Ik heb enige tijd geleden een pracht van een interieur kunnen overnemen. Eigenlijk het zelfde textiel wat ik al had maar in veel betere conditie en stoelen waarvan de bekleding nog goed functioneert. Bij de oude voelde ik het framewerk zitten. Alles kwam uit een uit duitsland geimporteerde GLE en paste prima in mijn GL. Nu zit ik nog met de stoelverwarming. Voor de stoelen heb ik de aansluitingen gevonden, de stekkertjes zaten al bij luchtopeningen onder de stoelen maar nu zoek ik de aansluitingen voor de schakelaars. Heeft iemand ervaring met het aansluiten van stoelverwarming in en GL (BJ90 of later). Er loopt een kabel over de middenconsole maar wil die niet zomaar openknippen om te zien of het de draden zijn die op mijn electrisch schema staan.
Achter het midden stuk van het dashboard kom ik wel stekkers tegen maar geen met de kleurcodes voor de schakelaars. Op MP staat een apparte kabelboom te koop maar in Vadis/Vida kom ik hem niet tegen, nog een inbouw instructie. Wie helpt me opweg? Kon nergens op het forum een insteek vinden by-the-way.
Ervaring met aansluiten stoelverwarming [opgelost]
- wouter van laer
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Voor stoelverwarming heb je schakelaartjes nodig en een kabelboom-stuk die van de 2 schakelaars naar het dashboard lopen, er zit ook nog ergens een relais volgens mij. Mocht je er niet uitkomen, dan wil ik wel even kijken of ik iets kan vinden.
300c Touring 2005 / 940 Polar Estate 1995 / Peug 504 coupé 1980
- RaoulC
- 2nd Gear member
Ik zal nogmaals het dashboard openen en opzoek gaan. Mogelijknog wat plaatjes schieten om e.a. te verduidelijken. In ieder geval bedankt voor reactie Wouter.
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
- RaoulC
- 2nd Gear member
Ik heb vanmiddag Vida uit zitten pluizen en kwam er achter dat de kabelboom niet meer wordt geleverdwouter van laer schreef:Voor stoelverwarming heb je schakelaartjes nodig en een kabelboom-stuk die van de 2 schakelaars naar het dashboard lopen, er zit ook nog ergens een relais volgens mij. Mocht je er niet uitkomen, dan wil ik wel even kijken of ik iets kan vinden.
Wat betreft het relais betreft, ik kom op de electrische tekening geen tegen. D'r gaat vanuit positie 13 in de zekeringkast een draad (blauw-rood) naar een stekker waarop beide schakelaars zijn aangesloten. Een ander gaat naar de "warm-start injector" en die zit onder de motorkap.
Kabelboompje is ook niet meer te vinden op MP,balen.......
- RaoulC
- 2nd Gear member
Even het topic afronden. Wouter van Laer had nog een kabelboompje liggen. Heb de bedrading hiervan goed nagelopen en gecontroleert met die op de tekening. Niet dat ik er echt aan twijfelde maar het klopt met de tekening. Het was dus vooral zoeken naar de stekker achter het dashboard.
In eerste instantie heb ik hem niet kunnen vinden. Ik vond een loze stekker met maar twee draden ipv de nodige vier. Een goede tip van een zweedse collega, leg de kabelboom zo uit als hij zou moeten lopen, dan kan de aansluiting niet ver weg zijn.
Dus van middenconsole de kabel langs gelegd. De aansluiting moest dus ergens links of rechts zitten naast het lage front van het dashboard. Heb de aansluiting gevonden aan de linkerzijde (bestuurderskant). Dezelfde collega had me erop gewezen dat de loze stekkers bij het inbouwen worden klemgezet tussen de body en luchtpijpen. Met wat beheerst wrik werk heb ik een aantal stekkers gevonden waar van een de goede is.
Dit allemaal zonder al te veel los te halen. Heb ivm kapotte midden console de schakelaars naar boven geleid en naast alarmlicht-schakelaar gezet. Eerdaags even testen hoe heet de billen worden, hoe zat dat met blaren zitten.... :oops:
Foto's volgen...
In eerste instantie heb ik hem niet kunnen vinden. Ik vond een loze stekker met maar twee draden ipv de nodige vier. Een goede tip van een zweedse collega, leg de kabelboom zo uit als hij zou moeten lopen, dan kan de aansluiting niet ver weg zijn.
Dus van middenconsole de kabel langs gelegd. De aansluiting moest dus ergens links of rechts zitten naast het lage front van het dashboard. Heb de aansluiting gevonden aan de linkerzijde (bestuurderskant). Dezelfde collega had me erop gewezen dat de loze stekkers bij het inbouwen worden klemgezet tussen de body en luchtpijpen. Met wat beheerst wrik werk heb ik een aantal stekkers gevonden waar van een de goede is.
Dit allemaal zonder al te veel los te halen. Heb ivm kapotte midden console de schakelaars naar boven geleid en naast alarmlicht-schakelaar gezet. Eerdaags even testen hoe heet de billen worden, hoe zat dat met blaren zitten.... :oops:
Foto's volgen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Fat Rat
- 5th Gear member
Nou ik kan je verzekeren dat op koude(re) ochtenden zo'n kontkachel heerlijk is. Die op m'n vorige 740 was stuk, die van de huidige 940 werkt gelukkig wel. Als je em dan zo 's ochtends aanschakelt ervaar je pas wat een echte luxe wagen je rijdt...
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- RaoulC
- 2nd Gear member
:blob6: Het is een weldaad in deze koude ochtenden, Fat Rat !!! En je hoeft er je kachel niet extra voor te stoken.Fat Rat schreef:Nou ik kan je verzekeren dat op koude(re) ochtenden zo'n kontkachel heerlijk is. .... Als je em dan zo 's ochtends aanschakelt ervaar je pas wat een echte luxe wagen je rijdt...