Sinds een paar weken ben ik de blije eigenaar van een volvo s60 2.4D waarvan ik denk dat hij getuned is maar niemand weet het ook de garage niet waar hij vandaan komt.
Het valt me op dat wanneer ik versnel inhalen enz. kick down intrappen er een flinke zwarte rookwolk uit mijn uitlaat komt.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. staat nu 190.000 km op en is van 11-2002.
Graag jullie hulp.
Zwarte rook bij in trappen kick down S60 2.4D automaat
- avanderendeS80
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 19:49
Heb precies het zelfde met een s80 2,5TDI. Maar alleen als ik een tijdje rustig heb gereden. heb het niet altijd wanneer ik stevig door blijf rijden is dit niet meer het geval. Er zijn wel diverse topics over geweest en ik kon me iets herinneren van een of andere dop die los zou zitten maar daar moet je even de search voor gebruiken.
Volvo S80 2.5TD *Verkocht* , My other hobby : bmw r1200c
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 11:23
- Locatie: Groningen
Ik heb het zelfde probleem met mijn D5.
Trekt als een beer, maar roken doet ie ook goed.
vooral als de turbo er in komt.
Wat kan dit zijn?
Trekt als een beer, maar roken doet ie ook goed.
vooral als de turbo er in komt.
Wat kan dit zijn?
- Mazda 323 Sport 1.6
Ford Escort 1.6 16V Ghia
VW Polo 1.4
VW Golf 1.6 16V Master Edition
VW Passat 1.9 TDI Highline
Volvo S60 D5 Edition
[/list:u]
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Lagcoolhead schreef:Ik heb het zelfde probleem met mijn D5.
Trekt als een beer, maar roken doet ie ook goed.
vooral als de turbo er in komt.
Wat kan dit zijn?
Turbo lag
Als je eerst de turbo laat opkomen en je gebruikt dan de kick-down is het al een stuk minder.
Dat veranderd het bij mij 2.5 (TDI chip) van pik zwart naar donker grijs(dan vanuit de spiegel bekeken he de motor is gezond).
en inderdaad
Na de pasage van Duitsland tijdens de vakantie is de uitlaat merkbaar schoner maar het rookgordijn bij het vanuit stationair vol op het gas blijft.
Het roken met de turbo op toeren is dan bijna weg.
Enne by the way.
Een diesel heeft nooit een teveel aan brandstof.
Hoogstens een tekort aan lucht :evil:
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 11:23
- Locatie: Groningen
Ok, maar als ik op de 70Km rijdt in de 3de versnelling b.v. en geef dan plankgas.
tot 4000rpm of iets hoger, zie ik de auto achter mij verdwijnen in de rook.
Ook wordt de rook niet minder bij een bepaalde snelheid of toerental.
Zondag nog door duitsland geweest en niet lager geweest dan 180KM p/u op de 31.
Maar nog steeds hetzelfde probleem met rook. Is niet minder geworden.
tot 4000rpm of iets hoger, zie ik de auto achter mij verdwijnen in de rook.
Ook wordt de rook niet minder bij een bepaalde snelheid of toerental.
Zondag nog door duitsland geweest en niet lager geweest dan 180KM p/u op de 31.
Maar nog steeds hetzelfde probleem met rook. Is niet minder geworden.
- Mazda 323 Sport 1.6
Ford Escort 1.6 16V Ghia
VW Polo 1.4
VW Golf 1.6 16V Master Edition
VW Passat 1.9 TDI Highline
Volvo S60 D5 Edition
[/list:u]
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Luchtfilter verstopt of een LMM die niet goed functioneert?
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
om direct te versnellen hoef ik de kickdown niet direct te gebruiken ( na tuning), met K&N luchtfilter meer inlaat lucht (altijd goed), maar zou er van uitgaan dat de luchtfilter 1 eerste instantie vol zit
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Indeed te weinig luchtPeeJay schreef:Luchtfilter verstopt of een LMM die niet goed functioneert?
of een kapotte (pomp)vertuiver,turbo gammel.
De diesel verbrand in elk geval niet volledig.
Daar kun je zo op een forum weinig van zeggen.
Dit moet je toch even in natura zien.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- mad
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
- Locatie: Romania
XC70 D5 2009 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 11:23
- Locatie: Groningen
Heb het andere topic gelezen,
Maar ik heb verder geen problemen met de auto.
Start goed,
Versnelt goed.
Rijd contstant.
Is zuinig. gem. 1 op 16.
Luchtfilter ziet er schoon uit, en zit er net 3 maand in.
bij een LMM zou je toch ook noodloop moeten krijgen? of merken dat de auto ook slechter op trekt?
Maar ik heb verder geen problemen met de auto.
Start goed,
Versnelt goed.
Rijd contstant.
Is zuinig. gem. 1 op 16.
Luchtfilter ziet er schoon uit, en zit er net 3 maand in.
bij een LMM zou je toch ook noodloop moeten krijgen? of merken dat de auto ook slechter op trekt?
- Mazda 323 Sport 1.6
Ford Escort 1.6 16V Ghia
VW Polo 1.4
VW Golf 1.6 16V Master Edition
VW Passat 1.9 TDI Highline
Volvo S60 D5 Edition
[/list:u]