Ondanks uitlijnen en balanceren blijft mijn auto (Volvo V40 2 ltr 16v) licht naar rechts trekken. Als ik mijn auto op de cruise zet met 100 km/u dan moet ik niet mijn stuur loslaten want dan trekt hij iets naar rechts. De auto staat op 15 inch origineel lichtmetaal met de originele bandenmaat 195 55.
Iemand tips waar ik nog meer naar kan kijken?
groet RMB
Auto trekt naar rechts ondanks balanceren en uitlijnen
- R.M.B.
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 26.07.2005 - 18:10
- Locatie: Utrecht
Ik heb in de tussentijd al verschillende sets uitgeprobeerd. De auto blijft naar rechts trekken.
Wat betreft de waterafvoer. Het lijkt me dat dit over het algemeen vrij weinig invloed heeft op het rijgedrag van een auto.
Zelf vroeg ik me af of het zou kunnen dat het subframe bijvoorbeeld scheef zou zijn? Of hoort een auto zelfs dan na uitlijnen rechtuit te rijden?
groet
Wat betreft de waterafvoer. Het lijkt me dat dit over het algemeen vrij weinig invloed heeft op het rijgedrag van een auto.
Zelf vroeg ik me af of het zou kunnen dat het subframe bijvoorbeeld scheef zou zijn? Of hoort een auto zelfs dan na uitlijnen rechtuit te rijden?
groet
-
Bart Giesen
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Ik heb precies hetzelfde met dat ding van mij.
Uitgelijnd, nieuwe stuurkogels, nieuwe uitlijning, etc.
Uitgelijnd, nieuwe stuurkogels, nieuwe uitlijning, etc.
-
Barry (Grillmeister)
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
De auto (snel)wegen lopen schuin naar rechts af, dat heet positief verkant hierdoor zal het stuur van je auto makkelijker naar rechts weg lopen dan naar links.
Ik weet niet of er met het uitlijnen/balanceren rekening mee gehouden wordt maar ik denk het wel. Als je auto echt extreem naar rechts weg loopt moet je het probleem maar eens bij een (goede) bandenboer wegzetten ik heb het ook wel eens met mijn jeep gehad dat ik constant tegen moest sturen en daar werd ik echt simpel van (3x in de week den haag ->assen v.v.).
Verder kan het ook zijn dat je fuse kogel van het spoor afzit (een slagje moet hebben) dat geeft ook een afwijking.
Ik weet niet of er met het uitlijnen/balanceren rekening mee gehouden wordt maar ik denk het wel. Als je auto echt extreem naar rechts weg loopt moet je het probleem maar eens bij een (goede) bandenboer wegzetten ik heb het ook wel eens met mijn jeep gehad dat ik constant tegen moest sturen en daar werd ik echt simpel van (3x in de week den haag ->assen v.v.).
Verder kan het ook zijn dat je fuse kogel van het spoor afzit (een slagje moet hebben) dat geeft ook een afwijking.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- R.M.B.
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 26.07.2005 - 18:10
- Locatie: Utrecht
Vandaag heb ik een uitlijncontrole laten doen. De auto blijft irritant naar rechts trekken ondanks balanceren en uitlijnen. Ook is de auto nagekeken op eerdere schades en ook hier is geen sprake van. Bij de controle bleek dat de vorige uitlijning goed gedaan was.
De controleur vermoedde dat de stuurpomp of het stuurhuis niet in orde was.
Omdat dit mij niets zegt hoop ik dat iemand mij wat wijzer kan maken. Bij navraag bij de dealer werd verteld dat een stuurpomp vrijwel nooit kapot gaat. Om nu gelijk het stuurhuis te vervangen zonder hier zekerheid over te hebben lijkt me ook wat voorbarig.
Wie weet raadt?!!
De controleur vermoedde dat de stuurpomp of het stuurhuis niet in orde was.
Omdat dit mij niets zegt hoop ik dat iemand mij wat wijzer kan maken. Bij navraag bij de dealer werd verteld dat een stuurpomp vrijwel nooit kapot gaat. Om nu gelijk het stuurhuis te vervangen zonder hier zekerheid over te hebben lijkt me ook wat voorbarig.
Wie weet raadt?!!
-
Tijs Jansen
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 13.06.2007 - 21:55
Meet voor de zekerheid maar eens de afstand van de band naar de rand van je spatscherm en bumper. Doe dit aan beide zeiden.
Was bij mij ook eens het geval, het rechter wiel stond in z'n geheel iets verder naar achteren, trekt dus ook naar rechts. Waarschijnlijk ooit een keer een beste dreun gehad, maar geen verdere schade zichtbaar.
Gr Tijs
Was bij mij ook eens het geval, het rechter wiel stond in z'n geheel iets verder naar achteren, trekt dus ook naar rechts. Waarschijnlijk ooit een keer een beste dreun gehad, maar geen verdere schade zichtbaar.
Gr Tijs
-
Bart Giesen
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Goede tip, ga ik ook effe proberen!Tijs Jansen schreef:Meet voor de zekerheid maar eens de afstand van de band naar de rand van je spatscherm en bumper. Doe dit aan beide zeiden.
Was bij mij ook eens het geval, het rechter wiel stond in z'n geheel iets verder naar achteren, trekt dus ook naar rechts. Waarschijnlijk ooit een keer een beste dreun gehad, maar geen verdere schade zichtbaar.
Gr Tijs
- R.M.B.
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 26.07.2005 - 18:10
- Locatie: Utrecht
Omdat ik al vermoedde dat er misschien ooit flinke schade was geweest aan de auto heb ik al de ruimte opgemeten tussen het wiel en de voorbumper/ spatscherm. Deze waren gelukkig aan beide zijden gelijk. De ruimte tussen de assen ga ik z.s.m. eens opmeten. Al lijkt het mij dat ik dit al zou moeten meten in de wielkast als deze scheef zou staan.
-
Bart Giesen
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Kan trouwens ook met je remmen te doen hebben hé...
Als 1 klauw b.v. niet goed teruggaat, en dus continue de blokken tegen de schijf drukt, gaat die ook trekken...
Als 1 klauw b.v. niet goed teruggaat, en dus continue de blokken tegen de schijf drukt, gaat die ook trekken...
- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Misschien een open deur maar houdt ook rekening met zijwind.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2299
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Ook je achterwielen???????????R.M.B. schreef:Nee beide wielen lopen vrij.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
-
Bart Giesen
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Bij mij waren het de achterwielen. Ik had nieuwe schijven en blokken achter geplaatst, en was vergeten de handrem weer opnieuw te stellen.
Als gevolg hiervan was de handrem continue aangetrokken RA.
Als gevolg hiervan was de handrem continue aangetrokken RA.















