Hans die resonantie die je toen gehoord hebt is er inmiddels uit, was de aandrijfas naar achteren. Heeft ook een jaar geduurd voor deze vervangen is.
Het was ook ons idee, we kopen een jonge degelijke Volvo bij een officiele Volvo dealer waar we jaren plezier van hebben zonder gedoe.
Warm lopen wanneer het bergop gaat.
- lkort
- 3rd Gear member
Vandaag bij dealer geweest voor de door Volvo nederland geadviseerde 3e software update. Helaas software kan niet gedownload worden omdat deze volgens de auto al aanwezig is. Technisch rapport wordt weer aangevuld. Zo langzamerhand wordt ik hier aardig gek van. Maar weer even afwachten wat de reactie van Volvo Nederland is.
XC70 2.4D Ocean Race 2005.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- Thijs
- 7th Gear member
Shit man! Niet veel dingen zijn vervelender als deze! (materialistisch gezien dan he
)
Ik hoop voor je dat ze met een gedegen oplossing komen, want dat oeveloos heen en weer gesteggel over zogenaamde oplossingen die niets uithalen en daarna nog de vraag wie alles gaat betalen, dat is niets waard!
Mijn steun heb je in ieder geval! Voor zover ik die kan geven natuurlijk!
Succes verder!!!!
Ik hoop voor je dat ze met een gedegen oplossing komen, want dat oeveloos heen en weer gesteggel over zogenaamde oplossingen die niets uithalen en daarna nog de vraag wie alles gaat betalen, dat is niets waard!
Mijn steun heb je in ieder geval! Voor zover ik die kan geven natuurlijk!
Succes verder!!!!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- mad
- 6th Gear member
Hint: auto parkeren bij de dealer en een vervangende auto meenemen totdat je jouwe klaar is? Ik zou er niet mee doorrijden. Als je langs de weg komt te staan met een kokende motor of een vern.. koppakking ben je verder van huis. Rijdt gewoon niet relaxed zo, toch?
XC70 D5 2009 Ocean Race
- lkort
- 3rd Gear member
In het vlakke Nederland heb ik geen probleem. Betalen is naast de extra km's en tijd niet aan de orde, probleem is binnen de fabrieksgarantie gemeld en ik claim garantie totdat er een bewezen oplossing is waarbij gevolgschade op termijn uitgesloten is. Er moet wel snel een oplossing komen want het is inderdaad niet relaxed om rond te rijden met een auto waarvan je weet dat er iets mis mee is.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
-
- 2nd Gear member
Na het hele verhaal gelezen te hebben (pot-jan-dorie wat een ellende-verhaal) heb ik een idee dat er toch wat meer aan de hand is dan een software update.
Heb wat vragen: hoe staat het met het koelvloeistof niveau, hoe ziet de koelvloeistof eruit en hoe ziet de dop eruit bovenop het motorblok waar je olie bijvult?
Ik heb nl. sterk de indruk dat het wel eens een lekke koppakking kan zijn. Bij een helling van 20% wordt een motor ook thermisch zwaar belast (veel gas, veel brandstaf in de cylinders, hoge temperaturen, lage toeren, geringe koelvloeistof cirkulatie en weining rijwindkoeling). Een (haar-)scheurtje in de koppakking verklaart de ongein dan. De materialen zetten onder zware belasting meer uit dan normaal, onder "Nederlandse" condities. Zeker als ik lees dat de uitlaat zwart is (onvolledige verbranding en/of olie in de verbrandingskamer) moet er haast olie in de verbrandingskamer komen.
Ik zou als ik jou was vragen om een compressiemeting. Een lekke koppakking zie je in het diagram doordat één (of meerdere) cylinder(s) een significant lagere waarde laten zien.
Zelf kun je ook wat doen:
- koelvloeistof niveau controleren (ik ga er eigenlijk vanuit dat dit goed is) en kijken of deze nog helder is
- oliebijvuldop eraf en kijken of hier een beige-kleurige "drap" op zit. Je voelt 'm natuurlijk al aankomen: bij "drap" is de koppakking kapot. Er zit dan koelvloeistof in de olie.
Ik heb sterk de indruk dat het iets mechanisch is en zeker niet softwarematig. Maar ja, ik kom ook uit het tijdperk dat auto's nog geen computers hadden en monteurs nog iets meer konden dan een auto aan een diagnosekast hangen.
Heb wat vragen: hoe staat het met het koelvloeistof niveau, hoe ziet de koelvloeistof eruit en hoe ziet de dop eruit bovenop het motorblok waar je olie bijvult?
Ik heb nl. sterk de indruk dat het wel eens een lekke koppakking kan zijn. Bij een helling van 20% wordt een motor ook thermisch zwaar belast (veel gas, veel brandstaf in de cylinders, hoge temperaturen, lage toeren, geringe koelvloeistof cirkulatie en weining rijwindkoeling). Een (haar-)scheurtje in de koppakking verklaart de ongein dan. De materialen zetten onder zware belasting meer uit dan normaal, onder "Nederlandse" condities. Zeker als ik lees dat de uitlaat zwart is (onvolledige verbranding en/of olie in de verbrandingskamer) moet er haast olie in de verbrandingskamer komen.
Ik zou als ik jou was vragen om een compressiemeting. Een lekke koppakking zie je in het diagram doordat één (of meerdere) cylinder(s) een significant lagere waarde laten zien.
Zelf kun je ook wat doen:
- koelvloeistof niveau controleren (ik ga er eigenlijk vanuit dat dit goed is) en kijken of deze nog helder is
- oliebijvuldop eraf en kijken of hier een beige-kleurige "drap" op zit. Je voelt 'm natuurlijk al aankomen: bij "drap" is de koppakking kapot. Er zit dan koelvloeistof in de olie.
Ik heb sterk de indruk dat het iets mechanisch is en zeker niet softwarematig. Maar ja, ik kom ook uit het tijdperk dat auto's nog geen computers hadden en monteurs nog iets meer konden dan een auto aan een diagnosekast hangen.
V70 2.4D BJ. 07-2002 een hele andere auto
- lkort
- 3rd Gear member
Koelvloeistof niveau in orde, ook helder.
Olievuldop ziet er goed uit geen beige drap.
Lekke koppakking geloof ik persoonlijk niet in.
Huidige symptomen naast warmlopen bergop: Zwarte uitlaat, na schoonmaken en 40 km snelweg weer een forse zwarte laag erin. Doorlopend een vervelende brom in de motor, met name bij versnellen, hoe meer gas hoe harder de brom. In N stand is de brom niet aanwezig.
Olieverbruik rond de liter op 3500 km. Minder vermogen zeker bij tussen acceleratie enmet de caravan aan de haak, hoewel de dealer beweert dat hij vlgs de norm van 0-100 gaat. Verhoogd brandstofverbruik zeker bij trekken op constante snelheid valt het wel mee.
Van de dealer sinds 8 oktober niks meer gehoord, ik wacht tot 8 november hebben ze een maand de tijd gehad en dan zullen ze het toch wel weten.
Huidige symptomen naast warmlopen bergop: Zwarte uitlaat, na schoonmaken en 40 km snelweg weer een forse zwarte laag erin. Doorlopend een vervelende brom in de motor, met name bij versnellen, hoe meer gas hoe harder de brom. In N stand is de brom niet aanwezig.
Olieverbruik rond de liter op 3500 km. Minder vermogen zeker bij tussen acceleratie enmet de caravan aan de haak, hoewel de dealer beweert dat hij vlgs de norm van 0-100 gaat. Verhoogd brandstofverbruik zeker bij trekken op constante snelheid valt het wel mee.
Van de dealer sinds 8 oktober niks meer gehoord, ik wacht tot 8 november hebben ze een maand de tijd gehad en dan zullen ze het toch wel weten.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Sinds de aanschaf van mijn XC70 OR heb ik er 7000km mee gereden en geen druppel olie hoeven bijvullen. Dat jij twee liter kwijt bent icm die roetige uitlaat wijst natuurlijk op een zeer slechte verbranding.
Heb jij het retrofit roetfilter erin?
Heb jij het retrofit roetfilter erin?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- lkort
- 3rd Gear member
Vanaf mei 2007 retrofit eronder.
Vanaf juni 2008 na de 2e software update, minder vermogen en een verhoogd brandstof en olie verbruik.
Zou de EGR klep open blijven staan? Verklaart nog niet het oliegebruik.
Oliegebruik valt volgens dealer binnen de norm......
Het warmlopen kan natuurlijk mechanische schade veroorzaakt hebben.
Vanaf juni 2008 na de 2e software update, minder vermogen en een verhoogd brandstof en olie verbruik.
Zou de EGR klep open blijven staan? Verklaart nog niet het oliegebruik.
Oliegebruik valt volgens dealer binnen de norm......
Het warmlopen kan natuurlijk mechanische schade veroorzaakt hebben.
S40 D5 Geartronic 2007.
S40 D5 Geartronic 2007.
- edraket
- 7th Gear member
Het valt inderdaad binnen de norm van wat fabrikanten stellen. Alleen is ook bekend dat je bij een D5 normaliter geen olie hoeft bij te vullen tussen de beurten in. En dan had de dealer best een andere conclusie mogen trekken. Helemaal gezien de problemen die je hebt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Beschamend als ze je zo aan het lijntje houden. Getuigd niet van doortastendheid.
Kan het niet anders zeggen. Misschien is die dealer echt wel van goede wil alleen mogens ze nu onderhand wel eens met een echte oplossing komen om deze auto weer fris te krijgen.
Kan het niet anders zeggen. Misschien is die dealer echt wel van goede wil alleen mogens ze nu onderhand wel eens met een echte oplossing komen om deze auto weer fris te krijgen.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- mad
- 6th Gear member
Vandaag is het 18 november. Nieuws? :roll:lkort schreef:
XC70 D5 2009 Ocean Race
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Geen nieuws?
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- mad
- 6th Gear member
dit jaar hoop ik.. :twisted:lkort schreef:Koelvloeistof niveau in orde, ook helder.
XC70 D5 2009 Ocean Race