gisteren kon ik vanaf de snelweg zien dat de Volvo dealer bij Leidschendam er echt wel werk van had gemaakt, buiten hadden ze een parcour aangelegd en kon men zijn gang gaan, erg leuk.
thuis ergens in Gelderland bij de plaatselijke dealer geweest met mijn vrouw, eindelijk kon zij het ook eens van dichtbij zien, bij binnen komst werd een drankje aangeboden, maar we komen voor een auto dus laat maar en bedanktte.
tja daar stonden ze 2 stuk, wat mooi....echt geweldig!
donker van binnen met zwartleer ik zou het wel weten hahaha
alleen waren wij nou de enige die echt voor de auto kwamen??? eten en zuipen tja het is gratis en allemaal lui met aardappel in de keel die niet eens op of om keken naar de XC60, gadv....
maar goed ....MENSEN WAT IS HET EEN MOOIE BAK!!!!!
Ik ben zelf ook geweest om de XC60 van dichtbij te bekijken en aan te raken.
Een mooi stukje techniek in een mooie vormgeving. Bij onze dealer, Jacob Schaap in Dronten, stond de auto gewoon tussen andere Volvo's te pronken. En zoon Joost stond lekker te vertellen.
Toch zal ik haar niet kopen en dat komt door de maatvoering: als ik aan het sturen ben, kan er niemand achter mij zitten en moet mijn gezin thuis blijven.
tja hij heeft toch meer ruimte achter de bestuurderstoel als mijn s60 nu als ik er in zit, maar nieuw vind ik het zonde van het geld en alle kinderziektes moeten er uit + ik heb meer oor naar het model met voorwiel aandrijving met twinturbo, vind het 4wiel gebeuren niet nodig, dus moet nog wel ff wachten en tegen die tijd komt er ook een nwe s60 dus :?:
Ben direkt na de middag ook even bij de lokale dealer geweest. Best wel belangstelling en in deze regio niet van het type "aardappel in de keel", maar echt geinteresseerden. Wat opvalt: de auto doet behoorlijk imposant aan, maar is wel goed in verhouding. Misschien dat het buiten iets minder opvalt. Bij het instappen ervaar je direkt de heerlijke zitpositie! Ook vond ik het dash niet tegenvallen met de RTI in het middenpaneel. Zonder lijkt het me wel een kaal gat zo in het blikveld. maar, de auto ziet er gewoon erg goed uit.
Verder opvallend: verschillende bezoekers die spraken over de milieulabels van Volvo en het verbruik. Leeft dus toch wel en algemeen hoorde ik meerdere keren spreken over het feit dat BMW zoveel modellen in de groene labels heeft weten te krijgen, zonder echt in te leveren op prestaties.
De roep om de nieuwe zuinige D5 liefst icm een moderne powershift (DSG) laat zich duidelijk horen. Onder de bezoekers ook 2 XC90 rijders, die beide wel oren hadden naar iets kleiner / zuinigers.
Getoond werd een Momentum D5 met GT, RTI, driveralert, audioline, 19" skirts etc. Prijskaartje richting 70 mille! Ik bemerkte dat veel mensen net als ik aanhikken tegen de getoonde meerprijzen voor vrij normale extra's. Metallic, paar andere velgen, RTI... Feit is inderdaad dat je zomaar 10-15k extra kwijt bent als je je XC60 een beetje op peil wilt hebben. Het is gewoon geen goedkope wagen, maar goed, je krijgt ook wel wat op je stoep staan!
Probleem voor veel dealers is nu natuurlijk hoe in te ruilen: de 2e handsmarkt is behoorlijk ingezakt en de meeste zaken hebben inmiddels een respectabel aanbod 2e hands. De oplopende rente maakt het er niet eenvoudiger op: veel dood kapitaal, zeker als je relatief jonge, grotere wagens moet innemen. De belangstelling voor jonge grote auto's neemt in verhouding toch af en uiteindelijk bepaalt het bij te betalen verschil natuurlijk of de stap genomen gaat worden of niet.
Al met al denk ik toch dat het model de nodige aandacht zal weten te trekken in zijn klasse.
Zeker als volgend jaar een zuiniger, lichtere FWD versie aangeboden kan worden met een C label en nog iets gunstiger prijs, gaan er vast mensen overstag voor deze mooie auto!
Ben overigens erg benieuwd hoe de wagen zich op de weg gedraagt. (hoewel ik daar al de nodige positieve berichten over heb mogen horen) Zal er tzt (volgend voorjaar) vast wel eens een ritje mee kunnen maken om me ook zelf een goed beeld te vormen. Pas daarna wordt het tijd een beslissing te nemen, maar qua uiterlijk ben ik sinds gisteren overstag!
Voor ieder die vanaf nu mag uitzien naar zijn nieuwe XC60 ride: alvast erg veel plezier gewenst met deze (ogenschijnlijk) goede keuze!
Ik ben zaterdag middag met mijn vader even naar Sneek geweest (zwettegarage) om de xc60 te bekijken. Precies wat euerw zei: Je komt er binnen en je ziet er allemaal eten en drinken staan (hoewel ik 1 mini gehaktbal heb gehad). En als je verder keek zag je daar de xc60 staan. De auto die ze hier binnen hadden staan was wit en de xc60 waar ze mee proefreden was zwart. Tuurlijk hebben we even meegereden. En we hebben natuurlijk het nieuwe systeem even mee gemaakt (dat hij automatisch remt) !! Prachtig.
De achterkant moet je even aan wennen, maar voor de rest is het een mooie auto (van de buiten kant). De binnen kant was ook prachtig mooi (zoals het dashboard).
En wie ik ook nog heb gezien was Douwe!! Ik zag hem aankomen rijden met zijn xc90.
Kortom: mijn dag was helemaal goed, haha.
Een prachtige auto, maar de prijs wordt zijn grootste vijand! Zoals Sanco terecht observeert, met de toeters en bellen die ik nu op mijn S60 heb (uiteraard geen citysafety) ben je zo'n 70 mille kwijt. Audi en BMW lachen in hun vuistje!
Fijne website van Autoweek werkt niet helemaal, maar Volvo zal absoluut niet gekeken hebben naar andere prijzen van de concurrent. Zou ik ook niet doen als ik daar de marketing manager was.
Maar ik vind hem qua prijs wel mee vallen, zeker in vergelijking met de XC70
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Misschien ten overvloede: ik wil niet beweren dat de auto het niet waard is of te duur is in vergelijking met andere concullega's.
Feit is dat ik een paar maanden geleden op basis van de catalogusprijs de stap vanuit mijn V50 naar een XC60 gevoelsmatig kon overzien. Feit is echter ook dat een metaallakje, een trekhaak, aflevering en nog wat zaakjes icm een kinetic toch wel het minimum pakket omvatten. Als je dat allemaal optelt is het gat inmiddels best wel weer groot. Nogmaals: je mag het niet vergelijken, maar of dit dan de logische opvolger zou moeten zijn van "de C30 rijder" *) die iets groters wil.....
Maar goed. Hebben we in elk geval een doel om naar toe te werken
(* nietwaar Paul??) Overigens, een mooie demo straks is ook prima....
Absoluut Sanco! Maar ik heb dat laatste ook de wereld uitgeholpen, denk dat er nog weinig C30 rijders de stap naar de XC60 gaan nemen.
Ik heb zelf aangegeven eerst nog een andere C30 te gaan rijden en dan een V50.
Maar over die prijs, dat Mercedes en BMW lachen, die ontgaat me echt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
drowel schreef:Ik denk niet dat een X3 veel goedkoper is nee. In ieder geval is een x3 een stuk lelijker, wel denk ik dat hij weer een betere wegligging heeft!
heb er gister rondje mee gereden en ik zou van bovenstaande stelling niet zo zeker zijn hoor. De Xc60 stuurt haarscherp, je hebt geen moment het idee met een XC op pad te zijn. Hierbij vergeleken is een XC90 een tuinhuis... Auto voelt compacter aan dan ie eigenlijk is en dat is gewoon prettig
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Leaseprijstechnisch is Audi absoluut in het voordeel. Jammer maar het is niet anders.
Ik heb nl. een paar leaseoffertes en daar steekt de Q5 toch wel in gunstige zin af ten opzichte van de XC60. Min of meer vergelijkbare configuratie: XC60 kinetic 2.4d handgeschakeld, mobility line, metallic, 18", winterline (ivm xenon), diefstalalarm, dimmende binnenspiegel, regensensor, park assist voor en achter, bluetooth, uitschakelbare airbag en elektrische kindersloten.
Q5 2.0tdi proline, navigatie (die is ook nog eens onwijs duur EUR 4500) en 18". Proline bevat: xenon, audi Sound System, airconditioning, volautomatisch comfort 3 zone, Audi Parking system plus, diefstalalarm en metallic/Pareleffectlak. Verder uitschakelbare airbag, zonneschermen, telefoonvoorbereiding en hold assist. Regensensor en dimmende binnenspiegel zijn in de Q5 standaard.
Scheelt een kleine EUR 80 in het voordeel van de Q5. Misschien mis ik (of de leasemaatschappij) iets, maar ik had werkelijk gedacht de XC60 te gaan leasen.
volvo schreef:Een prachtige auto, maar de prijs wordt zijn grootste vijand! Zoals Sanco terecht observeert, met de toeters en bellen die ik nu op mijn S60 heb (uiteraard geen citysafety) ben je zo'n 70 mille kwijt. Audi en BMW lachen in hun vuistje!
Configureer een gelijkwaardige X3 of Q5 en komt heel veel meer uit. Audi en BMW lachen alles behalve...
Ik neem mijn woorden terug, de prijs zal er idd om hangen en de XC60 is veel mooier :oops:
ook bij furness onderwerp de prijsstelling bij de bezoekers.
De automaat vraag ook al bijna 6000,= en dat is niet mis :shock:
De wagen wordt volgens mij overal gepresenteerd met 19inch en allerlei mooie gadgets die heeeeel veel geld kosten.
Dat is marketing strategie neem ik maar aan. :?
Maar als je dan gaat informeren dan kost zo'n opgeleukte XC60 D5 wel 67000,=.
Heb je ook een mooie V70 voor, zelfs xc70 met uitgekiend pakket.
Ik zie de C30 rijder nog niet zo overstappen van een 25.000 volvo naar de Xc 60.
Misschien mooi voor de XC90rijder om te downsizen.....
De tijd zal leren.
In ieder geval een mooie stoere uitstraling die xc 60..
nieuwe en goedkopere prijzen op de acc in België
-sierprofiel voorbumper oude prijs 425€ nieuwe prijs 295€ verschil 130€
-sierprofiel onder zijdeuren oude prijs 520€ nieuwe prijs 495€ verschil 25€
-beschermplaat achterkant oude prijs 330€ nieuwe prijs 295€ verschil 35€
-afneembare trekhaak met 7 polige kabelboom oude prijs 850€ nieuwe prijs 780€ verschil 70€
er is een verschil van 260€ op de acc
De automaat vraag ook al bijna 6000,= en dat is niet mis
Dat is onzin. De meerprijs van de automaat is € 2.900 en dat is allemaal belasting. De nettoprijs (dus zonder BPM en BTW) van een handgeschakelde is hoger (€ 223) dan de automaat.