Op dit moment rijd ik 8 weken en zo’n 10dkm in mijn D5 met geartronic die ik uit Duitsland heb geïmporteerd. De auto heeft direct daarna een uitgebreid onderhoud gehad. Sindsdien rijd ik zorgeloos. Deze auto komt op de snelweg heel goed tot zijn recht en dat was ook de bedoeling. Een paar zaken valt op:
Bij het koud starten hoor ik soms een knal, bij koud wegrijden houdt de geartronic in en omdat ik dichtbij de snelweg woon, is de motor nog steeds koud wanneer ik die oprijd en dat is wel gênant. Na 8 kilometer is dat weer over, daar mag ik 100 dus daar doe ik qua snelheid weer normaal mee. De bak blijft in mijn beleving traag en dat levert late schakelmomenten op. Dat wordt niet anders wanneer ik naar handschakelen overga. Daarbij vind ik dat het brullen van de motor bij invoegen en wegtrekken niet past bij de hele verschijning van de auto. Op toeren rijdt de auto magistraal, het leer zit verrukkelijk en de stoelverwarming is een genot, de sound binnen is dan prettig, kortom allemaal behaaglijk en een vrouwenstem op de rti zou alles goedmaken ...
Tot slot heel praktisch:
-verbruik ligt rond de 1:15,5 bij 95% snelwegkilometers
-een liter olie na 10 dkm
-lekker tot stilstand komen na het uitrollen is er niet bij
-kraakjes middenconsole en bagagerol komen wat goedkoop over
Kortom: Zeer comfortabele toch wat traag schakelende tourwagen.
De eerste 10 dkm (155000-165000) D5 Summum Geartronic
- Kobus gaat naar Appelscha
- 2nd Gear member
V70 D5 Summum (full options) MY 2005 457 dkm
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
V70 2.5 D 210 dkm MY 2000 (zaliger)
Kobus gaat niet meer naar Erik Huzen in Holten
-
Gast
Ik herken dat niet, traag schakelende geartronic.
Mijn ervaring is dat hij bij laag toerental en koude motor, snel opschakeld.
Wel bij weinig gasgeven, veel slip, maar dat zou zo horen (lees je hier meer over)
Een knal bij het starten? Wat voor knal? Wat is de km-stand?
Heb je nog garantie in Duitsland? Volvodealer?
Mijn ervaring is dat hij bij laag toerental en koude motor, snel opschakeld.
Wel bij weinig gasgeven, veel slip, maar dat zou zo horen (lees je hier meer over)
Een knal bij het starten? Wat voor knal? Wat is de km-stand?
Heb je nog garantie in Duitsland? Volvodealer?
-
jasld5
- 1st Gear member
Staat de bak niet in de W voor winterstand,dan schakelt hij ook later op en begint dacht ik in de 2e.
Je hebt dan ook een heel andere acceleratie
Je hebt dan ook een heel andere acceleratie
volvo 240 GL,740 GL,V40 gas,V40 1.9D,S60 2.4D,S60 D5 gtr momentum,audio 2005 zilvergrijs.
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
dat zou wat zijn zeg..
laat m maar eens goed nakijken, want dit klinkt niet normaal hoor.
geartronic is toch een goede bak?
succes!
laat m maar eens goed nakijken, want dit klinkt niet normaal hoor.
geartronic is toch een goede bak?
succes!
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
-
nicolo
- 1st Gear member
Zelf had ik een V70 2.4D '02 en nu een XC70 D5 '06, heb de 5-cilinder diesel dus 6 jaar ervaren (230000 km)
- die knal bij het koud starten lijkt me echt niet bij de motor te horen, slechte afdichting aan de kleppen?
- een D5 die 1 liter olie verbruikt op 10000 km? kijk maar eens op dit forum, standaard olieverbruik is dicht bij 0. Zou eerder wijzen op olielek, slijtage, slechte afdichting (zie hierboven)...
- op mijn XC70 heb ik zelfde type middenconsole (van na facelift), en ik had ook die kraakjes in het begin. Is er bij helemaal uitgehaald door verticale en horizontale deel van de hout- of aluminiumaankleding van elkaar te isoleren daar waar ze mekaar raken (dus net onder die rij knopjes die erop zit).
succes
- die knal bij het koud starten lijkt me echt niet bij de motor te horen, slechte afdichting aan de kleppen?
- een D5 die 1 liter olie verbruikt op 10000 km? kijk maar eens op dit forum, standaard olieverbruik is dicht bij 0. Zou eerder wijzen op olielek, slijtage, slechte afdichting (zie hierboven)...
- op mijn XC70 heb ik zelfde type middenconsole (van na facelift), en ik had ook die kraakjes in het begin. Is er bij helemaal uitgehaald door verticale en horizontale deel van de hout- of aluminiumaankleding van elkaar te isoleren daar waar ze mekaar raken (dus net onder die rij knopjes die erop zit).
succes
XC70 D5 185 PK automaat (GT6) Momentum, 2006 MY07,Willow Green
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey
V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997
C30 1.6D Momentum 2008, Flint Grey
V70 2.4D 130 pk MT5 2002
850 TDI break 1997