Dezelfde sprong maakte ik reeds in April.
Alle respect voor de V40...
Vaak denk ik er wel aan terug, kan ook niet anders na 4,5 jaar.
Wel voeld de V50 veel volwassener aan, echt een zwaardere auto.
Erg benieuwd wat voor ervaringen jij er mee hebt/krijgt en wat voor motoriserin je gekozen hebt.
Gefeliciteerd! Ik rij ook in een V50 2.4 140 pk automaat, heerlijke auto. Daar ga je hopelijk veel plezier aan beleven, het is in ieder geval veel meer auto dan een V40. Alleen de dikke deuren al...
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option (2020) Audi E-tron (2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Ook een aantal weken geleden overgestapt van een V40 (1,9D) naar een V50 (1,6D). Het valt op : er is hard gewerkt om een fijne auto te bouwen, voelt degelijker aan dan zijn voorganger, en rijdt heerlijk.
Een hele grote stap van de 20ste naar de 21ste eeuw, maar helaas ook enkele stappen terug door de kleine brandstoftank (zie ook elders in dit forum) en de héél beperkte wegstouwruimte voor klein materiaal. De handschoenkoffer zit vol met de RTI, onder het dashboard geen opbergvak meer, in de deuren vooraan zit een oerdom opbergvak met een dikke uitstulping waardoor je er nauwelijks iets in kwijt kunt, de achterportieren hebben helemààl geen opbergvakken meer, en de ruimte rond het rezervewiel is opgevuld met blokken zwart piepschuim. Zelfs een lade onder de voorzetel(s) kon er niet af. De brandblusser staat nog meer in de weg dan bij de V40 zodat de dealer hem uit eerlijke schaamte bij het rezervewiel stopt.
Van frustratie heb ik de bekerhouder uit de centrale console gesloopt voor mijn zonnebril, een blokje papier en potlood, brillenreiniger en een zakdoek, een pakje kauwgom, een zaklampje, enz... Waar ik mijn startkabels, sleepkabel, een busje olie, rezervelampjes, verbanddoosje, werkhandschoenen, de wielsleutel, ruitensproeier, enz... op een veilge plaats kan wegbergen is de heren in Zweden duidelijk ontgaan. In de V40 paste alles lekker achter het rezervewiel, en nu
Ik ben zelf nu ook 14 dagen overgestapt van v40 19d naar v 50 2.4 d. Ik was zeer tevreden van de v40, maar dit is echt een wereld van verschil. Zalige auto om mee te rijden. Jammer genoeg, dat van die opbergvakken (wat elveka verteld) is waar. Er is zeer weinig opbergruimte. Ook vond ik de afwerking van de lederen zetels in mijn V40 beter. Ofwel was het leder dikker toen, ofwel zat het toen strakker opgespannen.
De algehele indruk van de auto: een hele stap vooruit t.o.v. de v40.
succes met uw V50
Ik ben nu een jaar geleden naar een v50, over gestapt van een v40.
Hij rijd nog lekkeder voelt volwassener aan.Ook heb ik een maar:
tijdens het inpakken voor de zomer vakantie heb ik de v50 tenopzochte van de v40 wel vervloekt, Zijn bagegeruimte is tamelijk minder verder heeft hij geen normale portiervakken.
De kofferruimte is door de omhoog geplaatste vlakke laadvloer en de aflopende daklijn en slechte rolhoes wel verziekt dit vindt ik erg jammer.
verder niets meer dan lof voor deze auto.
Waar is dat plaatje van je v40 dan?
Ik moet zeggen ik heb ook lang moeten wennen, maar moet nu toch zeggen dat een v40 het lang niet red bij de binnenkant van een v50,
buitenkant kun je misschien gelijk in hebben al is mijn v50 met bodykit ook wel echt een plaatje.
v50 is veel mooier en de verwarming is een hele vooruitgang en de hele auto stuurt veeel beter als een 40 en de automaat doet zijn werk heel erg soepel enz enz.............................
kortom een veel kompletere auto.
dat wil niet zeggen dat ik geen plezier heb gehad van mijn v 40 want die heeft me drie jaar lang probleemloos overal gebracht en ruim 60.000 km op de klok gezet.
maar een v 50 is wel een heel ander verhaal.
was wel een mooie! welke kleur is dit? Is het niet dezelfde uitvoering als de mijne, zonder designpakket (meegespoten bumperrand en chromen handgrepen)?
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Ik heb juist daar bewust niet voor gekozen(design pakket) Ik vond het dan te saai worden ik wou juist die zwarte onderbreking. Bij zo'n licht blauwe staat dat wel maar ik vondt het bij een peacock blue green niet mooi.
Dit was een europa sportsnavigator 1.9d
Mijn v50 vind ik van binnen wel mooier dat is en summum dus met alles er op en eraan.