Hallo
Ik kom er net achter dat me motortemperatuur niet heter word dan 67 graden..olie word wel goed heet (80-90)
Het licht volgens mij niet aan de sensor die meet gewoon de temp wat het is..en dat doet hij goed.
Nu zou het waarschijnlijk de termostaat-klep zijn...
Weet iemand waar die termostaat(klep) zit bij een 440 turbo..?
motor termostaat(klep)=waarschijnlijk stuk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
- Locatie: Zutphen
Deze zit aan de zijkant van het blok, onder de verdelerkap. Volg de dikke slang van de radiator naar het blok. De slang zit bevestigd aan de thermostaatbehuizing.
Edit: Om de thermostaat te vervangen moet je (nadat je je koelvloeistof hebt afgetapt) de thermostaatbehuizing van het blok schroeven. Deze zit met 3 bouten vast. Eenmaal los kun je de thermostaat er uit halen.
Edit: Om de thermostaat te vervangen moet je (nadat je je koelvloeistof hebt afgetapt) de thermostaatbehuizing van het blok schroeven. Deze zit met 3 bouten vast. Eenmaal los kun je de thermostaat er uit halen.
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Oke @Melvin zeg bedankt voor je advies
Een kennis van me heeft hem daar ook gevonden. .gisteren
en ik heb hem van me oude 440 turbo afgehaald en ga hem 1 dezer dagen meteen vervangen..
Ik zag en vond zo een beetje onder gasklephuis ook een sensor ..
weet jij toevallig waar die van is ? ik dacht misschien dat dat voor de motortemperatuur uitlezing was..?
groeten
Een kennis van me heeft hem daar ook gevonden. .gisteren
Ik zag en vond zo een beetje onder gasklephuis ook een sensor ..
weet jij toevallig waar die van is ? ik dacht misschien dat dat voor de motortemperatuur uitlezing was..?
groeten
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 23:13
Er zit een sensor met 1 kabeltje, dat is je temp sensor. Verder zit daar ook een sensor met 2 kabeltjes, dat is je koude-start-sensor.
Succes! (Ps. draai de drie boutjes voorzichtig en gelijkmatig vast. De thermostaatbehuizing is vaak door ouderdom behoorlijk rot en/of breekbaar.)
Succes! (Ps. draai de drie boutjes voorzichtig en gelijkmatig vast. De thermostaatbehuizing is vaak door ouderdom behoorlijk rot en/of breekbaar.)
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
@Melvin
of iemand anders hoeveel koelwater moet ik er ongeveer eruit laten lopen?
of iemand anders hoeveel koelwater moet ik er ongeveer eruit laten lopen?
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik zou meteen alles aftappen en nieuwe KVS erin doen.
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Hay
Gisteren gesleuteld
Ik heb idd alle KVS eruit gehaald...
Zag er lekker uit die termostaat...
Alles weer perfect schoongemaakt & nieuwe (gekochte)termostaat erin gezet..
Nieuwe KVs erin...lucht moet er nog uitgereden worden...
Verder werkt het weer zoals het hoort :thumbright:
Gisteren gesleuteld
Ik heb idd alle KVS eruit gehaald...
Zag er lekker uit die termostaat...
Alles weer perfect schoongemaakt & nieuwe (gekochte)termostaat erin gezet..
Nieuwe KVs erin...lucht moet er nog uitgereden worden...
Verder werkt het weer zoals het hoort :thumbright:
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Gister mijn thermostaat ook meteen maar vervangen. Blijft nu weer netjes rond de 85 graden. Hoe warm word die van jou? En slaat je fan vaak aan?
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
De auto blijft ook rond de 85 graden
Fan slaat eigelijk alleen aan als ik de motor uitzet en afhankelijk van de temp..(misschien is het anders als je lang file rijd op een hete zomerdag)
Mijn andere auto (440 turbo) had dat net zo.
Fan slaat eigelijk alleen aan als ik de motor uitzet en afhankelijk van de temp..(misschien is het anders als je lang file rijd op een hete zomerdag)
Mijn andere auto (440 turbo) had dat net zo.
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- bap
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
- Locatie: Amsterdam
Ik denk dat ze tempsensor voor de fan stuk is ...
Ik heb het ook eens gehad bij mijn eerste 440 gl ...deze sloeg ook kontinu aan
ook al was de motor niet eens te heet..
Ik zal het ook eens in de gaten houden of de fan op 100 graden aanspringt...
Ik heb het ook eens gehad bij mijn eerste 440 gl ...deze sloeg ook kontinu aan
ook al was de motor niet eens te heet..
Ik zal het ook eens in de gaten houden of de fan op 100 graden aanspringt...
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Bij mij sprint ie precies bij 90 graden aan. Sinds gisteren spaced mijn KVS temp. meter. Ik heb infocenter. Start ik de motor koud loopt de temp wel op, tot zon 60 graden. Dan loopt ie langzaam terug naar COLD. En nu doet ie het ineens weer, wel schommeld. Heb de stekker van de sensor er nu meerdere malen afgehad, ingespoten met spray en weer gaan proberen. Gaf geen resultaat. Denk dat mijn sensor naar de maan is, nieuwe is al bestelt. Bedrading en info center is helemaal oke... Heb op het stekkertje van de senor een draaidje gemaakt en deze aan massa gelegd. Dan geeft de meter oneindig aan.. (hele rare tekens btw)