1976
Lotus Elan Sprint DHC '73
Mercedes-Benz C180 Estate Avantgarde CGI
Mercedes-Benz 450 SL 1976
- Bob
- 2nd Gear member
Hans, heb jij de C30 besteld met of zonder hardcover. Als jij 'm besteld hebt met hardcover, werd de "softcover" er dan ook los bijgeleverd of laten ze die achterwege?
Mij is nl. ooit bij een dealer verteld dat deze er bijgeleverd zou worden (standaardaccessoire).
Ik bekeek vandaag mijn C30 (voor aflevering). Daar zit de softcover niet bij!
Mij is nl. ooit bij een dealer verteld dat deze er bijgeleverd zou worden (standaardaccessoire).
Ik bekeek vandaag mijn C30 (voor aflevering). Daar zit de softcover niet bij!
VOLVOS602001VSI103KW
VOLVO C30SPORT1.8/BUSINESS/SEASON black sapphire MY2009
Hyundai IX35 2.0 I-Catcher WIT
-
- 2nd Gear member
Ik heb de mijne met hard cover besteld, geen soft cover daarbij gekregen (MY2008)
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
-
- 2nd Gear member
Die van mijn vrouw met Hardcover besteld en softcover keurig erbij. Dealer gaf aan dat hij anders een hele verzameling van die dingen krijgt omdat deze standaard meekomt. Zit er gewoon bijdus in MY09
Volvo
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
Huidig:C30 sport, C70 T5
(Volvo) Historie model: 343, 340, 960, 940 Turbo, 740 GLE 84 (B23E)
overig wagenpark
Landrover Serie III 109 (Laro, bijna 40 jaar) en een Opel Ampera-e
- T.Mulder
- 2nd Gear member
Hier ook met hardcover besteld, de softcover netjes mee naar huis gekregen. Staat nu op zolder hartstikke nieuw, zelfs nog in het plastic waar hij in geleverd was.
Die softcover was volgens mij standaard bij de auto en had dus meegeleverd moeten worden.
Die softcover was volgens mij standaard bij de auto en had dus meegeleverd moeten worden.
C30 T5 R-Design
V60 D4 R-Design
V60 D4 R-Design
-
- 2nd Gear member
Zo is het bij mij ook gegaan. Softcover lag gewoon onder de hardcover toen ik de auto op haaldeT.Mulder schreef:Hier ook met hardcover besteld, de softcover netjes mee naar huis gekregen. Staat nu op zolder hartstikke nieuw, zelfs nog in het plastic waar hij in geleverd was.
- Bob
- 2nd Gear member
Bedankt voor de reacties,
ik heb gebeld met mijn dealer en hij zal worden bijgeleverd, zoals het hoort.
ik heb gebeld met mijn dealer en hij zal worden bijgeleverd, zoals het hoort.
VOLVOS602001VSI103KW