Ik heb het vermoeden dat het kachelhuis lek is , de ramen beslaan constant en er komt ook een zoete lucht uit de roosters .Het lampje van de koel vloeistof brand intussen ook af en toe (dus niveau te laag )
Komt dat meer voor bij een volvo v70 van 10 jaar of is dat niet mogelijk.
De airco doet het ook niet dus snel de ruit schonen is er niet bij , maar voor de airco mag ik hem terug brengen nar de verkoper .
Vrgr Huub
Problemen met mijn pas gekochte v70
- Frenk
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 03.08.2008 - 12:43
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Beste gup,
Welkom op dit forum (toon eens jouw bolide op "even voorstellen")
Ik heb dit ook voorgehad met mijn 850.
Het kachelhuis zit achter het dashbord.
Wanneer de airco lekt is het ook meestal achter het dashbord, en kan de verkoper direct de standkachel ook herstellen (is samen gemonteerd). Het lek van de airco kan ook aan de pomp zitten.
Weet dat bijvullen (zowel de koelvloeistof en/of de airco) geen zin heeft en enkel tijdelijk zal zijn.
Met wat geluk is het een losse klem of een verstorven leiding en lekt het koelwater langs daar.
Welkom op dit forum (toon eens jouw bolide op "even voorstellen")
Ik heb dit ook voorgehad met mijn 850.
Het kachelhuis zit achter het dashbord.
Wanneer de airco lekt is het ook meestal achter het dashbord, en kan de verkoper direct de standkachel ook herstellen (is samen gemonteerd). Het lek van de airco kan ook aan de pomp zitten.
Weet dat bijvullen (zowel de koelvloeistof en/of de airco) geen zin heeft en enkel tijdelijk zal zijn.
Met wat geluk is het een losse klem of een verstorven leiding en lekt het koelwater langs daar.
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De kachelradiator en verdamper van de airco zijn twee zwakke punten van de V70 classic. Voor de verdamper moet je gehele dashboard eruit en is een dure reparatie. De kachelradiator kan er vanaf onder uit en is in een paar uurtjes te doen. Of de kachel lek is kun je checken door onder de mat te voelen of het vochtig is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95