Afgelopen zaterdag, geen vermogen meer en wit/grijze rook uit de uitlaat.
Diagnose: turbo stuk (129.000 km)
4 weken voordat ik mijn nieuwe auto krijg!
Zijn er meer die al een turbo hebben versleten?
Turbo stuk!
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 14:02
- Locatie: West Friesland
Yep is mij overkomen na ongeveer 18 maanden was het poef......het was 's nachts en was onderweg naar huis vanaf schiphol dus had er flink de vaart in op een gegeven moment hoorde ik een plof en het was over met de turbo - alle waarschuwings lichten gingen op tilt maar kon wel mijn weg vervolgen naar huis. maar helemaal geen power meer in de wagen - de volgende dag naar de garage en na een dag of twee was mijn 2.0D alweer terug met een nieuwe turbo - is mij toen niet opgevallen wat je vertelt over de rook - was een standaard uitvoering
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
slachtoffer van de tuning?
mag toch niet dat een turbo van de D5 2.0D na 130dkm kapot gaat?
correctie
mag toch niet dat een turbo van de D5 2.0D na 130dkm kapot gaat?
correctie
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Het is niet een D5, maar een 2.0D.
Misschien is de tuning de oorzaak, de dealer zal zeker de tuning de schuld geven, maar er zijn meer die de turbo kapot hebben gehad, de gemiddelde levensduur van een turbo is 120.000 km volgens de experts.
Misschien is de tuning de oorzaak, de dealer zal zeker de tuning de schuld geven, maar er zijn meer die de turbo kapot hebben gehad, de gemiddelde levensduur van een turbo is 120.000 km volgens de experts.
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Levensduur van een turbo hangt echt van meer factoren af dan alleen de km stand. Die van een D5 gaan bijna nooit stuk, de 2.0D wel regelmatig. Je kunt dus niet stellen dat de gemiddelde levensduur van een turbo 120.000 km is.
Olie kwaliteit en verversen is wel heel erg belangrijk bij een turbo evenals het gedrag van de berijder.
Olie kwaliteit en verversen is wel heel erg belangrijk bij een turbo evenals het gedrag van de berijder.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
levensduur van een Turbo is 120000km?
Er rijden Volvo,s met een turbo die er meer dan 400000km op hebben zitten.
beetje bulshit verhaal van die zogenaamde experts naar mijn mening.
Ik heb in al die jaren bij Volvo en dat zijn er heel veel,ongeveer 5 keer een Turbo vervangen..
Vaak is slecht onderhoud de boosdoener of een verkeerde oliesoort.
Er rijden Volvo,s met een turbo die er meer dan 400000km op hebben zitten.
beetje bulshit verhaal van die zogenaamde experts naar mijn mening.
Ik heb in al die jaren bij Volvo en dat zijn er heel veel,ongeveer 5 keer een Turbo vervangen..
Vaak is slecht onderhoud de boosdoener of een verkeerde oliesoort.
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Vindt zelf ook 120.000 km akelig kort, heb ook genoeg voorbeelden dat een turbo veel langer meegaat.
Die van mij is dealer onderhouden, altijd op tijd, dan zal het wel aan mij liggen
Warm altijd wel de motor op voordat ik het gaspedaal intrap, de eerste 15 km altijd rustig aan, en bij koud weer heb ik het koelwater voorverwarmd d.m.v. een stankachel.
Ik heb gewoon pech, volgende maand komt mijn nieuwe auto, deze had het nog even moeten volhouden.
Die van mij is dealer onderhouden, altijd op tijd, dan zal het wel aan mij liggen

Warm altijd wel de motor op voordat ik het gaspedaal intrap, de eerste 15 km altijd rustig aan, en bij koud weer heb ik het koelwater voorverwarmd d.m.v. een stankachel.
Ik heb gewoon pech, volgende maand komt mijn nieuwe auto, deze had het nog even moeten volhouden.
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 16.02.2008 - 09:21
Vriend van me heeft een Audi A3SB, 2.0tdi. Onlangs bij 140k km kapot. Schijnt bij de 2.0 tdi vaker voor te komen. De 1.9 tdi heeft er veel minder last van (horen zeggen).
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Turbo,s komen meestal bij dezelfde leverancier vandaan(Garrett oa)
Waarom ze bij het ene merk auto lang meegaan en bij het andere merk niet is niet uit te leggen.
Maar de gebruikte olie soort is zeer belangrijk.
En inderdaad er netje mee rijden is natuurlijk ook belangrijk.
Waarom ze bij het ene merk auto lang meegaan en bij het andere merk niet is niet uit te leggen.
Maar de gebruikte olie soort is zeer belangrijk.
En inderdaad er netje mee rijden is natuurlijk ook belangrijk.
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
pfft, vind het schandalig dat dit kan.
maar lees het inderdaad vaker...
hoop dat die turbo van mij t nog ff doet.
maar lees het inderdaad vaker...
hoop dat die turbo van mij t nog ff doet.
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- Polarbaer
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 02.08.2007 - 14:03
Of dat helemaal waar is, vraag ik me af. Ook de 1.9 tdi (pompverstuiver) in 100/105 pk versie (o.a. in Golf, Touran) schijnt er nogal eens last van te hebben.Vriend van me heeft een Audi A3SB, 2.0tdi. Onlangs bij 140k km kapot. Schijnt bij de 2.0 tdi vaker voor te komen. De 1.9 tdi heeft er veel minder last van (horen zeggen).
Turbo's komen inderdaad vaak bij een bepaalde leverancier vandaan, maar ook bij één leverancier zijn er wel verschillende typen turbo's, waarvan de één gewoonweg beter blijkt te zijn dan de ander. Toch een kwestie van constructie, lijkt me.Turbo,s komen meestal bij dezelfde leverancier vandaan(Garrett oa)
Waarom ze bij het ene merk auto lang meegaan en bij het andere merk niet is niet uit te leggen.
V70 classic - 2.5 20V - MY1998 - Black stone - volleder - 16' Perfo velgen
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Bij onze oude V50 2.0D MY 05 was de turbo ook niet kapot gegaan.. 180000 km
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27411
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Mijn auto heeft ook nog de eerste turbo en staat nu ruim 193.000 op de teller
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Heb mijn auto weer terug, kosten circa 1600 euro!!
Heb deze week in een V70 gereden met de 2 liter diesel erin, viel me niet tegen, maar heb toch liever een V50, iets behendiger en sportiever.
Met de nieuwe turbo hoor ik de turbo ook niet meer, de vorige fluitte altijd zo mooi, rij nu ook weer origineel en dat merk je, hij is traag geworden.
Heb deze week in een V70 gereden met de 2 liter diesel erin, viel me niet tegen, maar heb toch liever een V50, iets behendiger en sportiever.
Met de nieuwe turbo hoor ik de turbo ook niet meer, de vorige fluitte altijd zo mooi, rij nu ook weer origineel en dat merk je, hij is traag geworden.
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48
wow, voor een turbo!?!?!?
jezus, da's kostbaar..
jezus, da's kostbaar..
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
alleen de turbo kost al 800 euro
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Altijd erg fijn zo vlak voor inruil..
Nou ja, de volgende eigenaar zal je dankbaar zijn.
Nou ja, de volgende eigenaar zal je dankbaar zijn.

2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla