Nu ik mijn zomerbanden eens goed heb bekeken valt me op dat vooral mijn band linksachter rare slijtage vertoont op de binnenzijde van het loopvlak. De buitenste nokken slijten over ca 2 cm vanaf de kant schuin naar binnen af. Dit duidt volgens mij op een verkeerd afgestelde ophanging.
Nota bene heb ik deze banden pas ca 25kkm gebruikt, waarvan de eerste 10kkm voorop en daarna (na vorige winter) naar achter gewisseld.
Ook mijn winterband links achter vertoont dezelfde neiging, en die is nog niet van plek verwisseld. Nu weet ik dat dit soort moderne onderstellen (ook bijv van de Focus) meer slijtage achter hebben dan vroeger, maar dit vind ik wel erg snel. Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad) ?? Nu ik er op let lijkt het inderdaad wel of de beide achterwielen van de V50's die ik onderweg zie allemaal wat scheef naar binnen staan...
Schuin wegslijten achterband
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
En je schokbreker linksachter is nog helemaal goed?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
dealer? ik zou naar een goede bandenspecialist gaan met moderne apparatuur en kennis......
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
idd. banden SPECIALIST
Niets ten nadele van de Volvodealer...
echter carglass zegt ook specialist te zijn op autoglas gebied :?
Niets ten nadele van de Volvodealer...
echter carglass zegt ook specialist te zijn op autoglas gebied :?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Ik zal na de WSP vakantie eens mijn licht opsteken bij de dealer en/of de bandenspecialist. Of de schokdemper nog goed is? tsja, ik ga er vanuit van wel, maar zal ook hier eens naar (laten) kijkenHMG schreef:Misschien heeft Sanco z´n dealer dat zelf wel!ps-amazon schreef:dealer? ik zou naar een goede bandenspecialist gaan met moderne apparatuur en kennis......
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Het kijken naar de schokbreker zou ik niet mee wachten tot na je vakantie! Je gaat immers ver rijden, met hoge snelheden en onder winterse condities. Als dan je schokbrekers kaduuk zijn, dan helpen je winterbandjes ook niet meer bij een noodmanoeuvre! :?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
ik zou het slijtagebeeld eens moeten zien, maar als het een ongelijkmatige slijtage is oftewel hoog/laag- of zwerfslijtage, ook wel cuppen genoemd, dan zou het een schobreker verhaal kunnen zijn, is er één schouder van het loopvlak gelijkmatig afgesleten dan is het een kwestie van de as/wielstand; in beide gevallen veroorzaakt doorrijden zonder correctie extra slijtage en kost dus geld, zeker tijdens een forse vakantierit zal de slijtage toenemen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29.11.2005 - 15:50
- Contacteer:
Kan ook nog negatieve camber zijn!
Paul
Paul