Beste forumleden,
Sinds vorig jaar ben ik in het bezit van een 945 luxury line (Kleur: blackberry pearl metallic, met vol leder, houten dashboard, geïntergreerde antenne in achterruit, spoiler achter, headset in hoofdsteun, automaat, honderek, automatische airco etc etc) lpi uit 1996. Super mooie auto om te zien. Eigenlijk veel ellende met de auto gehad sinds het laatste half jaar en nu loopt de auto helemaal niet meer en ik weet niet wat ik nu moetCry
Een half jaar geleden begon de auto te stotteren op gas en op een gegeven moment liep de auto niet meer op gas. In september is dit euvel verholpen door een nieuwe gastank met nieuwe pomp en computertje te installeren, totale kosten ongeveer 1200 euro. De oude pomp bleek kapot en dat was nog zo'n geïntergreerd geheel. Probleem voorlopig opgelost.
Tot oktober dan. Toen begon de auto weer slecht op gas te lopen en ook op benzine. Het begon met het slecht stationair lopen (tussen de 400 en 900 toeren), vervolgens begon het optrekken / wegrijden te stotteren en haperen. Het gas liet het eerst afweten en vervolgens de benzine. Tanken zijn beide gevuld. Ook tijdens het rijden en tussenaccelereren stotterde en haperde de auto op benzine en op gas.
Afspraak gemaakt bij de garage. Goede garage, goede monteur. Hij heeft eea bekeken en ook de plaastelijke gasspecialist. De gasspecialist gaf aan dat het gasgedeelte valse lucht kreeg en dat daar eea vervangen moest worden en dat het benzinegedeelte waarschijnlijk te maken had met een slechte ontsteking. Dit heeft de garage compleet vervangen. Ook zijn de kleppen gesteld en nog wat zaken. Het probleem is daarmee niet opgelost. Mijn garage is toen naar de regionale Volvo specialist geweest en ze zijn er samen 3 uur mee bezig geweest om te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn. Een andere vacuümpomp geprobeerd en ook iets met de massa. Ik ben geen techneut dus ken de termen niet. Beide gaven geen oplossing.
De garage heeft aangegeven dat hij nu alles geprobeerd heeft wat logischerwijs het probleem zou moeten oplossen.
Ook de Volvo specialist heeft geen kant en klare oplossing meer voor handen. Mijn garage heeft aangeven dat het de bombine kán zijn. Als het dat niet is, mogelijk de computer en als het dat niet is.........zeg het maar.
Zoals je kunt lezen ben ik een beetje ten einde raad. Herkent iemand dit probleem? en kan hij of zij een mogelijke oplossing bieden?
Vorig jaar december heb ik de auto gekocht voor 4750 euro. Afgelopen jaar tot nu toe G3 gasinstallatie vervangen, schijven, blokken, klauwen rondom, riemen, grote en kleine beurt etc. Totaal zo'n dikke 2000 euro aan kosten gehad. Daar zitten de kosten voor het huidige probleem nog niet bij. Hoe ver moet je gaan? Blijft het bij de onsteking en bombine of wordt het weer 1000 euro duurder? Ik twijfel of ik de auto weg zal doen, eventueel in onderdelen of toch moet laten repareren.
Graag jullie mening en tips.
Alvast bedankt.
Groet,
Eric
HELP!!! Graag even meedenken
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
Net m'n nieuw verworven 940 turbo terug van garage Bonne Route. Vertoonde dezelfde symptomen als jij beschreef. Inderdaad de ontsteking. Bougies en kabels waren prut. Alles vernieuwd waar vocht bij was gekomen en .....als nieuw. Kortom voor weinig gekocht en voor niet zoveel laten opknappen(distributie en oliën ook maar meteen :twisted:
Ik gok dus op ontsteking.
succes,
Jacow
Ik gok dus op ontsteking.
succes,
Jacow
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ja, maar die is net allemaal vervangen, naar zeggen.
Ik dacht meer aan de BDP of Lambda sensor.
(Eric had dezelfde posting op V700V gezet, vandaar....)
Ik dacht meer aan de BDP of Lambda sensor.
(Eric had dezelfde posting op V700V gezet, vandaar....)
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
yep, niet goed gelezen, maar is de bobine nu wel of niet vervangen?Baseman schreef:Ja, maar die is net allemaal vervangen, naar zeggen.
Ik dacht meer aan de BDP of Lambda sensor.
(Eric had dezelfde posting op V700V gezet, vandaar....)
Want deze en en een rotte verdeelkap zorgen ook vaak voor "stotter"
groet,
Jacow
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
heb je het idee dat het met vochtig weer erger wordt?Wolkotte schreef:De bobine is nog niet vervangen. Volgens de garage zou dit het eerst volgende zijn wat vervangen kan worden om het probleem op te lossen.
Groet,
Eric
groet,
Jacow
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 07.04.2008 - 17:09
- Locatie: Hengelo
Er valt geen pijl op te trekken. Van de week toen het wel redelijk droog weer was, liep de auto voor geen meter meer. Van hier naar de garage sloeg de auto om de haverklap af. Opnieuw starten en na een paar honder meter sloeg die weer af en die honderd meter werd hortend en stotend afgelegd.
Groet,
Eric
Groet,
Eric
- bas850
- 2nd Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 30.01.2006 - 20:45
- Locatie: lelystad
Lucht massa meter???
Kijk naar het verhaal van Joost op volvo700vereniging.
Bas
Kijk naar het verhaal van Joost op volvo700vereniging.
Bas
Volvo 850 2.5 20V Aut 1996 Silversand 217.500 km (Verkocht)
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 07.04.2008 - 17:09
- Locatie: Hengelo
Vandaag hebben ze bobine vervangen en het probleem is opgelost!
Zowel op benzine als gas loopt hij 100%. De garage houdt de auto nog 1 nachtje ter observatie om morgenvroeg te kijken of alles goed loopt.
Dus toch de bobine, mogelijk samen met een nieuwe ontsteking, bougies, verdelerkap is dit de oorzaak geweest van de problemen.
Voorlopig even rondrijden met de nodige reserve denk ik en vervolgens weer genieten van mijn mooie Volvo. Ik zal de Volvo binnenkort even goed in de watten leggen met een goede poetsbeurt en dan zal ik gelijk even een post met foto's plaatsen.
Allemaal bedankt voor de hulp en het meedenken!
Groet,
Eric

Zowel op benzine als gas loopt hij 100%. De garage houdt de auto nog 1 nachtje ter observatie om morgenvroeg te kijken of alles goed loopt.
Dus toch de bobine, mogelijk samen met een nieuwe ontsteking, bougies, verdelerkap is dit de oorzaak geweest van de problemen.
Voorlopig even rondrijden met de nodige reserve denk ik en vervolgens weer genieten van mijn mooie Volvo. Ik zal de Volvo binnenkort even goed in de watten leggen met een goede poetsbeurt en dan zal ik gelijk even een post met foto's plaatsen.
Allemaal bedankt voor de hulp en het meedenken!
Groet,
Eric
- draadloos
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 12:44
- Locatie: Zundert
- Contacteer:
pfff beetje jammer dat bij zulke problemen niet eerst logisch gedacht wordt, 9 van de 10 keer is het of geen benzine / slechte druk, of ontsteking.. zijn ook de goedkopere delen om te vervangen..
Huidig:
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 22.10.2006 - 14:32
- Locatie: Uithoorn
- Contacteer:
yep, en gewoon naar de goede garage gaandraadloos schreef:pfff beetje jammer dat bij zulke problemen niet eerst logisch gedacht wordt, 9 van de 10 keer is het of geen benzine / slechte druk, of ontsteking.. zijn ook de goedkopere delen om te vervangen..

groet,
Jacow