geen contact

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: Wechelderzande

Wanneer ik de sleutel omdraai gaat de dashboardverlichting normaal branden, de radio speelt, de ventilator van de airco gaat normaal draaien.
Enkel: de controlelampjes branden niet en ik kan de sleutel niet doordraaien. De wagen start dus vanzelfsprekend ook niet.

Wat kan de oorzaak zijn? Zelf denk ik aan te lage spanning op de accu. Of is er een andere mogelijke reden?
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Startblokkerering? Heb je de reserve sleutel al eens geprobeerd?
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: Wechelderzande

Ja; mijn echtgenote belde me dat ze de wagen niet meer kon starten. Ik ben er dan naartoe gereden en heb met mijn sleutel geprobeerd, maar het lukt ook niet.
Al wat door het contact gestuurd wordt werkt niet: richtingaanwijzers, lichten, controlelampjes,... al de rest werkt wel.
Ik kan de sleutel enkel tot in de eerste stand (radiostand) draaien, verder lukt niet. Het stuurslot staat dan al los.
Ik kan vandaag niet verder meer gaan kijken of er evt. zekeringen door zijn, de wagen staat een paar km van huis en het is donker.
Ik had gedacht om te proberen met startkabels; helaas niemand bereikbaar en de accu van mijn motorfiets zal ook geen redding brengen :?
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Gast

Contactblokje stuk?
Rene68
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Krijg je verder geen melding? Ik heb iets vergelijkbaars gehad maar toen had ik een melding 'anti skid service vereist' . Bleek dat het remsysteem het niet goed zou doen waardoor de auto niet gestart mocht/kon worden. Maar bij mij deed helemaal niets het.

Dit bleek veroorzaakt te worden door een slechte stekker van het zekeringenblok onder de motorkap......
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: Wechelderzande

Rene68 schreef:Krijg je verder geen melding?
De boordcomputer zegt "0 meldingen"....
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: Wechelderzande

AlexV70 schreef:Contactblokje stuk?
Zou ik dan ook geen probleem hebben om de sleutel in de eerste stand te draaien?
Tot daar gaat het vlot, hij wil gewoon niet verder om contact te geven.
Alsof je zou proberen om de wagen met daaiende motor opnieuw te starten, dan kan je de sleutel ook niet doordraaien naar de "start"positie.
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Gebruikersavatar
degids
3rd Gear member
Berichten: 496
Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21

Als het een automaat is... staatie wel in de P stand? :P
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: Wechelderzande

Ik heb ondertussen met de dealer gebeld: waarschijnlijk het contactslot zelf stuk (geblokkeerd).
Vervangen dus.

Heeft iemand een idee van de prijs van een dergelijke vervanging?
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
my first volvo
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08

Een collega van mij heeft dit onlangs met een s70 aut meegemaakt. Dit had toen met de automaat te maken, hij had wat zitten klooien met de knopjes van de automaat. Achteraf bleek er dus niets kapot te zijn
Kijk eens of een harde reset helpt.
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: Wechelderzande

Ik heb een handgeschakelde 5-bak...

Wat bedoel je overigens met een "harde reset"? Is dat iets met electronica of moet ik me daar een middelzware hamer bij voorstellen?
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: Wechelderzande

xantingo schreef:Ik heb ondertussen met de dealer gebeld: waarschijnlijk het contactslot zelf stuk (geblokkeerd).
Vervangen dus.

Heeft iemand een idee van de prijs van een dergelijke vervanging?
Ik dus :? :
depannage (€60) inbegrepen 491 euro.
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
coolhead
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25.06.2008 - 11:23
Locatie: Groningen

Ongelooflijk wat een geldbedrag!
  • Mazda 323 Sport 1.6
    Ford Escort 1.6 16V Ghia
    VW Polo 1.4
    VW Golf 1.6 16V Master Edition
    VW Passat 1.9 TDI Highline

    Volvo S60 D5 Edition
    [/list:u]
Gast

xantingo schreef:
xantingo schreef:Ik heb ondertussen met de dealer gebeld: waarschijnlijk het contactslot zelf stuk (geblokkeerd).
Vervangen dus.

Heeft iemand een idee van de prijs van een dergelijke vervanging?
Ik dus :? :
depannage (€60) inbegrepen 491 euro.
Contactslot vervangen?
Wat blokkeerde er dan?
Ook een nieuwe sleutelset, of heeft men een contactslot op originele sleutel besteld?
Gebruikersavatar
Pas259
3rd Gear member
Berichten: 378
Lid geworden op: 22.10.2008 - 11:17
Locatie: Spijkenisse

Ik heb hetzelfde als ik bijvoorbeeld met mijn duim het slotje induwt, dan wil hij ook niet verder dan een bepaalde stan, ik moet dan altijd een beetje frummelen en dan gaat hij weer.
Volvo 440 1.6i '95
Volvo 850 2.5i GLT '94
Mercedes C200 CDI Elegance '00
Saab 9-3 2.0 SE '00
Volvo S60 2.4 '01
Gebruikersavatar
modiniro
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 01.06.2007 - 15:19

Een geblokkeerd kontaktslot is een meer voorkomend euvel bij de S80,S60, V70 etc.

Volvo heeft ervoor gekozen de sleutelcilinder in het kontaktslothuis te integreren. Als het mechaniek ik dit huis defect raakt, bijv de sleutel
draait erg zwaar of zelfs niet, dan moet dit kontaktslothuis + sleutelcilinder vervangen worden. Die cilinder is dus uniek voor je
eigen sleutel en dus moet dat weer 'passend' geleverd worden.

het onderdeel kost kaal al een paar honderd Euro, en het is een halve dag werk om het in en uit te bouwen (dat heeft de verzekeraar zijn invloed gehad: het is lastig dit deel uit te bouwen)
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: Wechelderzande

AlexV70 schreef:Ook een nieuwe sleutelset, of heeft men een contactslot op originele sleutel besteld?
Men heeft een contactslot op de originele sleutel besteld.
Kost evenveel, duurt alleen een dag of 2 langer.
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Oh, als het evenveel kost zou ik toch ook een paar nieuwe sleutels erbij nemen!!! Ik moet zeggen zo slijtvast als het interieur van de V70 is, zo niet slijtvast zijn de sleutels.. Die zijn gewoonweg een zielige vertoning!!
Succes in ieder geval!!!!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gast

Tarman T schreef:Oh, als het evenveel kost zou ik toch ook een paar nieuwe sleutels erbij nemen!!!
En dan ook de deursloten vervangen? Wordt het nog een duurder grapje.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”