Beste mensen,
Misschien een rare vraag, aangezien ik hier op een volvo forum zit, maar ik vraag het puur om de reden dat ik misschien toch een objectief antwoord kan krijgen op de vraag waarom een aantal van jullie uiteindelijk voor de volvo V50 of S40 T5 hebben gekozen inplaats van een audi a4 avant 2.0 tfsi 180 pk of 211 pk, Lexus IS250 208 pk of een passat CC 2.0 tfsi 200 pk.
Ik kan een nieuwe lease auto uitzoeken in het segment zoals boven beschreven. Ik heb nog geen ervaring met de merken, maar heb qua prijs/uitrusting en kwaliteit voorkeur voor de Volvo T5 maar qua interieur, sportief design en rijkwaliteit (althans volgens de media) vind ik de andere merken net iets meer sportiviteit uitstralen.
Is de T5 echt een wolf in schaapskleren? Wie heeft ze allemaal gereden en heeft uiteindelijk toch voor de Volvo gekozen?
Natuurlijk ga ik proefrijden in de modellen maar ben nieuwsgierig naar jullie keuzes!
Alvast bedankt voor jullie advies.
Waarom de volvo V50 T5 boven een A4, Lexus IS en Passat CC?
- Ireentje
- 5th Gear member
Dat is toch geen keuze.... Natuurlijk zou ik voor de V50 T5 gaan.
Uitstraling, comfort, rij plezier, veiligheid en een geweldig mooie snelle auto. Moet ik nog doorgaan??
Uitstraling, comfort, rij plezier, veiligheid en een geweldig mooie snelle auto. Moet ik nog doorgaan??

Irene.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
- Move D5
- 2nd Gear member
Bofferd..... ik zou voor de A4 Avant of Passat CC gaan. De V50 is een mooie verschijning maar heeft erg weinig ruimte achterin. Bovendien zijn de Audi en VW kakelverse modellen. De V50 gaat al een poosje mee.
- Paul
- Geartronic member
Vooral de Phase II, nu bijna een jaartje?
A4 is erg leuk vooral met die LEDjes, maar erg ordinair. Zou hem dan wel in het wit doen met een S-line erop!
Passat CC is erg leuk vooral van binnen, eindelijk eens wat anders in een VW.
A4 is erg leuk vooral met die LEDjes, maar erg ordinair. Zou hem dan wel in het wit doen met een S-line erop!
Passat CC is erg leuk vooral van binnen, eindelijk eens wat anders in een VW.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Move D5
- 2nd Gear member
Ha, opgeleukte achterlichten en een groot logo op de kofferklep maken nog geen nieuw model
Die A4 is net een kleine A6. Niet te groot,niet te klein en erg fraai. Ook de nieuwe common rail diesel is fijn, heb 'm al eens gereden in een A3. Ik zou 't wel weten.....

Die A4 is net een kleine A6. Niet te groot,niet te klein en erg fraai. Ook de nieuwe common rail diesel is fijn, heb 'm al eens gereden in een A3. Ik zou 't wel weten.....
- Poolrev
- 5th Gear member
Vervelend hoor, om in die klasse te shoppen
.
Ik weet niet of je ruimte nodig hebt. Want dat bepaalt voor een deel wel de keuze tussen de modellen die je noemt. De Lexus is erg krap achterin, is wel een keer wat anders, maar zal mijn keuze toch niet zijn, die is te perfect
. De Passat CC is een 4-zitter, is ook wel iets om rekening mee te houden, verder echt een geweldig mooie auto om te zien.
De A4 Avant is ook mooi, maar wordt met een beetje extra's erop een erg dure auto. 55.000-60.000 euro is echt geen probleem om uiteindelijk op uit te komen...
De V50 zal je tov de A4 en de Lexus wel iets minder stuurplezier geven, deze is wat comfortabeler, en daarmee wel een zeer plezierige reiswagen. Qua ruimte valt de V50 mij persoonlijk goed mee, ook achterin is het prima uit te houden (vind ik). Daarbij heb je nu de Edition pakketten op de V50, en daarmee wordt het wel een hele aantrekkelijke wagen en biedt deze je meer waar voor je geld.
Als je echt stuurplezier wil hebben, ga dan eens stiekem naar een BMW 3 Touring kijken, is een heerlijke stuurmachine maar wel met beperkte bagageruimte
.

Ik weet niet of je ruimte nodig hebt. Want dat bepaalt voor een deel wel de keuze tussen de modellen die je noemt. De Lexus is erg krap achterin, is wel een keer wat anders, maar zal mijn keuze toch niet zijn, die is te perfect

De A4 Avant is ook mooi, maar wordt met een beetje extra's erop een erg dure auto. 55.000-60.000 euro is echt geen probleem om uiteindelijk op uit te komen...
De V50 zal je tov de A4 en de Lexus wel iets minder stuurplezier geven, deze is wat comfortabeler, en daarmee wel een zeer plezierige reiswagen. Qua ruimte valt de V50 mij persoonlijk goed mee, ook achterin is het prima uit te houden (vind ik). Daarbij heb je nu de Edition pakketten op de V50, en daarmee wordt het wel een hele aantrekkelijke wagen en biedt deze je meer waar voor je geld.
Als je echt stuurplezier wil hebben, ga dan eens stiekem naar een BMW 3 Touring kijken, is een heerlijke stuurmachine maar wel met beperkte bagageruimte
- Summum
- 6th Gear member
Toch maar eens wat proefritjes maken zou ik zeggen. Het zijn stuk voor stuk bovengemiddeld fijne auto's, maar heel verschillend in rijeigenschappen en ruimte-aanbod.
Boven de al genoemde argumenten pleit voor de T5 natuurlijk de onovertroffen 5-cilinderroffel!
Boven de al genoemde argumenten pleit voor de T5 natuurlijk de onovertroffen 5-cilinderroffel!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Franswa
- 5th Gear member
Ik denk dat het belangrijkste element vergeten wordt, n.l. de uitstraling.
Volvo heeft een duidelijk andere uitstraling dan de rest.
Volvo: ingetogen, veilig degelijk
Audi: neigt naar patserig ordinair, maar kwalitatief erg goed.
Lexus: Japanse perfectie
Volkswagen: hoe goed ook voor mij past hij niet in het rijtje.
Volvo heeft een duidelijk andere uitstraling dan de rest.
Volvo: ingetogen, veilig degelijk
Audi: neigt naar patserig ordinair, maar kwalitatief erg goed.
Lexus: Japanse perfectie
Volkswagen: hoe goed ook voor mij past hij niet in het rijtje.
V60 Plus Dark. Fusion red.
-
- 1st Gear member
Ik heb via een vriend in de S40 T5 gereden. Ongelooflijk wat een geweldenaar. Gewoon doortrekken tot de 100 in zijn twee....hij blijft die toeren maar pakken. Die 6e versnelling is echt overbodig. Hij stuurt soepel, hij schakelt super....maar in de bocht vind ik hem onzeker worden. Waarschijnlijk door de smalle chassis en de dunne 17 inch 205 banden. Misschien zou hij iets verlaagd moeten worden.....is de fabriek af sportchassis een idee? Iemand ervaring mee?
Ik heb ondertussen ook een proefrit gemaakt in de Lexus en moet toegeven dat hij iets te klein is. Zelfs de achterbank kan niet naar beneden. Tevens valt de V6 mij erg tegen in vergelijking met het gebrul van de T5. Hij is trager en in z'n 1 en 2 erg hokkerig. Verre van perfectie die Lexus. Wel een mooie complete auto.
De audi A4 ligt duurder in de lease maar qua aanchaf verschilt het niet zo veel want ik heb voor een kleinere motor gekozen dan een vergelijkbare als de T5. 180 pk bij 320 nm, wel een turbomotor en incombinatie met de a4 zal het best een leuke auto zijn. Ik ga donderdagavond een testritje doen. Ik hou jullie op de hoogte!!
Ruimte is niet super belangrijk maar gezien de toekomst ( een kindje misschien), althans er kan een hoop gebeuren in 3 jaar. Dan toch liever een station. De Passat zou dan afvallen....maar ondanks de CC heeft hij veruit de meeste inhoud achterin.....maar liefst 520 liter. Erg mooie auto trouwens. 200pk en in 7,6 sec. naar de 100 zit hij net achter de T5, nu nog een proefrit om aan te voelen of hij beter rijd. Ook donderdagavond trouwens.
Nu kan ik voor minder geld ook een Ford Mondeo Wagon rijden met een T5 motor (2.5T). Verlaagd, zij skirts, S-pack en 18 inch maken het best een mooie auto. Tevens schijnt de Mondeo voortreffelijk te rijden. Heeft iemand hier een mening over? Het blijft een Ford natuurlijk.........
Bedankt tot zover
P.S. DIt is een volvo forum met volvo eigenaren maar een aantal vinden de A4 toch net wat meer. Waarom dan toch die Volvo?
Ik heb ondertussen ook een proefrit gemaakt in de Lexus en moet toegeven dat hij iets te klein is. Zelfs de achterbank kan niet naar beneden. Tevens valt de V6 mij erg tegen in vergelijking met het gebrul van de T5. Hij is trager en in z'n 1 en 2 erg hokkerig. Verre van perfectie die Lexus. Wel een mooie complete auto.
De audi A4 ligt duurder in de lease maar qua aanchaf verschilt het niet zo veel want ik heb voor een kleinere motor gekozen dan een vergelijkbare als de T5. 180 pk bij 320 nm, wel een turbomotor en incombinatie met de a4 zal het best een leuke auto zijn. Ik ga donderdagavond een testritje doen. Ik hou jullie op de hoogte!!
Ruimte is niet super belangrijk maar gezien de toekomst ( een kindje misschien), althans er kan een hoop gebeuren in 3 jaar. Dan toch liever een station. De Passat zou dan afvallen....maar ondanks de CC heeft hij veruit de meeste inhoud achterin.....maar liefst 520 liter. Erg mooie auto trouwens. 200pk en in 7,6 sec. naar de 100 zit hij net achter de T5, nu nog een proefrit om aan te voelen of hij beter rijd. Ook donderdagavond trouwens.
Nu kan ik voor minder geld ook een Ford Mondeo Wagon rijden met een T5 motor (2.5T). Verlaagd, zij skirts, S-pack en 18 inch maken het best een mooie auto. Tevens schijnt de Mondeo voortreffelijk te rijden. Heeft iemand hier een mening over? Het blijft een Ford natuurlijk.........
Bedankt tot zover
P.S. DIt is een volvo forum met volvo eigenaren maar een aantal vinden de A4 toch net wat meer. Waarom dan toch die Volvo?
-
- 1st Gear member
Beste Irene, Ik zie dat je hem heb laten tunen. Is dat een dure bedoeling? Kan dat ook icm een leasemaatschappij (volvo lease)? Merk je het verschil goed?Ireentje schreef:Dat is toch geen keuze.... Natuurlijk zou ik voor de V50 T5 gaan.
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
Tja, mijn mening kennen jullie....
Of je nou een Passat pakt of een A4 ik vind het allemaal 1 pot nat. Wel mooie lijnen, dat ontken ik niet. Maar ik wordt nooit erg blij in deze auto's. Zitcomfort van de A4 ken ik niet maar van de Passat ben ik niet zo tevreden over.
Ik heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik 2 jaar geleden heb gekozen voor de Passat ipv de V50. Gelukkig hebben we nog wel een echte auto op de oprit staan, dus het leed wordt enigzins verzacht.
Ik ga bij de volgende auto zeker ook zakelijk weer voor de Volvo. Een V70 2.0D of een dikkere V50 diesel.
Of je nou een Passat pakt of een A4 ik vind het allemaal 1 pot nat. Wel mooie lijnen, dat ontken ik niet. Maar ik wordt nooit erg blij in deze auto's. Zitcomfort van de A4 ken ik niet maar van de Passat ben ik niet zo tevreden over.
Ik heb spijt als haar op mijn hoofd dat ik 2 jaar geleden heb gekozen voor de Passat ipv de V50. Gelukkig hebben we nog wel een echte auto op de oprit staan, dus het leed wordt enigzins verzacht.
Ik ga bij de volgende auto zeker ook zakelijk weer voor de Volvo. Een V70 2.0D of een dikkere V50 diesel.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
- hans98
- 4th Gear member
Toen ik de T5 kocht waren er nog geen nieuwe A4 en CC, Lexus mag ik niet leasen.
Ik vond de Audi automaat te onrustig schakelen, ik weet niet hoe hij heet, maar dat was die CVT automaat. De T5 heeft een wat rustigere (noem het oldschool) automaat. Ik wil wel de power, maar ook het comfort. Verder telde de prijs ook mee, ook al omdat de A4 end of life was en daardoor een hogere afschrijving had.
Dat was mijn keuze anderhalf jaar geleden… Als ik nu zou moeten kiezen zou ik denk ik de A4 serieus overwegen. Mooie auto, zeker met die "melksnor" als je ook xenon hebt
Heb je het geluid van de 3.2 al eens gehoord? Die is echt heel erg jummie!
De Mondeo heb ik wel eens gereden. Fantastische wegligging. Ik vind 'm in een laaaaaange snelwegbocht beter aanvoelen dan de V50, alsof je op rails rijdt. Einde van de A5 naar H'lem zit er een lange bocht met een bobbeltje er in en dat is een goeie test voor de wegligging. Interieur kan me echter niet bekoren. Het is het nét niet.
Good luck met je keuze!
p.s. 100 in z'n twee is leuk, in één streep in z'n drie van 80 - 180 is nog veel leuker!
Ik vond de Audi automaat te onrustig schakelen, ik weet niet hoe hij heet, maar dat was die CVT automaat. De T5 heeft een wat rustigere (noem het oldschool) automaat. Ik wil wel de power, maar ook het comfort. Verder telde de prijs ook mee, ook al omdat de A4 end of life was en daardoor een hogere afschrijving had.
Dat was mijn keuze anderhalf jaar geleden… Als ik nu zou moeten kiezen zou ik denk ik de A4 serieus overwegen. Mooie auto, zeker met die "melksnor" als je ook xenon hebt

De Mondeo heb ik wel eens gereden. Fantastische wegligging. Ik vind 'm in een laaaaaange snelwegbocht beter aanvoelen dan de V50, alsof je op rails rijdt. Einde van de A5 naar H'lem zit er een lange bocht met een bobbeltje er in en dat is een goeie test voor de wegligging. Interieur kan me echter niet bekoren. Het is het nét niet.
Good luck met je keuze!
p.s. 100 in z'n twee is leuk, in één streep in z'n drie van 80 - 180 is nog veel leuker!
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
-
- 2nd Gear member
Daar zou ik niet te lang over nadenken......... De Lexus uiteraard! Topkwaliteit, onderscheidend, stil, snel, betrouwbaar etc.etc.
( Waarom zit ik op een Volvo forum, en rijd ik er eentje? Omdat ik geen Lexus inkomen heb en de auto zelf mag betalen ).
( Waarom zit ik op een Volvo forum, en rijd ik er eentje? Omdat ik geen Lexus inkomen heb en de auto zelf mag betalen ).
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
En als je hem privé moet kopen is het motto 'Eens een Lexus, altijd een Lexus' want als je hem wilt inruilen bij een ander merk schijnt de inruilwaarde bijzonder mager te zijn.Dwight schreef:Daar zou ik niet te lang over nadenken......... De Lexus uiteraard! Topkwaliteit, onderscheidend, stil, snel, betrouwbaar etc.etc.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
helaas is bij volvo de inruilwaarde ook niet alles vergeleken bij de andere keuzes die men hier noemtBen schreef:En als je hem privé moet kopen is het motto 'Eens een Lexus, altijd een Lexus' want als je hem wilt inruilen bij een ander merk schijnt de inruilwaarde bijzonder mager te zijn.Dwight schreef:Daar zou ik niet te lang over nadenken......... De Lexus uiteraard! Topkwaliteit, onderscheidend, stil, snel, betrouwbaar etc.etc.
bekijk mijn C30 project HIER!
- Johan
- 5th Gear member
Alhoewel ik een S60 rijder ben heb ik ook voor mijn nieuwe auto begin volgend jaar gekeken naar de A4 en de CC. De reden waarom deze beide auto's zijn afgevallen is het zitcomfort en het interieur. Het zijn natuurlijk allemaal goed rijdende auto's maar als je de Audi zo wil maken dat het ook nog enige emoties oproept dan moet je zoveel (zeer dure)opties namen dat de prijs ver boven de k€50 uitkomt. Bij de CC moet je een aantal verplichte paketten nemen waaronder een afschuwelijk schuifdak. Wil je dan ook nog de opties die hem wel leuk maken dan kom je ook bij de k€50 uit.
Ik was wel bijna gevallen voor de C5 wagon omdat ik dat een erg mooi ontwerp vindt maar dankzij een waardeloze dealer en een benzine motor die stamt uit het stenen tijdperk (3.0) viel die uiteindelijk toch af.
De Mondeo is de referentie voor alle merken als het op rijgedrag aankomt dus daar is niets mis mee. De uitstraling, interieur kwaliteit en dat de eerste de best mobiele telefoon verkoper (no offense) hier ook in rijdt maakt hem niet bijzonder.
Een Volvo blijft dan toch iets eigenzinnigs hebben dat hem prefereert boven alle andere keuzes.
Dat een model niet meer de jongste is maakt toch ook helemaal niets uit. Hoe ouder hoe meer karakter ze krijgen en dat maakt ze weer mooi. Kijk maar naar mijn onderschrift
Ik zou dus gaan voor een V50 of een S60.
Ik was wel bijna gevallen voor de C5 wagon omdat ik dat een erg mooi ontwerp vindt maar dankzij een waardeloze dealer en een benzine motor die stamt uit het stenen tijdperk (3.0) viel die uiteindelijk toch af.
De Mondeo is de referentie voor alle merken als het op rijgedrag aankomt dus daar is niets mis mee. De uitstraling, interieur kwaliteit en dat de eerste de best mobiele telefoon verkoper (no offense) hier ook in rijdt maakt hem niet bijzonder.
Een Volvo blijft dan toch iets eigenzinnigs hebben dat hem prefereert boven alle andere keuzes.
Dat een model niet meer de jongste is maakt toch ook helemaal niets uit. Hoe ouder hoe meer karakter ze krijgen en dat maakt ze weer mooi. Kijk maar naar mijn onderschrift

Ik zou dus gaan voor een V50 of een S60.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Ireentje
- 5th Gear member
Tunen had ik veel eerder moeten doen, het rijdt veel soepeler en beter. Zoveel power als ik nu heb is soms niet normaal meer. Vooral het verschil in extra koppel merk je goed. Alleen een jaartje de auto inrijden is ook wel erg lekker geweest, ik had toen ik hem liet tunen vorige maand 30.000 km erop staan.deJong schreef:Beste Irene, Ik zie dat je hem heb laten tunen. Is dat een dure bedoeling? Kan dat ook icm een leasemaatschappij (volvo lease)? Merk je het verschil goed?Ireentje schreef:Dat is toch geen keuze.... Natuurlijk zou ik voor de V50 T5 gaan.
Duur vind ik wel meevallen bij Hartog tuning krijg je korting omdat je forumlid bent, ik was 500 euro kwijt en bij hem krijg je wel goede service en garantie in vergelijking met andere.
Ik zat ook met de Volvo garantie omdat ik de auto nieuw heb gekocht, maar hij zegt dat ze het dus niet kunnen zien of het ook niet merken. En ik heb al meerdere mensen gesproken die een lease auto hebben en hem toch laten tunen. Volvo lease komt er dus niet achter. En de extra slijtage valt reuze mee. Dus als je erover denkt is het zeker de moeite waard om het te doen

Irene.