Hallo allemaal,
na veel wikken en wegen hebben we zondag een Volvo S60 gekocht! We zijn er helemaal blij mee uiteraard. Het is een lichtgoude variant met beige/zwarte bekleding en een h803 met 12 speakers. Verder rijd hij perfect op een paar (hoop ik) kleine dingetjes na. Op de klok van de 2.4 140pk benzinemotor staat 124000 km dus nog bijna nieuw. Alle boekjes en stempels zitten erbij en hij ziet er bijna als nieuw uit.
De foto's volgen zosnel het een beetje mooi weer is!
Groetjes,
Jeroen
ps. zal ik voor die probleempjes maar ff een nieuw topic starten?
Hij is er hoor!
- Johan
- 5th Gear member
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
- Locatie: NH
Gefeliciteerd! Veel plezier er mee.
Wat zijn je problemen?
Wat zijn je problemen?
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Jurgen S60
- 4th Gear member
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 09.10.2006 - 18:57
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Gefeliciteerd en vele plezierige km's.
S60 for life!!
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
440 GL 1988 (25000km)
440 GLE 1989 (120000km)
V40 2.0 1996 (250000km)
S60 2.4 170pk 2000 - mobility line, etc.
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
of noem ze hier maarps. zal ik voor die probleempjes maar ff een nieuw topic starten?
ps. veel plezier ermee gewenst
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Dank allemaal.
Het probleempje (of hoe je het wil noemen) is dat hij als ik em start, 1500 toeren stationair draait en na rijden wegzakt naar de 900 waar het hoort. Ook zit er soms als ik wegrij een gek kraakje achter. Ik laat em zoiezo nog even extra nakijken en hij krijgt een grote beurt.
Het probleempje (of hoe je het wil noemen) is dat hij als ik em start, 1500 toeren stationair draait en na rijden wegzakt naar de 900 waar het hoort. Ook zit er soms als ik wegrij een gek kraakje achter. Ik laat em zoiezo nog even extra nakijken en hij krijgt een grote beurt.
Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
iets hoger toerental bij starten koude motor lijkt mij normaal
( of het 1500 rpm bij een benzine motor dient te zijn weet ik niet , heb zelf een D5 )
en ja die kraakjes : de spreekwoordelijke 1001 topics hierover
( mijn eerste gok : stab. stang )
( of het 1500 rpm bij een benzine motor dient te zijn weet ik niet , heb zelf een D5 )
en ja die kraakjes : de spreekwoordelijke 1001 topics hierover
( mijn eerste gok : stab. stang )
- Bobbl
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
- Locatie: East
Hoi, hoog toerental met starten schijnt zo te horen!
Ik vindt het niet passen bij een auto van dit kaliber!
Mijne maakt zelfs nog meer toeren, en het lijkt dan ook of de uitlaat lekt, maar dit is dus niet het geval, nadat het toerental terug zakt is het lekkende geluid ook weg.
Lijkt wel of die met een koude start een klep losgooit die lucht door de uitlaat perst of zoiets!!
Maar goed, tot nu toe heb ik nog geen goed antwoord gekregen, en denk dat ik toch maar eens naar de dealer moet.
Verder is het een dijk van een auto!!
Ik vindt het niet passen bij een auto van dit kaliber!
Mijne maakt zelfs nog meer toeren, en het lijkt dan ook of de uitlaat lekt, maar dit is dus niet het geval, nadat het toerental terug zakt is het lekkende geluid ook weg.
Lijkt wel of die met een koude start een klep losgooit die lucht door de uitlaat perst of zoiets!!
Maar goed, tot nu toe heb ik nog geen goed antwoord gekregen, en denk dat ik toch maar eens naar de dealer moet.
Verder is het een dijk van een auto!!
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
voor het makkelijker starten van een koude motor heb je een rijker mengsel nodig ( meer brandstof- minder lucht )
zou je dat doen met het standaard toerental (als bij warme motor ) dan zou de motor onregelmatig kunnen draaien
( je hebt nu eenmaal beter afdichting van componenten wanneer bedrijfs temperatuur is bereikt - test dit maar door compressie te meten bij koude en warme motor )
en derhalve wordt het toerental eveneens tijdelijk verhoogd bij het starten
bij dit type auto's zal dit alles ongetwijfeld software matig ingesteld kunnen worden
zou je dat doen met het standaard toerental (als bij warme motor ) dan zou de motor onregelmatig kunnen draaien
( je hebt nu eenmaal beter afdichting van componenten wanneer bedrijfs temperatuur is bereikt - test dit maar door compressie te meten bij koude en warme motor )
en derhalve wordt het toerental eveneens tijdelijk verhoogd bij het starten
bij dit type auto's zal dit alles ongetwijfeld software matig ingesteld kunnen worden
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Ok, nou als er een paar zijn die zeggen dat dit hoort dan zou het goed moeten zijn
Nou nog ff naar dat gekke kraakje kijken, is ook niet altijd misschien in 5% van de gevallen bij het wegrijden.

Volvo V70 II 2000 (242.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
Ford Mondeo Wagon 1.8 2001 (189.000)
Volvo S60 2.4 140pk edition (2001) (150.000)
Fiat Stilo 1.9 JTD (2002) (172.000)
Renault Laguna 1.8 16V (2001) (114.000)
Renault Laguna 1.8 12V (1998) (194.000)
Volvo 440 GLT (1992) (257.000)
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40
Gefeliciteerd met je aankoop! Heerlijke bak!
Niks wachten met die foto's..... We willen ze nu zien, weer of geen weer!
Niks wachten met die foto's..... We willen ze nu zien, weer of geen weer!

S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Uiteraard heeft hij een katalysator.
Toch is het niet normaal, 1500 toeren, de buiten temperatuur is daar nog niet naar.
Misschien een voeler stuk en mogelijk zelfs de ETM.
± 1000 toeren al ie koud is en dan zakt ie (snel) naar ± 750 toeren.
Toch is het niet normaal, 1500 toeren, de buiten temperatuur is daar nog niet naar.
Misschien een voeler stuk en mogelijk zelfs de ETM.
± 1000 toeren al ie koud is en dan zakt ie (snel) naar ± 750 toeren.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 12:46
Verschijnselen bij ETM lijken me wat erger nog, het is ook maar totdat ik wegrij (1500 toeren stabiel) als ik hierna voor het stoplicht stil sta is het netjes 900-1000 toeren. Dan hoor ik alleen nog dat gekke kraakjeAlexV70 schreef:Uiteraard heeft hij een katalysator.
Toch is het niet normaal, 1500 toeren, de buiten temperatuur is daar nog niet naar.
Misschien een voeler stuk en mogelijk zelfs de ETM.
± 1000 toeren al ie koud is en dan zakt ie (snel) naar ± 750 toeren.

- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Gefeliciteerd met je aankoop en heelveel rij plezier en veilige km`s
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Patsim
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 05.09.2008 - 14:30
- Locatie: Noord Brabant
Als ik mijn S60 2.0 T start loopt deze ook zo'n 30 seconden 1500 tpm.
En inderdaad lijkt het dan net of je uitlaat lek is.
Niets om je eigen zorgen om te maken, dit hoort "gewoon" zo.
Ik laat hem meestal even die 30 seconden zo draaien en als ie dan terugzakt naar een lager toerental, dan rijdt ik weg.
En inderdaad lijkt het dan net of je uitlaat lek is.
Niets om je eigen zorgen om te maken, dit hoort "gewoon" zo.
Ik laat hem meestal even die 30 seconden zo draaien en als ie dan terugzakt naar een lager toerental, dan rijdt ik weg.
- velwim
- 4th Gear member
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 14:40
- Locatie: Zwolle
Gefeleciteerd met je S60.
Mijn nieuwe S60 2.5T heeft bij een koude start ook ongeveer 10 seconden een verhoogd stationair toerental. Ook als het buiten 30+ is. Is inderdaad om de kat sneller op temperatuur te krijgen en daarme het milieu te sparen. Waarschijnlijk bedacht door die malloten in Brussel, maar wat mij betreft volkomen overbodig :birdman:
Mijn nieuwe S60 2.5T heeft bij een koude start ook ongeveer 10 seconden een verhoogd stationair toerental. Ook als het buiten 30+ is. Is inderdaad om de kat sneller op temperatuur te krijgen en daarme het milieu te sparen. Waarschijnlijk bedacht door die malloten in Brussel, maar wat mij betreft volkomen overbodig :birdman:
S60 2.5T Drivers Edition +++, Electric Silver(MY2008)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
- aertssenhjc
- 5th Gear member
- Berichten: 1611
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
- Locatie: omg. Bergen op Zoom
could't agree more!velwim schreef:Gefeleciteerd met je S60.
Mijn nieuwe S60 2.5T heeft bij een koude start ook ongeveer 10 seconden een verhoogd stationair toerental. Ook als het buiten 30+ is. Is inderdaad om de kat sneller op temperatuur te krijgen en daarme het milieu te sparen. Waarschijnlijk bedacht door die malloten in Brussel, maar wat mij betreft volkomen overbodig :birdman:
dat gepruttel hoort niet op zo'n auto
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022
Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
- Bobbl
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
- Locatie: East
En toch vindt ik het voor zo`n caliber auto, geen gehoor, zo`n geluid.Patsim schreef:Als ik mijn S60 2.0 T start loopt deze ook zo'n 30 seconden 1500 tpm.
En inderdaad lijkt het dan net of je uitlaat lek is.
Niets om je eigen zorgen om te maken, dit hoort "gewoon" zo.
Ik laat hem meestal even die 30 seconden zo draaien en als ie dan terugzakt naar een lager toerental, dan rijdt ik weg.
Moet toch veel beter kunnen, als ik de auto van men collega hoor (Focus ST, zelfde motor alleen met turbo) die loopt superstil rond ook bij koude start, je hoort alleen de uitlaat, en zo hoort het!
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
- Contacteer:
als je het dermate storend vind kun je wellicht informeren bij een dealer of het software matig is aan te passen aan datgene wat jij wenselijk acht