Beste forummers,
ik heb mijn oog laten vallen op 2 S80's. Helaas heb ik maar geld voor één, dus ik wil jullie raad:
Het zijn twee bijna identieke S80's:
A: S80 2.4 170 PK, Elite automaat met afneembare trekhaak (ik heb een trekhaak nodig), van augustus 2002, 93.000 km op de teller en de prijs is 17.995. Heeft ook een radio cassette speler. Twee jaar garantie + 4 nieuwe banden.
B: S80 2.4 170 PK, Dynamic Aut/leer, zonder trekhaak (dus moet er nog op), van januari 2003, 103200 km, met radio Cd-speler, ook twee jaar garantie en de prijs is ook 17.995.
Moet ik gaan voor de jongere auto met meer kilometers of de 6 maanden oudere met 10.000 km minder? Wat vinden jullie van de prijs? En zijn er bij deze modellen zaken waar ik nog extra op moet letten?
Groeten,
IvarD
Welke S80
Wat is de nieuwprijs van beide auto's?
Dan kan je zien aan het BPM bedrag bij de RDW.
Ik zou gaan voor de 2003, die 10.000 km is niks.
Persoonlijk vind ik ze nogal aan de prijs. Volvo-dealer?
Heb je foto's of links naar deze auto's?
Dan kan je zien aan het BPM bedrag bij de RDW.
Ik zou gaan voor de 2003, die 10.000 km is niks.
Persoonlijk vind ik ze nogal aan de prijs. Volvo-dealer?
Heb je foto's of links naar deze auto's?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Die anwb verkoopt geen auto's, ze hebben ze dus ook niet staan voor dat geld.
Ik zou voor die Elite van 2002 gaan, electrische stoelverstelling is top!
http://www.volvocars.com/nl/Documents/M ... 391966.pdf
Ik zou voor die Elite van 2002 gaan, electrische stoelverstelling is top!
http://www.volvocars.com/nl/Documents/M ... 391966.pdf
Als je km's je niet zo veel zeggen zijn er ook andere S80 's te koop voor het zelfde geld.
http://www.pacauto.nl/
Ik ben daar ook al eens geweest, je kan daar nette zaken doen.
Bijvoorbeeld:
S80 2.5T SUMMUM AUTOMAAT 2005
Prijs: € 18.400,-
bouwjaar : 2005
auto type : S80 2.5T
type motor : 154KW (210PK)
uitvoering : SUMMUM
kilometerstand : 173.819
kleur : BLAUW METALLIC
http://www.pacauto.nl/verkoop_auto_fotos.asp?id=379
automaat/geartronic, lichtmetalen velgen, climate controle, vol lederen bekleding, mistlampen voor, koplamp wissers + sproeiers, origineel DVD RTI navigatie systeem, origineel audio systeem, airco, bi-xenon verlichting, electrische ramen 4X, electrische spiegels, verwarmde spiegels, boord computer, cruise controle, airbag's en gordijn airbag's, ABS, S.I.P.S. side inpact protection system, stoelverwarming l+r, electrische verstelbare stoelen, traction controle, radio met CD, metallic lak, reserve sleutels, onderhoud's boekjes, deelbare achterbank neerklapbaar, btw nota mogelijk, geintregeerde volvo telefoon, alarm systeem, bumpers en spiegels in kleur, automatische niveauregeling, regensensor, cd wisselaar/dolby surround audio
http://www.pacauto.nl/
Ik ben daar ook al eens geweest, je kan daar nette zaken doen.
Bijvoorbeeld:
S80 2.5T SUMMUM AUTOMAAT 2005
Prijs: € 18.400,-
bouwjaar : 2005
auto type : S80 2.5T
type motor : 154KW (210PK)
uitvoering : SUMMUM
kilometerstand : 173.819
kleur : BLAUW METALLIC
http://www.pacauto.nl/verkoop_auto_fotos.asp?id=379
automaat/geartronic, lichtmetalen velgen, climate controle, vol lederen bekleding, mistlampen voor, koplamp wissers + sproeiers, origineel DVD RTI navigatie systeem, origineel audio systeem, airco, bi-xenon verlichting, electrische ramen 4X, electrische spiegels, verwarmde spiegels, boord computer, cruise controle, airbag's en gordijn airbag's, ABS, S.I.P.S. side inpact protection system, stoelverwarming l+r, electrische verstelbare stoelen, traction controle, radio met CD, metallic lak, reserve sleutels, onderhoud's boekjes, deelbare achterbank neerklapbaar, btw nota mogelijk, geintregeerde volvo telefoon, alarm systeem, bumpers en spiegels in kleur, automatische niveauregeling, regensensor, cd wisselaar/dolby surround audio
-
- Starter
Alex, bedankt voor de tip. Maar ik let juist wel op kilometers. Ik wil eigenlijk een auto die minder dan zo'n 120 k op de teller heeft. Die auto die jij laat zien is wel erg vet, maar toch ook aan de prijzige kant....
Groeten,
IvarD
Groeten,
IvarD
Hoeveel km's denk je per jaar te gaan maken? Waarom minder dan 120 d km?ivard schreef:Alex, bedankt voor de tip. Maar ik let juist wel op kilometers. Ik wil eigenlijk een auto die minder dan zo'n 120 k op de teller heeft. Die auto die jij laat zien is wel erg vet, maar toch ook aan de prijzige kant....
Groeten,
IvarD
Hoelang wil je met de auto gaan doen?
Km's op de teller zijn alleen interessant als je ook weet op welke wijze ze daarop zijn gekomen.
Prijzige kant voor een 2005? Ja, idd er zou nog wel 2 af mogen.

Daarbij die auto is niet koud geweest, ongeveer 50.000 km per jaar.
Dat is nmm beter dan ± 10.000 per jaar en mogelijk elke dag korte ritjes.
-
- 3rd Gear member
Ik vind het veel geld voor een Volvo van 2002 voor bijna €18000.
Zelf heb ik een S80 die 4 jaar oud was met 83000 km op de klok 3 jaar geleden gekocht voor €12000, dus vind dat een erg dure Volvo die jij op het oog hebt.
Succes Peter
Zelf heb ik een S80 die 4 jaar oud was met 83000 km op de klok 3 jaar geleden gekocht voor €12000, dus vind dat een erg dure Volvo die jij op het oog hebt.
Succes Peter
- toppertje
- 6th Gear member
met "maar" 20dkm pj heb je na 10jr er nog maar 2ton bijgereden.ivard schreef:We rijden ca 20.000 km per jaar, een aantal keren per week woon-werkverkeer van enkele tientallen kilometers. De langere ritten bewaren we voor het sportweekend en de vakanties.
met een beginstand van ong.100dkm
zit je op 300dkm.
dit kan een S80 makkelijk aan,dus als je langer dan 10jr met je auto
wil doen zou ik ook voor een lage km stand gaan.
denk je echter korter de auto te willen houden,dan zou ik mij niet blind staren op een km stand beneden de 120dkm.
mijn ervaring is dat garages/dealers denken dat de auto"goud"waard is bij een lage km stand.
ben het daarom ook met alex v70 eens:liever een iets jongere auto met iets meer km,dan een oudere
met minder km.
vaak hebben de auto,s met veel km ook nog eens een leuke
aankledind/opties,omdat iemand die veel km maakt,meestal
niet in een basis uitvoering gaat zitten
geen glans zonder wrijving
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
wat voor S80 was dat qua uitvoering?hollander schreef:Ik vind het veel geld voor een Volvo van 2002 voor bijna €18000.
Succes Peter
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Andersom denken mensen met een inruil Volvo met 3 ton op de teller maar al te vaak dat deze nog goud brengen gaattoppertje schreef:mijn ervaring is dat garages/dealers denken dat de auto"goud"waard is bij een lage km stand.
- Paul
- Geartronic member
Als hij van de Koningin is geweest... 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- toppertje
- 6th Gear member
wilde er maar mee zeggen dat je soms een goede deal kunt maken,bart simpson schreef:Andersom denken mensen met een inruil Volvo met 3 ton op de teller maar al te vaak dat deze nog goud brengen gaattoppertje schreef:mijn ervaring is dat garages/dealers denken dat de auto"goud"waard is bij een lage km stand.
als er een paar km meer op de teller staan.
wat ik soms in de praktijk zie is,dat de verhouding km/prijs soms
kompleet zoek is.
geen glans zonder wrijving
- streetie
- 5th Gear member
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
Kilometers zeggen dus niets. Een s80 2.5D met 300K is geen enkel probleem De motor is ontworpen voor minstens 600K zonder revisie.
De mijne verbruikt nu na 300K nauwelijks olie en rijdt perfect. Ook compressie is perfect. Als je hem maar goed onderhoudt en goede full synthetische olie gebruikt.
De mijne verbruikt nu na 300K nauwelijks olie en rijdt perfect. Ook compressie is perfect. Als je hem maar goed onderhoudt en goede full synthetische olie gebruikt.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
-
- Starter
Heren, het verschil in leeftijd (en dan heb je het niet eens over bouwjaar, maar over de datum van het kenteken) scheelt 6 maanden. Dus je kunt niet zeggen dat de ene auto veel ouder is dan de andere. De `oudere' auto heeft wel minder kilometers, rond de 90.000 tegenover 103.000, dat scheelt dus ook niet veel. Voordeel is dat de oudere auto een afneembare trekhaak heeft, of is dat een nadeel omdat je niet weet of er misschien te zwaar mee getrokken is.
Ze zijn de prijs al aardig naar beneden aan het bijstellen, maar ik ben er nog niet. Tussen de 2 auto's zit aan bijbetalen nu nog een verschil van 1350,- Dat komt onder meer doordat bij de ene auto (de jongere en dus duurdere) een trekhaak gemonteerd moet worden. Echter, bij de andere krijg ik 4 nieuwe banden. bij beide auto's 2 jaar garantie.
Dus wie gaat t zeggen?
Ze zijn de prijs al aardig naar beneden aan het bijstellen, maar ik ben er nog niet. Tussen de 2 auto's zit aan bijbetalen nu nog een verschil van 1350,- Dat komt onder meer doordat bij de ene auto (de jongere en dus duurdere) een trekhaak gemonteerd moet worden. Echter, bij de andere krijg ik 4 nieuwe banden. bij beide auto's 2 jaar garantie.
Dus wie gaat t zeggen?
Blijkbaar je niet kunnen overtuigen om 1 te kopen met meer km's, maar vele malen jonger.
Dus: waar je gevoel naar uit gaat, dat zal hem worden.

Dus: waar je gevoel naar uit gaat, dat zal hem worden.
- DrRossi
- 4th Gear member
Gemiddeld schrijft een auto in drie jaar de helft af.
Ik vindt het erg veel geld wat ze voor die auto's vragen.
Max 14 k voor deze auto's
Zelfs bij volvo used car locator vindt je betere deals.
succes
Ik vindt het erg veel geld wat ze voor die auto's vragen.
Max 14 k voor deze auto's
Zelfs bij volvo used car locator vindt je betere deals.
succes
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
-
- 3rd Gear member
Ik heb voor een s80 D5 aut. in exclusive uitvoering met schuifdak ,navigatie en standkachel € 24.250,= betaald. De auto was op dat moment precies drie jaar oud en had 148000 km op de klok. Bij de off. Volvo-dealer en met een vol jaar garantie. Prijs was wel zonder inruil. Inmiddels anderhalf jaar en bijna 50000 km verder zonder problemen en grote kosten. Nieuwprijs van de auto was € 60000,=. De auto was van de 1ste eigenaar en die heeft er in 3 jaar dus ruim € 1000,= per maand op afgeschreven. Ik vond het geen geld voor een auto die full options was, in perfecte conditie verkeerde en ook nog eens met een jaar garantie en twee nieuwe voorbanden (Michelin) werd afgeleverd.