Nieuwe 2 liter benzine motor
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Heeft iemand al wat gebruikers info over de nieuwe 2 liter benzine in de V70? Vanwege de kosten lijkt zo'n auto aanlokkelijk, maar wil hij nog wel vooruit? De V40 2.0 die ik nu heb gaat best, maar de V70 zal toch een stuk zwaarder zijn. Wat te doen?
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- Herbal
- 2nd Gear member
Paarden zal niet zo'n probleem zijn.
Koppel (NM) zal daarentegen wel tegenvallen. Met andere woorden als je trekkracht wil, dan moet je hem hoog in de toeren houden met extra verbruik tot gevolg. Ik zou de 2.0 benzine niet doen als je een V70 wil.
Koppel (NM) zal daarentegen wel tegenvallen. Met andere woorden als je trekkracht wil, dan moet je hem hoog in de toeren houden met extra verbruik tot gevolg. Ik zou de 2.0 benzine niet doen als je een V70 wil.
-
- 4th Gear member
Ik meen dat BigFoot recent gepost heeft over zijn ervaring met hun V70 2.0. Even zoeken en zeer zeker niet vergeten een proefrit te maken. Ik meen dat het koppel ook best hoog lag trouwens, voor een benzine.
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
het toerental waarbij dat koppel bereikt wordt is hoog, het koppel als zodanig niet
Volvo for life
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik hoop eigenlijk op de XC60 met deze motor.
Bert-Jan Nijhuis
- jozic
- 2nd Gear member
Mijn ervaring is dat de prestaties wel aardig zijn maar hij maakt natuurlijk wel wat meer motorgeluid hoger in toeren dan bijv. de 140pk 5-cilinder van de vorige. Net wat je gewend bent. Gewoon proefrit maken en oordeel zelf.
- HV
- 2nd Gear member
Ik vrees dat de 2.0L benzien in de grotere typen eigenlijk iets te kort komt, zeker in de XC60. Maar anderzijds, ben je een oude Volvo gewend (geen schande
) dan is deze 2.0L benzine op zich helemaal niet verkeerd, zeker niet als je geen hardrijder bent. Wie wel op z'n tijd wil doorrijden, zal denk ik iets te kort komen voor zijn gevoel (terwijl dat bij de 2.0D denk ik vele malen minder is).

-
- 3rd Gear member
AutoVisie heeft laatst in de 2.0 benzine en diesel gereden.
Over de 2.0d was men behoorlijk positief, de 2.0 benzine kreeg vooral als commentaar dat de motor in de 5e versnelling te veel toeren draait, waardoor die op hogere snelheid rumoerig wordt, wat niet past bij het overige comfort van de auto.
Tsja, de 2.0 draait in de 5e versnelling meer toeren dan de oude 2.4 in de 4e(!).
Over de 2.0d was men behoorlijk positief, de 2.0 benzine kreeg vooral als commentaar dat de motor in de 5e versnelling te veel toeren draait, waardoor die op hogere snelheid rumoerig wordt, wat niet past bij het overige comfort van de auto.
Tsja, de 2.0 draait in de 5e versnelling meer toeren dan de oude 2.4 in de 4e(!).
-
- 2nd Gear member
Ik vond deze 2 ltr benzine erg tegenvallen, ben zelf de oude D5 gewend en kreeg de V70NN op leen. wat me erg opviel dat het geluid vooral bij de uitlaat vandaan kwam, dat iele pruttelgeluidje deed me denken aan een 1.1L motortje van ford (wat is de kans...)
Een paar keer in de file meegemaakt dat de motor praktisch smoorde in het stationair filerijden, wat dan een korrektie tot 2500 toeren opleverde. Beetje stoplichtsprinten zit er wel in, maar verwacht geen wonderen, vooral van de tweede versnelling al niet.
Zoals al gemeld, veel toeren op snelheid, maar je hoort er dan niet van, ik heb normaal de radio aan en geen moment gestoord aan het geluid van de auto.
Tja, er zit vast wel een markt in, wellicht voor mij. bij eventuele promotie zal ik aan de lease moeten, dan is de v50 niet een ongewone klasse. de comfort en de stoelen van de s60/v70 heb ik (vind ik) echter wel verdiend, met 1.95 maak ik goed gebruik van de langere zitvlakken.
Een paar keer in de file meegemaakt dat de motor praktisch smoorde in het stationair filerijden, wat dan een korrektie tot 2500 toeren opleverde. Beetje stoplichtsprinten zit er wel in, maar verwacht geen wonderen, vooral van de tweede versnelling al niet.
Zoals al gemeld, veel toeren op snelheid, maar je hoort er dan niet van, ik heb normaal de radio aan en geen moment gestoord aan het geluid van de auto.
Tja, er zit vast wel een markt in, wellicht voor mij. bij eventuele promotie zal ik aan de lease moeten, dan is de v50 niet een ongewone klasse. de comfort en de stoelen van de s60/v70 heb ik (vind ik) echter wel verdiend, met 1.95 maak ik goed gebruik van de langere zitvlakken.
340,360,340,360,340,850,740,850,740,360,325,850,S60, V70NN, S60
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ook gereden in de 2.0 benzine V70. Met 120 en cruise control best lekker, maar daarboven maakt ie veel lawaai en mist wellicht een 6e versnelling. Heeft waarschijnlijk niet genoeg trekkracht daarvoor.
Bert-Jan Nijhuis
-
- 1st Gear member
Op het Autoreview-gedeelte van www.autoweek.nl staat een review van mijn V70 met betreffende 2.0 benzinemotor. Zie volgende link:
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?id=21464
Mijn conclusie, voldoende vermogen en koppel, maar toeren maken is wel noodzakelijk.
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?id=21464
Mijn conclusie, voldoende vermogen en koppel, maar toeren maken is wel noodzakelijk.
Volvo V70 2.0 Kinetic MY 2009 | black stone solid