Lederen zetels

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Frenk
3rd Gear member

Geachte Volvojers,

Na pas 15000km gereden te hebben met m'n C70 had ik in de voorste zetels lelijke vouwen en kreuken in de zitting (het kussen dichtst bij de leuning). Het leek wel alsof het leder was uitgerokken :?
De dealer heeft dit in garantie opgelost door een extra vulling te plaatsen.
Mooi resultaat en netjes gedaan, dat wel
Toch wou ik weten of er nog mensen zijn die, ongeacht het model, ook dit voorhebben (of hebben gehad).

Mijn ervaring met de lederen zetels bij Volvo is, dat die jaaaaren strak blijven.

Hoe zien jullie zetels eruit na enkele maanden of jaren...?

Ik hoor het graag...
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

Heb lederen stoelen gehad in mijn 940 uit 98. Zag bij verkoop in 2006 en 280.000 km verder er nog perfect uit.

Geldt ook voor mijn soft lederen stoelen in de 960 uit 96. Maar ik behandel mijn stoelen dan ook zeer regelmatig.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
gertsan
3rd Gear member

Geen last van behalve 2 kleine punten door waarschijnlijk een stoeltje of iets dergelijk van mijn voorganger. Ja als het er jaren op duwt dan gaat leer zich natuurlijk vormen. Wordt echter al minder. De rest zit strak.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Frenk
3rd Gear member

Ik geef nog even mee, dat ik op die korte periode al tweemaal het leder heb behandeld, ik ongeveer 76 kg weeg en geen huisarts ben.

Iemand die zwaarder weegt, het leder nooit insmeert, en huis aan huis bezoeken doet zal wel meer te maken hebben met slijtage aan de zetels.

Ook puntbelastingen zoals bij gertsan (al dan niet langdurig) kunnen het leder uitrekken.

En ik heb ook geen misvormde kont :D :D :D
Volvo C70 (MY 07) 2.4 Summum BSR
Volvo C30 (MY 09) 1.6 D
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”