hallo mede volvo rijders, 's morgens start ik mijn 460, bj 95, 1.8i, en er is niets aan de hand.Een half uurtje later wil ik hem weer starten en helaas hij wil niet aanslaan.Na een keer of drie starten komt er een doffe plof bij .dit heeft zich een keer of vier herhaald met iedere keer starten.
na de motor een minuutje rust te hebben gegund draai ik de sleutel weer om en hij start als vanouds of er helemaal niets aan de hand is .Tot nu toe heb ik ook geen probleem meer gehad met starten.heeft iemand een idee wat dit geweest kan zijn? Het is een B18U motor,single point injectie.
zachte plof
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Verdeelkap slaat door misschien?
Bougiekabels?
Bougiekabels?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Als de plop uit de uitlaat komt, niets aan doen, normaal. Daarvoor wrodt de demper toegepast dus ik zou maar eens kijken of deze nog intact is/zijn. Als de uitlaat warm is kan het zijn dat een klein beetje benzine in de uitlaat komt en daar verbrand.
Als de plof onder de motorkap vandaan komt, zou je luchtfilter wel eens kunnen sneuvelen. Houd het eens in de gaten en luister ernaar als iemand anders start.
Ik weet niets van volvo injecties af, maar hebben deze een EGR klep? zoja dan moet je deze maar eens fasoenlijk gangbaar maken.
Start je met voet op gas? Niet doen, niet nodig bij injectie.
Als de plof onder de motorkap vandaan komt, zou je luchtfilter wel eens kunnen sneuvelen. Houd het eens in de gaten en luister ernaar als iemand anders start.
Ik weet niets van volvo injecties af, maar hebben deze een EGR klep? zoja dan moet je deze maar eens fasoenlijk gangbaar maken.
Start je met voet op gas? Niet doen, niet nodig bij injectie.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- 440rijder
- 2nd Gear member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
- Locatie: Heerhugowaard
Ik heb met mijn mini wel eens een veel te rijk mengsel gehad, dat plofte ook regelmatig. Even checken hoe je verbruik is, als dat te hoog is dan komt onverbrande benzine in de (al dan niet hete) uitlaat en dat ontvlamt af en toe.
En ach, beter een zachte plof dan een harde knal
En ach, beter een zachte plof dan een harde knal

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
egr klep zou alleen de 1.9 td hebben, alle benzine modellen niet. maar ik heb op mijn 1.9 td juist weer geen egr klep zitten. lekker duidelijk dus
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
OP de moderne diesels, vooral tdi en tdci of hoe ze ook heten, komen al deze kleppen vast te zitten. Je moet elk half jaar zo'n flesje reinigingsmiddel erin schudden om te voorkomen dat dit gebeurd....
Uit ervaring van kameraad...
Lekker modern ja. Zelfs de modernste diesel (toyota avensis D-cat heeft er last van dus). Lekker modern, iemand die er niets van weet een flesje laten kopen.....
Wim
Uit ervaring van kameraad...
Lekker modern ja. Zelfs de modernste diesel (toyota avensis D-cat heeft er last van dus). Lekker modern, iemand die er niets van weet een flesje laten kopen.....
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
De plofjes kwamen onder de motorkap vandaan,,het verbruik is normaal ,1:11 in de stad, ik ga er toch maar nieuwe bougie's in zetten en nieuwe bougie kabels.hij is toch aan een beurt toe.