Isolatiemateriaal verdwenen van schutbord

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Mathijs.
2nd Gear member

Beste Volvo-forummers,

Ik zat zojuist op deze mooie zondagmiddag wat Volvo's te bekijken op modile.de, een soort Duitse autotrack. Nou viel het mij op dat de Volvo's daar iets goedkoper zijn dan hier, maar terwijl ik de motor-ruimte van een V70 zat te bestuderen viel mij het volgende op.

AfbeeldingAfbeelding

Het isolatiemateriaal op het schutbord lijkt op de groen omcirkelde plek een beetje te verdwenen zijn. Hoe kan dit gebeuren, en hebben meer van dit soort modellen hier last van? Ik heb die ook al eens een keer gezien bij een XC70 die wij toen mee hadden voor een proefrit.

Gr. Mathijs
V70 T5 assen
5th Gear member

Ben geen expert op dit gebied maar het lijkt erop dat ze met een hogedrukspuit de motor schoongemaakt , en daarbij ook de isolatie kapot hebben gespoten.
Heb nl geen andere verklaring en gezien waar de beschadiging zit , moet het wel op die manier gebeurd zijn .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Rob2u
5th Gear member

De beroemde Duitse steenmarters !?!?!?!
Komt blijkbaar in Duitsland vaker voor, mijn Duitse V70 was voorzien van een hoogspannings-installatie om als schrikdraad te dienen......
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
safarigeel
2nd Gear member

Dat lijkt verdacht veel op mijn bekleding. Bij mij zijn er ook nog duidelijke krabsporen zichtbaar. Een tijdje geleden heb ik bezoek gehad van een steenmarter. Ik zag 'm zelfs hier over straat lopen. Die klimt blijkbaar op die plaats bij het motorblok omhoog (en niet zachtzinnig aan de bekleding te zien...).
Ik heb nu op die plaats een toiletblok hangen en tot nu toe is hij weggebleven.
Hij heeft geluk dat 'ie beschermd is....
66DL
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
Mathijs.
2nd Gear member

Leuke beestjes die steenmarters. Las het volgende op Wiki.

" Onder de motorkap kunnen steenmarters enorme schade veroorzaken aan bedrading en isolatiemateriaal. Het zijn voornamelijk jonge dieren die de bedrading doorbijten, om de eetbaarheid ervan uit te proberen. Tevens zijn vaak Japanse auto's doelwit, dit omdat er (bougie)-kabels worden gebruikt die visoliën bevatten. Volwassen dieren laten de draden met rust. Ook klagen veel mensen over de stank en het lawaai. "

Volgens mij hebben wij de schuldige gevonden!
Battlecruiser
8th Gear member

De steenmarters zitten al enige jaren volop in Oost-Nederland.
Een paar jaar terug zag ik er 's avonds ook een lopen net buiten mijn wijk.

Vooral in de dorpen en buitenste stadswijken hier in Overijssel hebben mensen er last van.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”