Distributieriem vervangen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
VRAAG NA BIJ DE VOLVO DEALER OF KIJK EENS OP MIJNGARAGE.NL
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
- Locatie: Loenen, Overbetuwe
- Contacteer:
Ja natuurlijk, maar aangezien hier allemaal prijzen langskomen van niet-Volvo's, dacht ik dat er ook wel wat ervaringen zouden zijn met prijzen van VOLVO 2.5D's.
Prijs schijnt nml. niet alleen sterk afhankelijk te zijn van type motor, maar vooral ook van het type garage.
En het is niet nodig om te schreeuwen......
Prijs schijnt nml. niet alleen sterk afhankelijk te zijn van type motor, maar vooral ook van het type garage.
En het is niet nodig om te schreeuwen......
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Idd, het is gewoon een "ervaring mee?" vraag! En gezien ik ook de 2.5D heb ben ik ook wel benieuwd naar ervaringen! De dealer vragen kan altijd nog, toch?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- venician_smoker
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 12.09.2007 - 12:25
Tot voor kort adverteerde de officiële volvo dealer met een vaste prijs van 1300 EUR voor de 120.000 en de 240.000 km beurt voor een 2.5D. Dat is als ik het goed heb distributie, multiriem, rollers, spanners, waterpomp en de rest van die grote beurt.
Ik ben echter benieuwd wie de 240.000 zonder schade haalt. Tot een paar jaar geleden zat de waterpomp niet in het pakket en die haalt de 240000 lang niet altijd.
Bij mij liep op de M25 bij Londen, ruim een jaar geleden bij ca. 190000 het tandwiel van de waterpomp eraf. Distributieriem was wel beschadigd maar brak gelukkig niet; daardoor geen kopschade. Essentieel is wel dat je het merkt dat je waterpomp kapot is en dat je meteen naar de kant kunt. Binnen 30sec tot 1 minuut is de motor oververhit zonder waterpomp. Na de ratelende geluiden en het geluid van iets dat viel zag ik de motortemperatuur meteen oplopen en wist ik dat de waterpomp stilstond.
Ik was bijna toen bijna 1000 euro kwijt voor een nieuwe distributie met rollers, spanners, krukaspulie van de multiriem, waterpomp en de krukas oliekering aan de distributiekant. Een maand later moest ook de spanner van de multiriem nog vervangen worden.
Gelukkig had ik Volvo-Assistance. De auto is vrij snel (binnen 1 week) gratis uit Engeland naar de dealer gebracht en meteen gerepareerd en ik ben zelf ook gratis met het vliegtuig teruggekomen.
Achteraf heb ik dus geluk gehad. Ondanks een vastlopende waterpomp geen kopschade en met het toen ontdekken van een vrijwel versleten krukaspullie van de multieriem (zit een rubber demper in die praktisch op was) is ook schade voorkomen Dit laatste onderdeel is bij de 2.5D, zo blijkt uit het forum, ook vaak de oorzaak van distributieschade en het controleren ervan zit kennelijk niet standaard in de beurten.
Advies voor kopers van een 2.5D, probeer de rekeningen van de 120.000/240.000 km op te vragen of check in het onderhoudsboekje welke dealer dat heeft uitgevoerd en bel die op om te checken of waterpomp en spanners zijn vervangen en laat ook de toestand van de krukaspullie checken.
Ik ben echter benieuwd wie de 240.000 zonder schade haalt. Tot een paar jaar geleden zat de waterpomp niet in het pakket en die haalt de 240000 lang niet altijd.
Bij mij liep op de M25 bij Londen, ruim een jaar geleden bij ca. 190000 het tandwiel van de waterpomp eraf. Distributieriem was wel beschadigd maar brak gelukkig niet; daardoor geen kopschade. Essentieel is wel dat je het merkt dat je waterpomp kapot is en dat je meteen naar de kant kunt. Binnen 30sec tot 1 minuut is de motor oververhit zonder waterpomp. Na de ratelende geluiden en het geluid van iets dat viel zag ik de motortemperatuur meteen oplopen en wist ik dat de waterpomp stilstond.
Ik was bijna toen bijna 1000 euro kwijt voor een nieuwe distributie met rollers, spanners, krukaspulie van de multiriem, waterpomp en de krukas oliekering aan de distributiekant. Een maand later moest ook de spanner van de multiriem nog vervangen worden.
Gelukkig had ik Volvo-Assistance. De auto is vrij snel (binnen 1 week) gratis uit Engeland naar de dealer gebracht en meteen gerepareerd en ik ben zelf ook gratis met het vliegtuig teruggekomen.
Achteraf heb ik dus geluk gehad. Ondanks een vastlopende waterpomp geen kopschade en met het toen ontdekken van een vrijwel versleten krukaspullie van de multieriem (zit een rubber demper in die praktisch op was) is ook schade voorkomen Dit laatste onderdeel is bij de 2.5D, zo blijkt uit het forum, ook vaak de oorzaak van distributieschade en het controleren ervan zit kennelijk niet standaard in de beurten.
Advies voor kopers van een 2.5D, probeer de rekeningen van de 120.000/240.000 km op te vragen of check in het onderhoudsboekje welke dealer dat heeft uitgevoerd en bel die op om te checken of waterpomp en spanners zijn vervangen en laat ook de toestand van de krukaspullie checken.
v70 2.5D (MY2001 - 251K)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
- Locatie: Loenen, Overbetuwe
- Contacteer:
Goed en duidelijk verhaal, tnx, maar.......:venician_smoker schreef:...... en met het toen ontdekken van een vrijwel versleten krukaspullie van de multieriem (zit een rubber demper in die praktisch op was) is ook schade voorkomen Dit laatste onderdeel is bij de 2.5D, zo blijkt uit het forum, ook vaak de oorzaak van distributieschade en het controleren ervan zit kennelijk niet standaard in de beurten.
Pas op! De trillingsdemper/krukaspulley zit onder aan de multiriem en dit heeft niets te maken met de distributieriem die aan de andere kant van het blok zit!
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
- venician_smoker
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 12.09.2007 - 12:25
beste Barnowl,Pas op! De trillingsdemper/krukaspulley zit onder aan de multiriem en dit heeft niets te maken met de distributieriem die aan de andere kant van het blok zit!
De "echte" distributieriem zit toch echt tussen de multiriem en het blok in. De 2.5D motor heeft aan de andere kant (de koppelingskant) ook nog een soort distributieriem. Die riem wordt aangedreven door de nokkenas en drijft de brandstofpomp aan. Als die niet "op tijd" staat loopt de motor ook niet omdat de brandstofinspuittijdstippen dan niet kloppen. Maar dat zal i.h.a. geen klep of kopschade opleveren.
Soms loopt of start de 2.5D motor slecht na het vervangen van de distributie. De oorzaak is dan meestal dat de brandstofpomp niet meer goed op tijd staat. Meestal is dat door de garage eenvoudig op te lossen. Binnen bepaalde grenzen kan de timing van de brandstofpomp worden versteld.
v70 2.5D (MY2001 - 251K)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
- Locatie: Loenen, Overbetuwe
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk. Af en toe is mijn toetsenbord sneller dan mijn hersens....... 
Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zoveel?:)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
- Locatie: Loenen, Overbetuwe
- Contacteer:
Ik ben ervoor in therapie, maar de dokter zegt dat het structureel is.
Deel van de therapie is veel ouwehoeren op forums......
Deel van de therapie is veel ouwehoeren op forums......

Jeroen
V50 1.6 benzine
V50 1.6 benzine
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Lol mooi therapie advies, ik kreeg er laatst ook eentje maar daar was mijn echtgenote niet zo van gecharmeerd
!!!
Vandaag is mijn distributieriem vervangen samen met alle rollers en de v-snaar, het was een klusje van een krappe 4 uur. De riemen waren zo'n €18,- per stuk de prijs van de rollers weet ik niet het, was echt kantje boord want het hele spul was echt behoorlijk versleten.
De monteur die de klus deed liet de riemen aan een collega zien en samen waren ze het er over eens dat het zeer onwaarschijnlijk was dat ik er 1000 km verder meer had gekund :shock: dus de frequentie aanhouden is geen overbodige luxe (ik zit net op 250K) ... terwijl de monteur bezig was ook meteen mijn zomer/winterbanden wissel maar even gedaan en daar had ik ondanks mijn twee linkerhanden geen 4 uur voor nodig :twisted: .
Kortom een druk dagje!

Vandaag is mijn distributieriem vervangen samen met alle rollers en de v-snaar, het was een klusje van een krappe 4 uur. De riemen waren zo'n €18,- per stuk de prijs van de rollers weet ik niet het, was echt kantje boord want het hele spul was echt behoorlijk versleten.
De monteur die de klus deed liet de riemen aan een collega zien en samen waren ze het er over eens dat het zeer onwaarschijnlijk was dat ik er 1000 km verder meer had gekund :shock: dus de frequentie aanhouden is geen overbodige luxe (ik zit net op 250K) ... terwijl de monteur bezig was ook meteen mijn zomer/winterbanden wissel maar even gedaan en daar had ik ondanks mijn twee linkerhanden geen 4 uur voor nodig :twisted: .
Kortom een druk dagje!
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Je maakt ons nu wel nieuwsgierig!Barry (Grillmeister) schreef:Lol mooi therapie advies, ik kreeg er laatst ook eentje maar daar was mijn echtgenote niet zo van gecharmeerd!!!

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Was iets van buiten eten en eeuuh of oh nee, het was me aan passen aan haar (overigens ook wel mijn bedrijfs :twisted: ) cultuur en er een (paar) buiten/bij vrouwen nemen 

Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Ik zie nu nog een lachende Emoticonsnikske schreef:en dinsdag gaat de mijne binnen bij de dealer voor de distributieriem, waterpomp en toebehoren.
De faktuur volgt
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Het was toch buiten honger krijgen en thuis eten.Barry (Grillmeister) schreef:Was iets van buiten eten en eeuuh of oh nee, het was me aan passen aan haar (overigens ook wel mijn bedrijfs :twisted: ) cultuur en er een (paar) buiten/bij vrouwen nemen

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
IK EET WEL THUIS, MAAR NIET ELKE DAG HETZELFDE :sign10:
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Nee bij mijn club is het : wat ONS bind en daar gaan we dan ook met liefde ver in :twisted:AlexV70 schreef:Het was toch buiten honger krijgen en thuis eten.Barry (Grillmeister) schreef:Was iets van buiten eten en eeuuh of oh nee, het was me aan passen aan haar (overigens ook wel mijn bedrijfs :twisted: ) cultuur en er een (paar) buiten/bij vrouwen nemen
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl