En nog steeds positief!
http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=1483&cache=no
Autoweek blog over de S60
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
Exact mijn idee!!!
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
en de mijne!!!!
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41025
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
De S60 wordt de volgende Volvo klassieker
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
En toch moest mijn S60 D5 met 3 ton op de klok plaats maken voor een BMW 3 serie met 1 ton op de klok en een 2.0 liter motor op gas uit 2003. Een nieuw model S60 op gas was nog veel te duur en zou de enige vooruitgang kunnen zijn na een zeer luxe S60 D5 MY2002.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- josas
- 4th Gear member
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22
En wat zijn de significante verschillen tussen de BMW en de S60, in jouw ogen?480S60 schreef:En toch moest mijn S60 D5 met 3 ton op de klok plaats maken voor een BMW 3 serie met 1 ton op de klok en een 2.0 liter motor op gas uit 2003. Een nieuw model S60 op gas was nog veel te duur en zou de enige vooruitgang kunnen zijn na een zeer luxe S60 D5 MY2002.
Dat het anders (lees: sportiever) rijdt, ok. Maar zit de beamer beter in elkaar?
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Je ziet meteen in een beamer dat de naden tussen delen veel kleiner zijn. Alles past een stuk netter en preciezer in elkaar. Dat is wel een duidelijk verschil.
Tijdens het rijden merk je dat een S60 een stuk meer onderstuurd is dan een BMW. De gewichtsverhouding 50/50 en de achterwielaandrijving maken de BMW makkelijker vlot door een bocht te krijgen dan een S60. Bij de S60 piepen de banden al erg snel omdat hij graag rechtdoor gaat.
In vermogen ben ik 50pk achteruit gegaan en in koppel 200Nm dit mis ik erg.
De sportstoel in de BMW zit een stuk harder. Ondanks de hardere zit vind ik het zitcomfort en zeker de zijdelingse steun in de BMW dik op orde. Het zitcomfort in de S60 was wat hoger, de zijdelingse steun een stuk minder.
De ergonomie van de S60 is moeilijk te overtreffen. De knoppen en de menu's in de BMW zijn wat lastiger te vinden en bedienen.
De informatie die de BMW over de auto en de omgeving geeft is groter dan bij de S60. Dit vind ik zelf een prettige meerwaarde.
De schakelaars in de BMW doen het altijd. Draaiknoppen in de S60 functioneerden niet bij iedere klik die je gaf.
In de BMW heb je meer beenruimte achterin, wel iets minder ruimte in de breedte.
Als een lampje in de BMW stuk is neemt een ander lampje deze functie over. Dit had de S60 niet. Ik vind het wel erg vernufitig en slim.
BMW zet de passagier bewust verder van het dashboard en voorruit door de vloer onder de passagierstoel hoger te maken. De beide voorstoelen komen weer even hoog/laag tov de middenconsole. Je zit dus sneller met je benen in je nek op de passagiersstoel.
Andere verschillen? Die zijn er vast. Wil je er specifiek 1 weten, vraag gerust.
Tijdens het rijden merk je dat een S60 een stuk meer onderstuurd is dan een BMW. De gewichtsverhouding 50/50 en de achterwielaandrijving maken de BMW makkelijker vlot door een bocht te krijgen dan een S60. Bij de S60 piepen de banden al erg snel omdat hij graag rechtdoor gaat.
In vermogen ben ik 50pk achteruit gegaan en in koppel 200Nm dit mis ik erg.
De sportstoel in de BMW zit een stuk harder. Ondanks de hardere zit vind ik het zitcomfort en zeker de zijdelingse steun in de BMW dik op orde. Het zitcomfort in de S60 was wat hoger, de zijdelingse steun een stuk minder.
De ergonomie van de S60 is moeilijk te overtreffen. De knoppen en de menu's in de BMW zijn wat lastiger te vinden en bedienen.
De informatie die de BMW over de auto en de omgeving geeft is groter dan bij de S60. Dit vind ik zelf een prettige meerwaarde.
De schakelaars in de BMW doen het altijd. Draaiknoppen in de S60 functioneerden niet bij iedere klik die je gaf.
In de BMW heb je meer beenruimte achterin, wel iets minder ruimte in de breedte.
Als een lampje in de BMW stuk is neemt een ander lampje deze functie over. Dit had de S60 niet. Ik vind het wel erg vernufitig en slim.
BMW zet de passagier bewust verder van het dashboard en voorruit door de vloer onder de passagierstoel hoger te maken. De beide voorstoelen komen weer even hoog/laag tov de middenconsole. Je zit dus sneller met je benen in je nek op de passagiersstoel.
Andere verschillen? Die zijn er vast. Wil je er specifiek 1 weten, vraag gerust.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- 480S60
- 4th Gear member
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
dat denk ik ook
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
Ik heb laatst in de nieuwe M5 mogen rijden. Je weet niet wat je meemaakt als je die fameuze "M" knop indrukt. er veranderd dan zo veel, je wil het niet weten.
Aan PK's geen gebrek, alleen vind ik persoonlijk dat de binnenkant net niet af is. ik vind dat het heel goedkoop oogt. Gewoon nét niet!
Het meest irritante is wel die grote knop op het middenconsole. hier kan je alles mee regelen door te draaien en te drukken. Je wil niet weten hoeveel functies hierop zitten, je wordt er gek van. totaal geen overzicht.
Stoelen zaten opzich wel prettig, alleen (wat 480S60 al zei) stoelen zijn iets harder. als je een S60 gewend bent, is hier moeilijk op aanpassen.
Dit is (als het aan mij ligt) de laatste BMW ervaring voor mij. Buiten dat de auto heel agressief overkomt, heeft deze auto ook een hoog ASO gehalte.
Groet,
Hans
Aan PK's geen gebrek, alleen vind ik persoonlijk dat de binnenkant net niet af is. ik vind dat het heel goedkoop oogt. Gewoon nét niet!
Het meest irritante is wel die grote knop op het middenconsole. hier kan je alles mee regelen door te draaien en te drukken. Je wil niet weten hoeveel functies hierop zitten, je wordt er gek van. totaal geen overzicht.
Stoelen zaten opzich wel prettig, alleen (wat 480S60 al zei) stoelen zijn iets harder. als je een S60 gewend bent, is hier moeilijk op aanpassen.
Dit is (als het aan mij ligt) de laatste BMW ervaring voor mij. Buiten dat de auto heel agressief overkomt, heeft deze auto ook een hoog ASO gehalte.
Groet,
Hans
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
aertssenhjc schreef:Ik heb laatst in de nieuwe M5 mogen rijden. Je weet niet wat je meemaakt als je die fameuze "M" knop indrukt. er veranderd dan zo veel, je wil het niet weten.
Aan PK's geen gebrek, alleen vind ik persoonlijk dat de binnenkant net niet af is. ik vind dat het heel goedkoop oogt. Gewoon nét niet!
Het meest irritante is wel die grote knop op het middenconsole. hier kan je alles mee regelen door te draaien en te drukken. Je wil niet weten hoeveel functies hierop zitten, je wordt er gek van. totaal geen overzicht.
Stoelen zaten opzich wel prettig, alleen (wat 480S60 al zei) stoelen zijn iets harder. als je een S60 gewend bent, is hier moeilijk op aanpassen.
Dit is (als het aan mij ligt) de laatste BMW ervaring voor mij. Buiten dat de auto heel agressief overkomt, heeft deze auto ook een hoog ASO gehalte.
Groet,
Hans
Het zijn opzich mooie auto,s maar aan de buitenkant iets te veel spierballen , kijk maar eens als deze wagen 10 jaar oud wat voor een publiek in deze auto rijd ,daarom rij ik volvo
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 4th Gear member
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 11.03.2007 - 21:57
Persoonlijk blijf ik tochwel een Volvoman, maar mede vanwege de harde stoelen in een BMW zijn wij toch BMW gaan rijden. Stoelen zijn in MIJN optiek veel beter verstelbaar en door de harde zit heb zowel ik als mijn vader geen last meer van de onderrug waarvan ik vaak last had in de XC90. Verder blijf ik het absoluut geen aso bak(ken) vinden want dat gevoel heb ik inmiddels ook bij een S40 en V50.
- velwim
- 4th Gear member
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 14:40
- Locatie: Zwolle
Hebben we bij de volgende VKB dan ook een eigen plek op het parkeerterrein?De S60 wordt de volgende Volvo klassieker
S60 2.5T Drivers Edition +++, Electric Silver(MY2008)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
LOL
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.