Ik heb vorig jaar in Duitsland een V50 gekocht. Nu ik weer terug ben in NL wil ik graag een nederlandstalige interface hebben. Ik heb bij mijn garage de software laten aanpassen maar helaas is slechts een deel nederlandstalig geworden. Alleen het display in de cockpit is nu nederlandstalig geworden. Helaas het display waar de radio, climate control en andere instelling worden weergegeven is nog steeds duitstalig. Mijn garage weet het even niet meer. Is er iemand die wellicht ervaring heeft met het updaten van software?
groet
Roel
V50 Nederlandstalig maken
Je kunt er inderdaad een andere taal inzetten. Als je bijv. naar de Duitse taal wil laat je de Duitse Toepassing installeren. Dat is één softwarepakket.
Nou naar aanleiding van jou vraag ben ik aan het twijfelen of dan inderdaad alle aanduidingen veranderen, volgens mij toch wel hoor. Voor zover ik weet heb je namelijk maar zoals gezegd één softwarepakket wat je daarvoor kan aanvragen en is het niet opgesplitst in meerdere softwarepakketten.
Mocht iemand anders niet met het verlossend antwoord komen wil ik graag volgende week een blik op de documentatie werpen als je zo lang kunt / wil wachten.
Nou naar aanleiding van jou vraag ben ik aan het twijfelen of dan inderdaad alle aanduidingen veranderen, volgens mij toch wel hoor. Voor zover ik weet heb je namelijk maar zoals gezegd één softwarepakket wat je daarvoor kan aanvragen en is het niet opgesplitst in meerdere softwarepakketten.
Mocht iemand anders niet met het verlossend antwoord komen wil ik graag volgende week een blik op de documentatie werpen als je zo lang kunt / wil wachten.
-
- Starter
Hoi,
Dank voor je snelle reactie. Ik heb wel even de tijd. Op dit moment heb ik een auto die nederlandse meldingen in het display van de cockpit geeft (mededelingen ed.) en duitstalig in het middelconsole. Ik denk dus dat er inderdaad twee software modules zijn.
Ik hoor graag volgende week of je meer info in je documentatie kunt vinden over dit onderwerp.
gr
Roel
Dank voor je snelle reactie. Ik heb wel even de tijd. Op dit moment heb ik een auto die nederlandse meldingen in het display van de cockpit geeft (mededelingen ed.) en duitstalig in het middelconsole. Ik denk dus dat er inderdaad twee software modules zijn.
Ik hoor graag volgende week of je meer info in je documentatie kunt vinden over dit onderwerp.
gr
Roel
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om me te verdiepen in de materie, beetje druk op het moment.
Hopelijk heb ik spoedig wat tijd over zodat ik het voor je kan uitzoeken.
Hopelijk heb ik spoedig wat tijd over zodat ik het voor je kan uitzoeken.
Zover ik weet veranderd met de huidige software inderdaad alleen het combi-instrument. Dit is de énigste software, dus maak je niet druk dat het misschien bij jouw auto 'niet goed pakt' of iets dergelijks of dat je dealer een 'ander' pakket over het hoofd ziet. Dit is er dus gewoon niet.
De software om de radio/ECC/ etc etc te doen wijzigen is er nog niet, daar zijn ze wel mee bezig en komt eraan. Máár, zoals ik begreep wordt dat ik weer een 'niet eenvoudig' iets en plakten er ook weer de nodige 'maar' aanvast :?
Meer kan ik je niet vertellen helaas en je zult het er voorlopig denk ik nog even mee moeten doen.
De software om de radio/ECC/ etc etc te doen wijzigen is er nog niet, daar zijn ze wel mee bezig en komt eraan. Máár, zoals ik begreep wordt dat ik weer een 'niet eenvoudig' iets en plakten er ook weer de nodige 'maar' aanvast :?
Meer kan ik je niet vertellen helaas en je zult het er voorlopig denk ik nog even mee moeten doen.