Gordel waarschuwing piep uitzetten

Geleverd vanaf 2003
gebla
2nd Gear member

Wees vorozichtig. Je gordelspanners kunnen dan ook niet meer werken!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

gebla schreef:Wees vorozichtig. Je gordelspanners kunnen dan ook niet meer werken!
mogelijk zelfs de hele combinatie van gordelspanners en airbags
bart71298
2nd Gear member

Goed punt! Dan werkt het zoals je wilt op het privéterrein maar ben je in gevaar op de openbare weg.

940 Estate, dark gray metallic, 222K, MY1993
Foto's: http://volvo940.imgur.com/
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

en dat is dan mogelijk de reden dat Volvo AB het zo moeilijk (zo niet onmogelijk) maakt
Volvo for life
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Waarom werkt de Gordel waarschuwing achter niet? (als iemand erop zit) Alleen als je hem omdoet en dan weer af werkt het..
Rene68
4th Gear member

Klopt. Maar waarom houden mensen niet gewoon hun gordel om totdat de auto stilstaat? Is veiliger en geen gepiep!

Ik doe mijn gordel volledig automatisch om, zelfs ik mijn auto bij wijze van spreken een meter naar voren zet..... noem het een afwijking maar ik doe hem liever te vaak dan een keer te laat om.

En voor de mensen die bij het tankstation aankomen rijden en vast hun gordel afdoen: vanmiddag in Weesp stond er een vrachtwagentje, daarvoor een Ford Focus en daarvoor een andere auto. De Focus reed weg maar moest dus om de eerste auto heen. Maar er kwam ook iemand net aanrijden die zeg maar tussen de rijen door wilde rijden....boem....
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
gj177
Starter

Mijn prive keuze voor Saab wordt hierdoor in ieder geval weer extra ondersteund!
(met op voorhand excuses aan iedereen die ik nu tegen het zere been schop!)
Ik vind veiligheid belangrijk, maar bemoederen doen ze in de politiek en thuis al genoeg. Daar heb ik niet ook nog een autofabrikant voor nodig.

Op dit puntje na vind ik het overigens een prettige en degelijke auto!
volvo s40 D2.0 powershift sept. 2008 van de baas
saab 9-5 2.3T aut. 1999
saab 900 T-8 aut. 1987
hans98
4th Gear member

rsnhakan schreef:Waarom werkt de Gordel waarschuwing achter niet? (als iemand erop zit) Alleen als je hem omdoet en dan weer af werkt het..
Achterin zitten er geen sensoren in de stoelen. Dus alleen als je de riem er in hebt gestoken weet hij dat er iemand zit.

Als je de achterdeur opent om iets op de bank te leggen en dan de auto start krijg je de melding dat de achtergordel niet vast zit maar alleen omdat de deur open en dicht is geweest en niet omdat er iemand op de stoel zit.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Bedankt Hans. Ik weet voldoende :wink:
Taeke
1st Gear member

Toch is het een prima systeem, dat waarschuwen. Ik rij wel eens 300 meter ( :D )naar de supermarkt om de hoek, zonder gordel. Dan moet ik dus zorgen dat ik niet boven de 40 kom. Maar daarboven heb je ook echt een probleem zonder gordel, als er iemand even niet oplet!

Bovendien valt het me op hoe vaak passagiers "vergeten" de gordel om te doen. Rij ik weg en dan: Ding-ding! Zo'n systeem scheelt op jaarbasis gewoon een aantal verkeersslachtoffers.

Bij de eerste S80 was het systeem irritanter. Daar ging-ie al piepen zodra je de motor startte! Dan wekt dan alleen maar irritatie op. Het huidige werkt prima.
S40 1.6D Edition II Sport
hadico
5th Gear member

Let op met het overbruggen van je gordel met als doel deze niet te gebruiken : de airbagwerking is hier voor een groot deel van afhankelijk!!!!!!!
Als de auto registreert dat de gordel word gedragen word afhankelijk van de impactsnelheid de airbag niet geactiveerd!!
Als de auto registreet dat de gordel niet word gedragen worden de airbags eerder geactiveerd ter bescherming van de inzittenden.
Schakel je dus een gordel uit en rijd zonder gordel heb je dikke kans dat je bij een aanrijding gewoon met je voortandjes je stuur gaat verpesten zonder dat je airbag werkt simpel omdat de auto denkt dat je de gordel om hebt.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”