ruitenwissers 244 bj 1977

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
mpsjmvh
2nd Gear member

medeliefhebbers,

mijn volvo 244 uit 1977 heeft het volgende probleem, de ruitenwissers lopen erg zwaar. sterker nog hij stopt er zelfs mee tijdens het wissen.
De motor kan het niet zijn (vandaag reeds vervangen), als ik het stangenstelsel loskoppel van de motor dan draait deze in alle twee de standen perfect. Ik heb het idee dat het draaipunt van de linkerwisser (bestuurderszijde) erg zwaar gaat en het motortje daar niet genoeg kracht voor op kan brengen. Je hoort hem daar ook kraken. Ik heb alles reeds gesmeerd maar dit bracht ook niet echt een verbetering.

Heeft er iemand een idee hoe ik eenvoudig bij dit draaipunt kom? Het stangenstelsel loopt nergens aan en de kabeltjes lopen ook goed over de wieltjes en zijn ook niet gebroken.
Ik hoop dat iemand van jullie hier een antwoord op heeft. mijn dank is bijvoorbaat groot.
vanaf mei 2009: V70 2.0d Limited Edition v.v. ipod/usb aansluiting, sunblinds
Volvo 960 stockholm usa spec
Volvo 244 Jubilee '77
Volvo 945 D24Tic '94
Volvo V40 Europa Nordic Nav '04
FLA
3rd Gear member

Ha nog een 244 jubileum? Ik weet het zelf zo niet maar probeer het anders HIER even, daar weten ze het vast wel.
Kruimeltje
1st Gear member

Kan zijn dat je mechanisme zwaar loopt. Je kan proberen het eruit te halen, en te smeren. Vaak help dit wel even, maar is het gewoon versleten en is een andere/of nieuwe de beste oplossing. Maar probeer anders eerst de motor terug eraf te halen, en voel ie mechanisme soepeltjes draait/beweegt.

Gr Davey
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”