Hallo allemaal
Ik heb een S40 2.0 van juli 1999 met 185000 km met nieuw modeljaar motor
Heeft er van jullie een 2.0 volvo met een gasinstallatie
wat zijn jullie bevindingen ervan
mij hebben ze namelijk afgeraden om bij deze 2.0 motoren een gasinstallatie te plaatsen
hebben mijn trekhaak gezien, een caravan of zware aanhanger te trekken was helemaal niet goed
ze willen wel een installatie inbouwen, maar dan moest ik een formulier invullen dat ik als er eventuele schade aan de motor geen garantie krijg wel aan de installatie, dus motorschade eigen risico
greetz Ton
gasinstallatie
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 09.07.2008 - 11:18
Ik heb een 1.8 met een Vialle LPI installatie en dat rijdt prima. Zelfde prestaties als op benzine en ook het verbruik is omgerekend hetzelfde (gas 1:10 benzine 1:12 oid)
Dit is een onderhoudsvrij systeem met een goede naam en dito staat van dienst @331.000km. Via www.vialle.nl kun je inbouwcentra vinden om je licht eens op te steken. Ik geef even aan waar ik ervaring mee heb, er zijn waarschijnlijk volop andere goede merken.
Dit is een onderhoudsvrij systeem met een goede naam en dito staat van dienst @331.000km. Via www.vialle.nl kun je inbouwcentra vinden om je licht eens op te steken. Ik geef even aan waar ik ervaring mee heb, er zijn waarschijnlijk volop andere goede merken.
- ChrisV40
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 07.08.2008 - 12:12
- Locatie: Groningen
Ik heb een 2.0T uit 2004. Ook een nieuw modeljaar motor dus. Heb net gas laten inbouwen en hetzelfde verhaal gehoord. Klopt inderdaad dat de kleppen gevoeliger zijn dan de oude motoren. Maar tot nu toe heb ik geen problemen en tank voor 20 euro per 400 km.
Gewoon doen, en verder af en toe klepspeling laten controleren (bij grote beurt bijvoorbeeld. Dat is namelijk het gevaar.)
Ik heb er wel een flsahlube injectie klepsmeer systeem op laten zetten trouwens om te kleppen te sparen. Verder heb ik me een verdamper laten aansmeren en heb ik recentelijk gelezen dat je toch beter een Lpi systeem kunt aanschaffen ivm het iets koelende effect van de vloeibare inspuiting t.o.v. de gas inspuiting. Maar goed, het blijft een gokje...
En ik heb geen trekhaak, scheelt ook weer...
Kortom, het hangt van jezelf af of je het aandurft, het risico is groter dan met benzine, maar of je er ook problemen mee krijgt kan je van te voren nooit zeggen helaas...
Hopelijk heb je er iets aan.
Gewoon doen, en verder af en toe klepspeling laten controleren (bij grote beurt bijvoorbeeld. Dat is namelijk het gevaar.)
Ik heb er wel een flsahlube injectie klepsmeer systeem op laten zetten trouwens om te kleppen te sparen. Verder heb ik me een verdamper laten aansmeren en heb ik recentelijk gelezen dat je toch beter een Lpi systeem kunt aanschaffen ivm het iets koelende effect van de vloeibare inspuiting t.o.v. de gas inspuiting. Maar goed, het blijft een gokje...
En ik heb geen trekhaak, scheelt ook weer...
Kortom, het hangt van jezelf af of je het aandurft, het risico is groter dan met benzine, maar of je er ook problemen mee krijgt kan je van te voren nooit zeggen helaas...
Hopelijk heb je er iets aan.
- havym
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 03.05.2006 - 22:22
- Locatie: Enschede
Hoi,
Ik heb een T4 uit 2001 waar ook flashlube injectie klepsmeer systeem opzit om de kleppen te sparen. Ook ik heb er een verdamper opzitten.
Ik heb ook een trekhaak (afneembaar natuurlijk) een tijdje terug op laten zetten.
Je kunt natuurlijk er voor kiezen als je een zware aanhanger of zo moet trekken om handmatig over te schakelen naar benzine.
Groet Marco.
Ik heb een T4 uit 2001 waar ook flashlube injectie klepsmeer systeem opzit om de kleppen te sparen. Ook ik heb er een verdamper opzitten.
Ik heb ook een trekhaak (afneembaar natuurlijk) een tijdje terug op laten zetten.
Je kunt natuurlijk er voor kiezen als je een zware aanhanger of zo moet trekken om handmatig over te schakelen naar benzine.
Groet Marco.

Volvo V40 T4 fase 2 met G3 installatie